Gå til innhold

Kø og motorsykkel

Fremhevede innlegg

reklame mannen
Skrevet

Nå i ferien er det ofte at det er vegarbeid, og derav kø med lysregulering. Jeg registrer at her i Norge er mc ofte vist fingern når de prøver å legge seg først i køen. Nedover i Europa er det vanlig(ere) å slippe mc frem. Utenfor Paris er det til og med skiltet at mc skal kunne kjøre mellom bilrekkene, når hastigheten er under 50 km/t.

Er vi i Norge alt for egosentriske til at vi lett slipper frem mc når slike ting skjer?

Noen erfaringer som kan deles? Slipper du lett frem andre i trafikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, reklame mannen said:

Nå i ferien er det ofte at det er vegarbeid, og derav kø med lysregulering. Jeg registrer at her i Norge er mc ofte vist fingern når de prøver å legge seg først i køen. Nedover i Europa er det vanlig(ere) å slippe mc frem. Utenfor Paris er det til og med skiltet at mc skal kunne kjøre mellom bilrekkene, når hastigheten er under 50 km/t.

Er vi i Norge alt for egosentriske til at vi lett slipper frem mc når slike ting skjer?

Noen erfaringer som kan deles? Slipper du lett frem andre i trafikken?

Jeg slipper gjerne andre frem, plasserer meg slik at motorsykler lett kan passere trygt.  Jeg holder også alltid god avstand til motorsykler, samt andre biler.  Har sett for mye av tragiske konsekvenser av folk som ikke klarer å holde trygg avstand. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er da normalt å slippe frem MC.

Har da bestandig lagt meg til siden enten det er kø eller ikke gjennom de 34 årene jeg har hatt lappen. 

Jeg er da ikke helt blåst eller sløv🤣

Anonymkode: 68b05...d25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke noe om at mc tror de har førsterett på alt og sniker i køen. Er ikke intr i å ligge bak utenlandske mcer som kjører i 70 på vestlandet. 

Anonymkode: 24a67...781

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...