AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Er det vanlig at yorkier er aggressive? Passer en nå, og det går fint når det bare er oss to, men det virker som om han hater alle andre, så besøk er veldig utfordrende. Hvilke erfaringer har dere med rasen? Anonymkode: 06b78...142
Arx Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Er nok større sjanse for at han utagerer mot besøk fordi han er usikker.
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Føler de er litt typisk terrier med lett for å skal passe på selv om det ikke er nødvendig. Har møtt både mer stille og de med mer lyd i. Så generelt vil nok bare innfinne meg med at du må jobbe godt og helst også være heldig med en som har en mildere skarphet for vakt om du ikke orker en hund som utagerer på diverse ting. Min erfaring er at barndommens venninne sin Yorkie var super snill og kosete selv om det har litt lyd selvfølgelig, men ikke mer en unormalt ved besøk. Til at de få jeg møter i gata er mye mer 50:50 om de tenner på når de er ute. Hadde også ei annen venninne med 3 stykk, gikk på en smell med vanskelig periode i livet da ene var valp. Tror aldri den ble 100% stueren. Uansett husker også at de lett kunne bjeffe når de var ute på terrassen, men ikke aggressiv. Forrige nabo i blokk hadde også en, den prøvde å skremme folk i felles gangen, virker greit med folk, men definitivt ikke en hund som var glad i andre hunder, muligens alderen spiller inn da dette var en gammel hund. Anonymkode: 1e9f5...2ea
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Denne glefser og knurrer og bjeffer. Da naboen ringte på døra i går, gikk han helt berserk, og prøvde å angripe henne. Men når det bare er oss to, er han verdens søteste. Ikke mye jeg kan oppdra på en uke, så prøver mest å finne måter å takle ham best mulig på, som å møte avtalt besøk ute før vi går inn, men det går jo ikke når naboen uventet ringer på. Han knurrer fortsatt på en gjest vi har, selv om han har vært her i flere dager. Jeg spør fordi i utgangspunktet har jeg litt lyst på en yorkie, men etter denne erfaringen er jeg litt skeptisk. Vil jo ikke skremme bort besøk. Anonymkode: 06b78...142
Jadasikkert29 Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Yorkshire terrier er ikke en aggressiv rase nei. Problemet kommer når man ikke er flink til å sosialisere og trene hunden sin.
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli Yorkshire-tisper er langt mer omgjengelige enn hannhundene i min begrensede erfaring. Så gå for en tispe med trygge foreldre med godt gemytt. Anonymkode: 3ea9e...24c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Man må trene hunden som om den er stor for det tror den selv. Anonymkode: efd82...db3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå