AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Lar dere barna deres bade i klorbasseng? Isåfall, pleier det å gå greit, eller...? Vurderer å sende barnet på svømmekurs, men det finnes jo bare i basseng, og ikke ute i fjorden. Dessverre. Prøvde for et-par år siden, men barnet fikk da voldsomt oppblussing. Eksemet har roet seg masse siste året, så tenkte prøve igjen. Anonymkode: 4bd7f...698
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Har fått tips om å smøre et tykt lag med fet krem før man går i bassenget (Locobase har 70% fettinnhold og en av de feteste du får tak i). Vaske godt i dusjen etterpå og smøre på nytt. Ville testet det først, hvis eksemet blusser opp så dropp det. Anonymkode: dcaf0...d5b
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Det går helt fint for vår del. Vi er nøye med å smøre etterpå. Barnet er så plaget av eksem at hun må smøres hele kroppen hver morgen og kveld, og de dagene vi bader blir det tre ganger. Hun elsker å svømme, så det ville vært trist om vi ikke kunne det, så vi gjør det ganske ofte. Har heldigvis krem på blå resept. Anonymkode: e6578...3cd
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Går helt fint etter erfaring med vårt eksembarn. Må smøre godt etterpå Anonymkode: 35249...db5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Min reagerer allergisk på klor (med eksem som reaksjon), men har ellers eksem kun vinterstid (og ved andre allergener). Har da regel om å ikke vaske med såpe før basseng, slik at huden beholder mest mulig av naturlige fettstoffer. Men vaske godt med såpe etter badet, og deretter smøre. Men det hjelper lite synes jeg. Men har dere prøvd å bade i vann som bruker saltvannsklorinator? Har det selv, altså bestway eller intex rammebasseng med saltvannssystem (som da "lager" klor naturlig), og det fungerer helt supert! Sånn bare til tips Her bades det hele sommeren lang (opptil 3-4 timer hver dag på det meste), og så lenge jeg vasker minst mulig med såpe, og lar olje og fett i huden være mest mulig i fred, så har vi fortsatt ikke hatt eksem ifm bading her. Anonymkode: 09930...c62
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå