AnonymBruker Skrevet 4. juli #1 Skrevet 4. juli Vi skal feriere 3 dager i Oslo med to gutter på 4 og 7 år nå i fellesferien. Vi har så langt tenkt oss innom Reptilparken, Paradox museum og Naturhistorisk museum. Trenger tips om hva annet vi kan gjøre som er gøy for barna. Både museum, parker/lekeplasser og spisesteder! Takk på forhånd! Anonymkode: bb121...a2c
Sally-Go-Round Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli Det er en veldig bra lekeplass rett ved Tøyen t-banestasjon. Sjekk også ut Family_in_Oslo på Insta. Der er det mange forslag til ålreite lekeplasser f.eks. 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #3 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi skal feriere 3 dager i Oslo med to gutter på 4 og 7 år nå i fellesferien. Vi har så langt tenkt oss innom Reptilparken, Paradox museum og Naturhistorisk museum. Trenger tips om hva annet vi kan gjøre som er gøy for barna. Både museum, parker/lekeplasser og spisesteder! Takk på forhånd! Anonymkode: bb121...a2c Teknisk museum og Frognerparken. Det er også flere steder hvor det er mulig å bade. Anonymkode: 78be3...4c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli Reptilparken er skikkelig, skikkelig overpriset. Den er så liten at da jeg var der første gang, skjønte jeg ingen ting. Kunne de virkelig kalle det en reptilpark? I kjelleren i et helt vanlig hus rett ved Slottet? Ungene elsket det, men det er ikke mye «park» over det. Det kan også være ganske så fullt og klaustrofobisk, og igjen: Det er overpriset!! Det nye biblioteket i Bjørvika er verdt et besøk. Teknisk museum. Gå en tur på kaia for å se cruiseskipene. Kon Tiki-museet. Naturhistorisk museum er en sikker vinner hos oss! Anonymkode: a985c...bbd 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi skal feriere 3 dager i Oslo med to gutter på 4 og 7 år nå i fellesferien. Vi har så langt tenkt oss innom Reptilparken, Paradox museum og Naturhistorisk museum. Trenger tips om hva annet vi kan gjøre som er gøy for barna. Både museum, parker/lekeplasser og spisesteder! Takk på forhånd! Anonymkode: bb121...a2c Velg teknisk museum det er det masse ting fra millenials og elektriske dingser de kan utforske pluss eldgamle biler fly og avanserte ting tang. Telefoner fra den gang vi vadde telefonkiosk der. Så fin opplevelse for barna. Anonymkode: b8292...ce8 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli Mine barn likte parken ved siden av slottet i den alderen. Anonymkode: f58dc...811 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Velg teknisk museum det er det masse ting fra millenials og elektriske dingser de kan utforske pluss eldgamle biler fly og avanserte ting tang. Telefoner fra den gang vi vadde telefonkiosk der. Så fin opplevelse for barna. Anonymkode: b8292...ce8 Pluss mye vannmøllrr olje opplegg vannkraft maskinene de brukte før i tiden. Og et dødt lik som har ligget der så lenge jeg kan huske. Det er veldig spennende for derre som frowmdre også de har ordnet sånne hørsels greier så du hører når du trykker på info om ting tang Anonymkode: b8292...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli Utrolig åssen tiden går. Og alt bare forsvinner som en gang var så viktig for oss mennesker. Du kommer til og føle på de tingene man kan ta på der. Som om de som har brukt dem er der med deg helt plutselig på teknisk museum. Litt skummel men også gøy. Anonymkode: b8292...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli Tøyenbadet som også nå har utebasseng åpen, fantastisk nyoppusset nytt badeland. Så botanisk hage som ligger på tøyen, der også med spennende museum og dinosaurer i ful størrelse. Lekeplassen på tøyen som en avslutting. Tøyen har mye å by på 😃 Frognerparken / Vigelandsparken meg masse gøye skulpturer, "sinnertagen" og gigantisk leke og klatrepark like ved. Besøke slottsparken og se på slottet, min favoritt da jeg var liten 😃 teknisk museum, veldig bra for alle aldre! Anonymkode: dd6f3...2bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Reptilparken er skikkelig, skikkelig overpriset. Den er så liten at da jeg var der første gang, skjønte jeg ingen ting. Kunne de virkelig kalle det en reptilpark? I kjelleren i et helt vanlig hus rett ved Slottet? Ungene elsket det, men det er ikke mye «park» over det. Det kan også være ganske så fullt og klaustrofobisk, og igjen: Det er overpriset!! Det nye biblioteket i Bjørvika er verdt et besøk. Teknisk museum. Gå en tur på kaia for å se cruiseskipene. Kon Tiki-museet. Naturhistorisk museum er en sikker vinner hos oss! Anonymkode: a985c...bbd Ts her. Det forventet jeg å høre! Vi har tenkt å ha en dag med det som heter Oslopass, og da var heldigvis inngang til Reptilparken inkludert. Jeg skulle gjerne stått over, men 7åringen er svært opptatt av at vi må se slanger osv😅 Anonymkode: bb121...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Slottet har omvisninger, som kan være spennende (muligens 4-åringen er litt for liten). Ellers er det jo spennende å se på Slottet på utsiden også. Frognerparken har en stor og morsom lekeplass. Finnes jo mange badeplasser også hvis været er bra, og ute på Sjøenga er det også god isbarer. Munch museet har noe som er tilpasset barn, men der er jo barn veldig forskjellig. Av restauranter så er jo Pincho Nation populært for familier. Min har også likt restauranter som Olivia og Fridays. Ellers kan jeg slå et slag for afternoon tea, det er ofte spennende med disse etasjefatene og en følelse av luksus. Anonymkode: 1a1ed...420 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli Nye Deichman og operataket. Se Stortinget og Slottet. Skal alt være på barnas premisser kan dere spise på Pincho Nation. Museene på Bygdøy er jo klassikere. Og Frognerparken (fin lekeplass der også). Holmenkollen kanskje, hvis dere liker å ta T-bane? Anonymkode: 2746f...27e 1
Diry72 Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli Ta tbanen til Holmenkollen. En tur opp på Akershus festning. Ta bussen opp til Ekeberg og gå av på holdeplassen Utsikten. Da får du sett flott utsikt over Oslo, og da er du så og si i Ekebergparken og kan gå i flott natur. Går du av ved Idrettens helsesenter som er noen holdeplasser etter så vil du finne Ekt husdyrpark. Flott område Ellers når du har vært ved Teknisk museum så kan du gå stien ned til Nydalen. Et lite stykke gåtur i flotte omgivelser. Kan hende det blir litt mye gåing da. 1 1
Hanne67 Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli (endret) Når dere er på Naturhistorisk museum så er dere i Botanisk hage, og det er favorittstedet til junior. Mange ulike planter og moro å gå inne i drivhusene med eksotiske vekster. Ellers vil jeg anbefale Kreftforeningens vitensenter i Kongens gt. 6. Der kan man bl.a perle armbånd og prøve ut diverse. Gratis inngang. Operataket har flott utsikt (husk solbriller om sola skinner, - hvitt tak som kan blende). Kult at det går helt ned til vannet. Det å se Slottet og gå i parken er gøy, bl.a. Ingrid Alexandra's skulpturpark (til høyre for Slottet når dere kommer fra Karl Johan). Flere spennende skulpturer for barn. Vil forøvrig anbefale å laste ned Ruter-appen og ta buss/trikk/t-bane om det blir store avstander. Barn under 6 år reiser gratis, og det samme for de under 18 år ifølge med en voksen på lørdag og søndag. Endret 5. juli av Hanne67 1
mariie Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 21.13): Vi skal feriere 3 dager i Oslo med to gutter på 4 og 7 år nå i fellesferien. Vi har så langt tenkt oss innom Reptilparken, Paradox museum og Naturhistorisk museum. Trenger tips om hva annet vi kan gjøre som er gøy for barna. Både museum, parker/lekeplasser og spisesteder! Takk på forhånd! Anonymkode: bb121...a2c 3 ting på 3 dager må da være nok...
AnonymBruker Skrevet 6. juli #16 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2026 den 8.22): Ts her. Det forventet jeg å høre! Vi har tenkt å ha en dag med det som heter Oslopass, og da var heldigvis inngang til Reptilparken inkludert. Jeg skulle gjerne stått over, men 7åringen er svært opptatt av at vi må se slanger osv😅 Anonymkode: bb121...a2c Jeg ville regnet litt på det Oslopasset, altså. Det er ambisiøst å tenke at man klarer mer enn 2 museer på en dag med såpass små barn. Og da vil det antagelig koste mye mer enn det smaker med det oslopasset. Antagelig vil det være billigere for dere å kjøpe 7 dagers billetter kollektivt. (Om dere trenger 3 døgn) og så betale dere inn på de museene dere ønsker å gå på. Annet for barna: mange barn synes Frognerparken og monolitten statuene er litt spennende. Og lekeplassen på ene siden (Frognerborgen?) Som barn forsøkte vi å gå labyrinten rundt monolitten. (Det er labyrint i mønsteret på steinene på bakken.) Teknisk museum er veldig gøy, særlig om sommeren når det skjer en del ekstra. Det går også an å bade i ferskvann ikke så langt unna. Tøyenbadet nå som det er pusset opp er gøy. Kanskje barnefilm på IMAX kino på Storo? Barna liker godt å spise på Egon og på Pincho Nation. Om barna er litt mer åpne for "eksotiske smaker" så er Yaya's litt morsom å spise på. De pleier å ha tordenbyger og "regn" med jevne mellomrom inne på restauranten, så du skal føle at du er i Thailand. Evt. gå på mathallen i gamle Torggata bad. Der kan alle velge det de har lyst til å spise. Jeg vil tro 4-åringen er litt liten til å ha glede av Paradox museum. For det handler jo om optiske illusjoner, og krever at man holder avstand til de foran, og har litt tålmodighet, for å få de gode bildene. Så det er nok mer gøy for større barn og tenåringer. I Oslo kan det jo også være gøy for barn som ikke har vært i byen før, å ta T-banen "opp på fjellet" med Holmenkollbanen, og se på utsikten. Så kan dere jo gå av og se på Holmenkollen og skimuseet også. Anonymkode: 3e74b...e4e 1
loven Skrevet 9. juli #17 Skrevet 9. juli Sjekk ut denne siden (OsloFamilie) – der ligger det en ganske fin oversikt over aktiviteter for barn i Oslo: https://oslofamilie.no/aktiviteter-for-barn Der finner du blant annet museer, lekeland, teater, bondegårder, klatreparker, badeplasser, kino og andre ting å gjøre med barn. Sentralen i Kvadraturen er også verdt å sjekke ut de har flere barnearrangementer og verksteder i sommer. De har også kart over lekeplasser i Oslo på den siden jeg sendte, som er veldig praktisk hvis man vil finne noe i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 9. juli #18 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 8.53): Jeg ville regnet litt på det Oslopasset, altså. Det er ambisiøst å tenke at man klarer mer enn 2 museer på en dag med såpass små barn. Og da vil det antagelig koste mye mer enn det smaker med det oslopasset. Antagelig vil det være billigere for dere å kjøpe 7 dagers billetter kollektivt. (Om dere trenger 3 døgn) og så betale dere inn på de museene dere ønsker å gå på. Annet for barna: mange barn synes Frognerparken og monolitten statuene er litt spennende. Og lekeplassen på ene siden (Frognerborgen?) Som barn forsøkte vi å gå labyrinten rundt monolitten. (Det er labyrint i mønsteret på steinene på bakken.) Teknisk museum er veldig gøy, særlig om sommeren når det skjer en del ekstra. Det går også an å bade i ferskvann ikke så langt unna. Tøyenbadet nå som det er pusset opp er gøy. Kanskje barnefilm på IMAX kino på Storo? Barna liker godt å spise på Egon og på Pincho Nation. Om barna er litt mer åpne for "eksotiske smaker" så er Yaya's litt morsom å spise på. De pleier å ha tordenbyger og "regn" med jevne mellomrom inne på restauranten, så du skal føle at du er i Thailand. Evt. gå på mathallen i gamle Torggata bad. Der kan alle velge det de har lyst til å spise. Jeg vil tro 4-åringen er litt liten til å ha glede av Paradox museum. For det handler jo om optiske illusjoner, og krever at man holder avstand til de foran, og har litt tålmodighet, for å få de gode bildene. Så det er nok mer gøy for større barn og tenåringer. I Oslo kan det jo også være gøy for barn som ikke har vært i byen før, å ta T-banen "opp på fjellet" med Holmenkollbanen, og se på utsikten. Så kan dere jo gå av og se på Holmenkollen og skimuseet også. Anonymkode: 3e74b...e4e Yaya's og Egon har elendig mat, Pincho Nation redder seg inn på morsom drikke. Ellers mange gode tips! Det er mange veldig gode restauranter i Oslo og mange har et godt utvalg til barn. https://vink.aftenposten.no/artikkel/yE5B0A/spise-ute-med-smaa-barn-vi-viser-deg-hvordan-og-hvor Anonymkode: 9ae56...9a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #19 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Yaya's og Egon har elendig mat, Pincho Nation redder seg inn på morsom drikke. Ellers mange gode tips! Det er mange veldig gode restauranter i Oslo og mange har et godt utvalg til barn. https://vink.aftenposten.no/artikkel/yE5B0A/spise-ute-med-smaa-barn-vi-viser-deg-hvordan-og-hvor Anonymkode: 9ae56...9a4 Eller Herregårdskroa, Lille Herberen med Norges korteste fergestrekning eller Bygdøy Vertshus Anonymkode: 9ae56...9a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #20 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Eller Herregårdskroa, Lille Herberen med Norges korteste fergestrekning eller Bygdøy Vertshus Anonymkode: 9ae56...9a4 Haralds Vaffel, Jamals falaffel, Mathallen, det er så mye, styr unna Egon når dere først er i Oslo!!! Anonymkode: 9ae56...9a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå