Gå til innhold

Trenger gps til katt snarest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Katten skal være med oss på ferie)

Er det bare Tractive som er å anbefale? Ser ut som den må bestilles på nett, vet ikke om den når frem i tide.

Finnes det andre gps som ikke krever abonnement?

Synes dette var overraskende knotete å sette seg inn i, og lite utvalg

Anonymkode: b5f8a...eea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elkjøp selger! Tractive er ikke vanskelig i det hele tatt. 

Anonymkode: 8957b...d54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og nei, gps selges med abonnement fordi du bruker gps satelitter og mobilnettverk. Ellers har du bare airtag og annen Bluetooth tag, og det er jo ikke i nærheten av å være gps.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det bare Tractive som er å anbefale? Ser ut som den må bestilles på nett, vet ikke om den når frem i tide.

Om du skal ha GPS så følger det med abonnement. Og om du har utekatt så burde den selvsagt ha GPS hjemme også.

Anonymkode: 8be8a...e75

AnonymBruker
Skrevet

Man slipper ikke katter uu nte steder. De skal være inne så lenge at de føler seg hjemme før de slippes ut.

Anonymkode: 325aa...0f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Flere dyrebutikker selger og Tractive så verdt å sjekke med de lokale.

Men det finnes to måter å spore dyrene på - passivt og aktivt.

Passivt er AirTag og lignende. Den sender ut et svakt signal regelmessig og når noen går forbi så blir det sendt til en tjeneste og du kan se oppdateringen. Ulempen har er at noen må være i nærheten og det er posisjonen til den personen du får opp - ikke airtagen.

Aktiv er når enheten selv mottar informasjon om sin posisjon og sender den selvstendig med eget abonnement til en tjeneste som du kan følge med på. Det du betaler for her er abonnementet og driften/utviklingen av tjenesten. Det finnes trackere uten abonnement men du må selv skaffe og betale for et mobilabonnement så du er uansett like langt.

Vi har hatt Tractive til hunden vår nå i ett år og er kjempefornøyd.

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden):

Flere dyrebutikker selger og Tractive så verdt å sjekke med de lokale.

Men det finnes to måter å spore dyrene på - passivt og aktivt.

Passivt er AirTag og lignende. Den sender ut et svakt signal regelmessig og når noen går forbi så blir det sendt til en tjeneste og du kan se oppdateringen. Ulempen har er at noen må være i nærheten og det er posisjonen til den personen du får opp - ikke airtagen.

Aktiv er når enheten selv mottar informasjon om sin posisjon og sender den selvstendig med eget abonnement til en tjeneste som du kan følge med på. Det du betaler for her er abonnementet og driften/utviklingen av tjenesten. Det finnes trackere uten abonnement men du må selv skaffe og betale for et mobilabonnement så du er uansett like langt.

Vi har hatt Tractive til hunden vår nå i ett år og er kjempefornøyd.

Hva koster et sånt Tractive abonnement i måneden?

(jeg er ikke ts) 

Anonymkode: 24ab4...3ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

(jeg er ikke ts) 

105 betaler jeg tror jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

(jeg er ikke ts) 

https://tractive.com/nb/c/plans

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har Tractive og den fungerer veldig bra, men koster litt penger i abonnement. +/- en tusenlapp i året. Du kan betale for hver måned, for et år, eller to år, tror jeg. Jo lenger tid du forhåndsbetaler for, jo billigere blir det pr. måned.

I Tractive-appen kan du følge kattens posisjon i sanntid og til enhver tid se hvor den er. Den lagrer også hvor katten har vært, slik at du kan se hvor den har beveget seg og hvor den har tilbragt mye tid. 

Vi kjøpte Tractive på Elkjøp på tilbud for ca 300 kroner, mener jeg. Så kommer jo abonnementet i tillegg.

Det går også an å bruke slike enkle, abonnementsfrie sporingsbrikker som Airtag eller andre tilsvarende. Ulempen med disse er at du ikke kan finne dem uten at de er innenfor rekkevidde for Bluetooth, og det er kanskje 10-15 meter. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Vi har hatt på vanlig halsbånd med bjelle til tider, når hun fanger mange fugler… Disse båndene sitter ikke lenge på før hun mister dem!

Hvordan er det med disse klumpete gps-båndene? Vil jo ikke at hun skal sitte fast og ikke komme seg løs, men heller ikke miste det. Da finner man det sikkerh enkelt pga gps?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar!

Vi har hatt på vanlig halsbånd med bjelle til tider, når hun fanger mange fugler… Disse båndene sitter ikke lenge på før hun mister dem!

Hvordan er det med disse klumpete gps-båndene? Vil jo ikke at hun skal sitte fast og ikke komme seg løs, men heller ikke miste det. Da finner man det sikkerh enkelt pga gps?

Jeg har kravlet i naboens hekk og i dype ekle grøfter full av svære planter... Joda man finner GPSen om man vil, så lenge den har strøm. Selv om den ikke klarer å finne skikkelig signal (da hopper den rundt i et ca område og man må lete på natten med lyden på når det er stille ute). 

Det er alltid en risiko med halsbånd, men en del utløsende ved kraft er bedre enn strikk. 

Disse boksene er mindre i veien enn man tror. Mini og den nye versjonen er også merkbar forskjell, men tror ikke den helt nyeste som kun ser ut som et halsbånd er i fysisk butikk ennå. Mini er nok det. Bjelle ville jeg ALDRI ha satt på katt, da skal man selv gå med kubjelle rundt halsen hele dagen først...

AnonymBruker
Skrevet

Mini Tractive anbefales! Lett og behagelig for katten. Mister man den, finner man den alltids igjen så lenge den har batteri. Kan spille av lyd/ta på lys for å lokalisere den.

Sikkerhetslås stilles inn etter vekt.

Kjekt å følge med på hvor katten er, aktivitet, søvn etc og bli venner med nabokatter som også har Tractive😄

Anonymkode: 0afcf...cf4

Skrevet

Jeg har den nyeste Tractive Mini til min huskatt og er veldig fornøyd. Hadde den eldre versjonen tidligere og den var mer i veien og tyngre enn den nye. Batteriet er også bedre føler jeg. Min pus er veldig aktiv og herjer rundt i skogen og området rundt huset vårt, men nå er vi på hytta og da er det ekstra kjekt å ha GPS på henne. Hun er så desperat etter å være ute at hun lagde hull i myggnettingen og brøt seg ut vinduet og ut på taket... Så var ikke noe alternativ å ikke la henne være ute mens vi er her. Veldig fint å ha oversikt over hvor hun oppholder seg, hvor aktiv hun er og hvor mye hun sover. Dette er jo ikke "viktig" informasjon, men det er kjekt å ha for et helhetsbilde av hvordan hun har det og at hun ikke forsvinner fra oss 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...