AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Jeg flyttet inn med samboeren min for over to år siden og vi leier av svigerforeldre. Siden da har leiligheta stått uferdig. Det er en hel haug med påbegynte og uferdige prosjekter, og jeg merker at jeg sliter med å finne roen her på grunn av det. Jeg forstår ikke hvorfor nye prosjekter i leiligheta er påbegynt før tidligere prosjekter er ferdig, og jeg syns også det er litt flaut å ha besøk her når ting ser ut som de gjør. Jeg føler dette er en situasjon vi ikke hadde stått i hvis vi hadde leid av noen fremmede. Jeg tror det er lett å bare la ting stå uferdig fordi vi kjenner hverandre. Jeg kan være med på å ferdigstille disse prosjektene, selv om det er skikkelig kjedelig å fullføre arbeid som andre har begynt på, men problemet er at vi mangler materialer og jeg ønsker faktisk ikke å ta fra egen lommebok. Jeg foreslo til samboer at vi kan jo kjøpe materialer og trekke kostnaden fra husleia, men han virker nølende på å spørre. Så hva gjør man? Vi leier ganske billig så jeg forstår at samboer ikke ønsker å flytte, men det har kommet til det punktet deg jeg drømmer om å flytte og bo i et ferdigstilt og fint hjem, omså om det så var alene... Anonymkode: 79467...75b
aksase Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Kan dere ikke gjøre ting ferdig selv i stedet for å sitte i sofaen og irritere dere over uferdige ting? 8 1
Hololo Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli aksase skrev (Akkurat nå): Kan dere ikke gjøre ting ferdig selv i stedet for å sitte i sofaen og irritere dere over uferdige ting? Ikke TS sin jobb og handler materialer å jobbe. TS får det noe rabatt i leia? det tror jeg at jeg hadde krevd, så hadde jeg og krevd at det ble fart på sakene eller flytte, vet det ikke er bare bare når det er familie, men virker som det må stilles noen konkrete krav for at ting skal bli gjort.
Macro Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Jeg hadde flyttet. Billig husleie hadde ikke kompansert for å bo i en oppussingsprosjekt for min del. Om dere skal begynne å kjøpe matrialer og jobbe selv så skaffer dere egen bolig gørst. Dere begynner ikke å bruke tid og krefter på noe andre eier. 3
Ulven Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli Dere står jo helt fritt til å flytte til en ferdig oppusset leilighet med normal leiepris. Hvis dere liker den lave prisen dere har nå kan dere enten pusse opp selv eller overse det som trengs å gjøres. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli Du sier dere leier ganske billig, hva vil det si i forhold til tilsvarende leilighet i området? Konkret, hva er det som gjenstår før leiligheta er ferdig? Anonymkode: 514f2...5cf 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli Hvorfor har ting stoppet opp? Er det pga dårlig økonomi eller latskap? Hvis det er sistnevnte, så bør samboeren din si fra til sine foreldre at dere fikser, men at de må kjøpe materialer. Start med det viktigste først, og ta det stegvis. De er sikkert glade for at noen tar tak i det, det hadde i hvertfall jeg vært om jeg leide ut. Anonymkode: 0c00d...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli Hvor store prosjekter er det snakk om? Om det er sånt som festing av listverk, maling osv., hadde jeg, dersom jeg var samboer, gått og snakka med mams og paps og sagt at jeg vet de har så mye på tallerkenen sin at vi tenkte kanskje vi kunne selv ferdigstille noen av prosjektene i leiligheta i løpet av sommeren om de ville, mot eventuelt avslag i leia tilsvarende materialkostnader - og så blitt enige. Kanskje fått litt mer frihet i fargevalg og sånt ved maling osv. Og om det er større prosjekter som elektrikerarbeid så kanskje masse fremdriftsbilder hadde gitt dem en gyv til å få fart på det også. Sånn kjenner jeg i hvert fall flere som er - starter jeg med rengjøring, oppussing, snekring, vedlikehold osv. så kommer jammen meg de også med oppdateringer om at de har startet selv. Anonymkode: 3ecfa...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #9 Skrevet 6. juli Og hvor gamle er svigers? Kan jo være det f.eks. har vært far i huset som har pleid å ta seg av alt mulig av husprosjekter i alle år, men at alderen begynner å merkes mer. Kanskje er det fint for de å få tilbud om hjelp av "ungdommen" til å ferdigstille. Får dere blod på tann kan dere jo i så fall snakke med svigers om det er vedlikeholdsarbeider de trenger hjelp til selv. Tenker det kan skape en god relasjon å være litt på tilbudssiden, særlig om far i huset kanskje er frisk, men burde overlate de tyngste oppgavene til yngre. Han kan jo fortsatt bidra uten å ødelegge kroppen. Anonymkode: 3ecfa...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #10 Skrevet 6. juli Og for deres del kan det jo være en øvelse til den dagen dere eventuelt kjøper eget og skal begynne å pusse opp noe der. Anonymkode: 3ecfa...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #11 Skrevet 6. juli Var du med da avtalen ble gjort? Eller bodde han der før du flyttet inn? Ser for meg at det fort kan ha vært en felles forståelse av at den kunne leies ut til han under oppussing så lenge de ikke måtte stresse med det eller lignende, og at han kan ha godtatt det? Anonymkode: edb53...385 1
Mei88 Skrevet 6. juli #12 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Var du med da avtalen ble gjort? Eller bodde han der før du flyttet inn? Ser for meg at det fort kan ha vært en felles forståelse av at den kunne leies ut til han under oppussing så lenge de ikke måtte stresse med det eller lignende, og at han kan ha godtatt det? Anonymkode: edb53...385 Men 2 år, burde skjedd noe på den tiden
Tantemor Skrevet 7. juli #13 Skrevet 7. juli De synes sikkert det er ekkelt å bry dere med å inn til dere for å gjøre ting. Så istedet for å gå og gnage på dette så må du og han ha guts til å snakke med foreldrene hans. Det er jo bare å spørre de om de ikke kan gjøre ferdig. Det er normal kommunikasjon altså. Man spør på en fin måte såklart, uten irritasjon i stemmen. Så får dere svar og dealer videre med ting utifra svaret. Sliter de så tilby de hjelp 🤗 1
Tantemor Skrevet 7. juli #14 Skrevet 7. juli De synes sikkert det er ekkelt å bry dere med å inn til dere for å gjøre ting. Så istedet for å gå og gnage på dette så må du og han ha guts til å snakke med foreldrene hans. Det er jo bare å spørre de om de ikke kan gjøre ferdig. Det er normal kommunikasjon altså. Man spør på en fin måte såklart, uten irritasjon i stemmen. Så får dere svar og dealer videre med ting utifra svaret. Sliter de så tilby de hjelp 🤗 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #15 Skrevet 7. juli Mei88 skrev (13 timer siden): Men 2 år, burde skjedd noe på den tiden Det har jo skjedd ting sier hun, det startes nye prosjekter og de jobber tydeligvis med oppussingen. Her har stue og kjøkken vært under oppussing i to år, aner ikke når det blir ferdig 😅 Anonymkode: edb53...385
AnonymBruker Skrevet 7. juli #16 Skrevet 7. juli Hololo skrev (På 6.7.2026 den 14.25): Ikke TS sin jobb og handler materialer å jobbe. TS får det noe rabatt i leia? det tror jeg at jeg hadde krevd, så hadde jeg og krevd at det ble fart på sakene eller flytte, vet det ikke er bare bare når det er familie, men virker som det må stilles noen konkrete krav for at ting skal bli gjort. Du kan ikke kreve noe av svigerforeldrene. Det er hennes valg å bo der.... Anonymkode: fbf3b...3df
AnonymBruker Skrevet 7. juli #17 Skrevet 7. juli Mei88 skrev (16 timer siden): Men 2 år, burde skjedd noe på den tiden Aller pusser ikke opp i samme tempo. TS MÅ ikke bo der. Det kan jo også være svigerforeldrene ikke har råd til så mye oppussing nå, for det vi vet. Anonymkode: fbf3b...3df
AnonymBruker Skrevet 7. juli #18 Skrevet 7. juli Macro skrev (På 6.7.2026 den 14.25): Jeg hadde flyttet. Billig husleie hadde ikke kompansert for å bo i en oppussingsprosjekt for min del. Om dere skal begynne å kjøpe matrialer og jobbe selv så skaffer dere egen bolig gørst. Dere begynner ikke å bruke tid og krefter på noe andre eier. Det kan jo være, hvis de snakker med foreldrene hans, at de kan få bo der "gratis" i en viss periode, hvis de selv ferdigstiller det som må gjøres? Jeg hadde ikke bare flyttet, uten å høre med foreldrene hans. Anonymkode: fbf3b...3df
AnonymBruker Skrevet 7. juli #19 Skrevet 7. juli 2 år- hjelpes for en tålmodighet på dere. Det hadde jeg aldri gidda å bo i altså- ikke hadde jeg vært interessert i å ta på meg jobben på oppussinga heller iom at det ikke eies av dere selv. Jeg hadde kjøpt meg noe annet og heller invester i den. Anonymkode: ef72d...860
Macro Skrevet 7. juli #20 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jo være, hvis de snakker med foreldrene hans, at de kan få bo der "gratis" i en viss periode, hvis de selv ferdigstiller det som må gjøres? Jeg hadde ikke bare flyttet, uten å høre med foreldrene hans. Anonymkode: fbf3b...3df Nei, der må jo man veie for og i mot. For noen teller det å bo billig mest, for meg står det høyest å bruke ressursene på eget. TS vet nok hva som er viktigst for henne😁
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå