AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Mitt barn skal ut på en flytur alene senere i dag. Har noen spørsmål ang det . Da kundeservice kun er via chat. Kan vi følge barnet til gaten? Og hvor henter mottager barnet han på flyplassen han kommer til? Og kan en annen enn henter levere når han skal tilbake? Skal selføglelig spørre om dette når vi overleverer barnet til personell. Anonymkode: 116f5...f9f
alfathealfa Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mitt barn skal ut på en flytur alene senere i dag. Har noen spørsmål ang det . Da kundeservice kun er via chat. Kan vi følge barnet til gaten? Og hvor henter mottager barnet han på flyplassen han kommer til? Og kan en annen enn henter levere når han skal tilbake? Skal selføglelig spørre om dette når vi overleverer barnet til personell. Anonymkode: 116f5...f9f Norwegian skriver om mindreårige: https://www.norwegian.com/no/reiseinformasjon/reise-med-barn/barn-som-reiser-alene/ Avinor skriver på sin nettside: «En foresatt kan følge barn som reiser alene innenlands eller utenlands helt ut til flyet. Du får et ledsagerbevis når dere sjekker inn. Går reisen utenfor Schengen kan en foresatt følge til passkontrollen.» https://www.avinor.no/praktisk-info/reise-med-barn/ Barn mellom 5 og 12 skal ha egen dokumentasjon som de skal bære synlig. Har du bestilt reisen med Unaccompanied minor (UM)?
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Alt dette står der du fant skjema som skal følge barnet på flyturen? Anonymkode: 109fc...bf7
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Dette står på sjemaet. Foresatte / den som følger kan følge helt til gaten, flyselskapet skal på forhånd vite navn på den som henter Anonymkode: 9b19b...ada
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Takk. Har fått skjema, skal skrive det ut i dag . Anonymkode: 116f5...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Har bestillt um, første gang vi prøver dette. Han er 10 år☺️ Anonymkode: 116f5...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Våre barn har flydd mange ganger, viktig info er: Ja, du SKAL følge barnet til gate/der personell sier de tar over. Oftest møter de den som henter ved bagasjebånd, avhengig av hvor langt inn du kommer. På Værnes, Evenes og Flesland er det i alle fall bare å gå så nærme bagasjebåndene som du kommer. Du må fylle ut skjema for UM og ha med i tre eksemplarer (du får også fylt ut dette for hånd på flyplass om krise) Barnet må være sjekket inn en time før avgang Du fyller ut på skjema hvem som henter og bringer. Det må ikke være samme som henter/leverer på samme flyplass, men navnet må stemme med skjema. En gang ble det noe knot med skjema min mor sendte og henter (altså meg som også hadde bestilt) sto blankt. Selv om ungene kjente meg igjen og det var veldig tydelig at de visste det var jeg som skulle hente så fikk jeg dem ikke før de hadde ringt bestiller (altså meg ) for å sjekke at det var OK. Ganske betryggende at de gjorde det, det finnes jo crazy banana folk der ute tross alt. Har sikkert hatt totalt 100 UM flyvninger fordelt på tre barn de siste ti årene, og det har aldri vært noe problem med oppfølging av barna på turen. Anonymkode: 87686...8d6 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Hvis du har betalt for lesesaler (500 kr mer), må du møte opp i skranken minimum en time før. Der må du legitimere deg og levere fra deg 2-3 utfylte skjemaer med barnets og de voksnes kontaktopplysninger. Dette har han rundt halsen. Så går du ledesager-billett så du kan følge helt inn til gaten. Si fra på gaten, så følger de ham på først eller til slutt. De skal også ta imot papirene du fylte ut. Du må stå der helt til flyet er klar for avgang. Vel framme følger personalet barnet ut og helt fram til overlevering. De som tar i mot ham, må legitimere seg- ellers får de ham ikke med. Har dere ikke betalt ekstra for assistanse, må han komme seg av flyet selv og selv finne de som skal hente. Om du ikke har bestilt slik assistanse, er det ikke for sent. Du må ringe til Norwegian for å legge dette til bestillingen din. Det kan ikke gjøres på nett. Anonymkode: 54194...91f
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Lesesaler=ledsager Anonymkode: 54194...91f
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Tusen takk for alle svar☺️ det hjelper en stressa mamma☺️ Har bestillt ledsager, så da skal jeg skrive ut i 3 eksemplarer og ha med oss. Føles trygt att vi får følge til gaten☺️ Anonymkode: 116f5...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Hva skjer om ett barn flyr alene og de får trøbbel med flyet og må overnatte? Vi har opplevd dette flere ganger. Senest i våres da min store sønn dro fra USA. To ekstra overnattinger i to land. Anonymkode: fa924...b01
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva skjer om ett barn flyr alene og de får trøbbel med flyet og må overnatte? Vi har opplevd dette flere ganger. Senest i våres da min store sønn dro fra USA. To ekstra overnattinger i to land. Anonymkode: fa924...b01 Du sitter vel med svaret selv siden du har opplevd dette flere ganger. Anonymkode: 64b30...2fd 1
alfathealfa Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du sitter vel med svaret selv siden du har opplevd dette flere ganger. Anonymkode: 64b30...2fd Mulig de har opplevd forsinkelse, trenger ikke være en UM?
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva skjer om ett barn flyr alene og de får trøbbel med flyet og må overnatte? Vi har opplevd dette flere ganger. Senest i våres da min store sønn dro fra USA. To ekstra overnattinger i to land. Anonymkode: fa924...b01 Har aldri opplevd det, men en kollega har fortalt om egen opplevelse der hun og søster ble innkvartert med to fra crewet på flermannsrom på hotell. Merk at dette er tilbake i tidlig 2000-tall, så om det er slik nå vet jeg ikke, men vanskelig å forestille meg annen måte å løse det på? Anonymkode: 87686...8d6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvis du har betalt for lesesaler (500 kr mer), må du møte opp i skranken minimum en time før. Der må du legitimere deg og levere fra deg 2-3 utfylte skjemaer med barnets og de voksnes kontaktopplysninger. Dette har han rundt halsen. Så går du ledesager-billett så du kan følge helt inn til gaten. Si fra på gaten, så følger de ham på først eller til slutt. De skal også ta imot papirene du fylte ut. Du må stå der helt til flyet er klar for avgang. Vel framme følger personalet barnet ut og helt fram til overlevering. De som tar i mot ham, må legitimere seg- ellers får de ham ikke med. Har dere ikke betalt ekstra for assistanse, må han komme seg av flyet selv og selv finne de som skal hente. Om du ikke har bestilt slik assistanse, er det ikke for sent. Du må ringe til Norwegian for å legge dette til bestillingen din. Det kan ikke gjøres på nett. Anonymkode: 54194...91f For barn opp til 12 får du ikke lov til å bestille noe annet enn UM. Du trenger heller ikke si fra på gate, de har full kontroll på hvor mange UM de har med seg pr flyvning. Anonymkode: 87686...8d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå