Gjest Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Hva er definisjonen på seksuelt misbruk? Og finnes det en? Min historie: Når jeg og min nærmeste venninde var små, hadde vi en psykisk utviklingshemmet voksen nabo, som gjorde ting voksen ikke skal gjøre mot barn fysisk. Men "bare" utenpå klærne. Detter foregikk helt opp til ungdomsskolen. Min venninde sliter mye med disse minnene og får hjelp, mens jeg knapt tenker på det, og husker veldig lite av det. Er jeg misbrukt? Skjønner dette er et skikkelit teit spørsmål, men jeg tenker aldri på meg som at jeg er det. Men som sagt så husker jeg veldig lite av det, og jeg fungerer helt fint i hverdagen. Fortrenger jeg det? Noen som kjenner seg igjen?
Gjest jippi Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Hei! Ikke noe dumt spørsmål i det hele tatt! Det er litt vanskelig å svare på, jeg er litt i samme situasjon som deg. Da jeg var liten hadde jeg store problemer med at en gutt, som var hos samme dagmamma som jeg, hele tiden skulle ta på og ligge inntill. Da var det helt forferdelig, men nå tenker jeg knapt på det og fungerer fint i hverdagen. Det er et jævlig kjipt minne, men noe jeg har lagt bak meg. Ja, vi kan kalles oss misbrukt, men vi har kommet oss videre og ser fremover. Jeg tror ikke du fortrenger det. Jeg tror det er viktig at man "behandler" det også "glemmer" det, og det virker som av det jeg leser at det har du klart. Men, selvsagt, det en del tullinger der ute som skulle hatt bra med juling, på en måte er det dumt å skyve det under en stol og late som det alldri har skjedd..Tror det er mange som har opplevd lignende, men som ikke tørr si ifra. Din vennine bør oppsøke en god psykolog..Lykke til!
annie8219 Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Hei Kom litt i seneste laget dette her, men håper dere som lure ser det alikevel Du er litt forvirret og lurer på om du har blitt misbrugt, og det kan jeg godt forstå du lurer på... Det er vel mye som kan virke forvirrende oppi en sånn situasjon, men sannheten er jo ( Som du også innerst vet men tør ikke tenke på) -At du har blitt misbrugt... Å bli misbrugt eller voldtatt har du blitt når noen har gjort noe seksuelt mot deg/ Eller du har vært nødt til å gjort mot de- Som du selv ikke var med på, ga tilatelse til eller ikke ville... Du håper og tror selvsagt at dette kun har skjedd med deg, men dette er som regel ikke tilfelle... Har en først gjort det mot noen, gjør en det mest troligt mot andre også... Derfor er det særs viktigt at sannheten en dag kommer ut ( Samme hvordan den kommer ut) Men stopp det så det ikke skjer med flere...Jeg har selv vert gjennom det, gått i terapi hos en spesialist her jeg bor og lever idag med det som en del av min historie... Du vet aldrig hva du sliter med før du har ordnet opp i det (på riktig måte) og lagt det bak deg... Vil tipse alle som har blitt misbrugt, til dere som misbruker og dere andre som vil vite mer om dette- til å lese boka min terapaut har skrevet om dette. Han heter Reimunn Førsvoll. Og boka heter- Fra synd, fra sorg, fra fare... Lykke til alle sammen! Husk dere er ikke alene om dette... Se rundt dere...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå