Uanonym bruker Skrevet 22 timer siden #21 Skrevet 22 timer siden Det ville uansett ikke vært lov å kalle et barn Erling Isabell i Norge - med noen få unntak (kjønnsnøytrale navn) regnes fornavn som enten gutte- eller jentenavn, og det er ikke lov å gi en gutt jentenavn eller motsatt.
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #22 Skrevet 13 timer siden Uanonym bruker skrev (9 timer siden): Det ville uansett ikke vært lov å kalle et barn Erling Isabell i Norge - med noen få unntak (kjønnsnøytrale navn) regnes fornavn som enten gutte- eller jentenavn, og det er ikke lov å gi en gutt jentenavn eller motsatt. Hva med når det tredje kjønn innføres? Må man fremdeles velge et gutte- eller jentenavn? Anonymkode: 1ef85...a5b
Mezzosoprena Skrevet 12 timer siden #23 Skrevet 12 timer siden Det ringte ingen bjelle når du leste etternavnene?
Uanonym bruker Skrevet 2 timer siden #24 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva med når det tredje kjønn innføres? Må man fremdeles velge et gutte- eller jentenavn? Anonymkode: 1ef85...a5b Du spør meg som om jeg var myndighetene Jeg parafraserer bare navneloven. Hvordan en eventuell tredje kjønnskategori skal påvirke navneloven, er noe politikerne får bale med, og ikke jeg.
MiominMio Skrevet 2 timer siden #25 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 21.06): Kan det være en øøøøøørliten sjanse for at dette er en spøk, med tanke på at barnet heter Ødegaard Solbakken til etternavn? Anonymkode: 04db1...a8b 😅Akkurat ! LO høyt når jeg så det hadde fått oppslag i avisa. Agurktid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå