Gå til innhold

frikjent for voldtekt

ragnalina

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/29/355082.html

enten så kler vi oss for horete eller vi er ikke nok flinke til å slåss - hvordan kan retten si at de tror på at hun prövde å gjöre motstand men at hun ikke gjorde *nok* motstand?! :o

dette er verre enn å se på amerikanske advokatserier (som tar opp 'etiske spörsmål' stadig vekk) :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En veldig bra avgjørelse, her har retten lagt vekt på at menn ikke kan LESE kvinners tanker.

Det handler om mimespill, kommunikasjon og kroppsspråk.... Greit nok at kvinner hele tiden mener at menn skal gjette deres tanker... prøve å forstå hvorfor dere er sure og tverre helt uten grunn, unnskylde deres egen udugelighet og mangel på innspill og egne initativ...

Retten har gjort det eneste riktige.

Kvinner må begynne å ta littegranne ansvar selv.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco skrev:

En veldig bra avgjørelse, her har retten lagt vekt på at menn ikke kan LESE kvinners tanker.  

Synes du ikke at det er LITT tidlig å bli kalt kvinne og fristerinne i en alder av 13 år?? I følge loven er 13 år gamle jenter fremdeles barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Retten trodde henne da hun sa at hun sa nei, gråt og forsøkte å dytte vekk den nå 20 år gamle mannen. Han tok av henne klærne og presset henne ned i passasjersetet på bilen sin. Der gjennomførte han et samleie på tross av hennes protester. Retten mener likevel at hun ikke gjorde tilstrekkelig motstand.

Interessant tankegang av retten. Dersom en mann blir angrepet av en tilfeldig forbipasserende, løper vekk, blir tatt igjen og så banket, skal så gjerningsmannen frikjennes fordi offeret ikke sprang fort nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, good point, Cass.

Tipper denne avgjørelsen er tatt av middelaldrende menn i rettsapparatet...

Vel, det viser jo bare at kampen for frigjøring fra det middelalderske kvinnesynet ikke er vunnet enda.

Fristerinner, liksom! :roll:

Igjen: Hvis du hisser opp en mann er det forventet at han ikke skal greie å styre seg, og overgrepet blir bortforklart med denne svadaen som retten her er kommet fram til.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig at en slik dom kan bli avsagt i år 2002! Hva slags kompetanse sitter disse dommerne med? Hvor mye motstand skal man gjøre,da? Hvor går grensa for eksperimentell sex, da, det er i hvertfall ikke nok å hyle og skrike for å si at man ikke vil. Vi får begynne å ta med hagle på by'n. De tar vel et nei for et nei hvis de får en kule i skallen? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere har problemer med å se problemstillingen her. Problemet var ikke slik dere tror, at det var en fremmed kar som pulte ei tilfeldig forbipasserende jente.

Dette var ei pike som i lang tid hadde forberedt seg til dette "møte". Hun hadde som jenter flest forståelig, undersøkt sitt eget attraktivitet og kanskje også, - vi kjenner jo ikke alle sakens detaljer, - til og fristet denne mannen for å så si nei.

Å provosere er det morsomste kvinner vet, ingenting finner kvinner så behagelig som å irritere omgivelsene en smule, løfte litt på skjørtet får å få et vennlig nikk tilbake.

Jeg har en følelse av at dere preiker til meg som jeg skulle vært en tomskalle, og det kan jeg ikke nekte for, men hvorfor er det ingen av dere som ser fakta i øynene.

I dette tilfelle var samleiet et resultat av langvarig bekjentskap, begge visste hva dem gikk til.

Javel så var jentungen ei nysjerrig pike på 13, men hva skjer med 13 årige gutter? Dersom en gutt bare tagger på tissen til sinnataggen, får han varetekt, (eller new-york tur som det var dengangen), eller barnehjem.

Det kan se ut som om gutter blir straffet, mens jenter blir oppdratt i en tro at en alltid er uskyldig.

En farlig utvikling det her.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å provosere er det morsomste kvinner vet, ingenting finner kvinner så behagelig som å irritere omgivelsene en smule, løfte litt på skjørtet får å få et vennlig nikk tilbake.Waco

Og derfor mener du at denne mannen ikke skal ta ansvar for sine handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Waco, nå er du rett og slett tåpelig. Tror du har vært borte fra KG for lenge nå, for det er veeeeeeeldig tydelig at du nå kun er ute etter å provosere!!

Og for å være helt ærlig skjønner jeg ikke at noe klarer å la seg provosere av det????? Har ikke folk vært lenge nok på KG til å kjennes Waco-lusa på gangen nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thea, jeg bare sier det som det er jeg. Grunnen til at enkelte av dere blir provoserte er at dere føler dere truffet. Ikke min feil det.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at enkelte av dere blir provoserte er at dere føler dere truffet. Waco

Waco, Waco, du snakker i gåter.

Men, du som synest det er morsomt å provosere... Dersom du hadde blitt grisebanka pga dette. Så hadde det ikke vært riktig at denne handlingen skulle bli straffet. Sånn som jeg forstår deg, så burde du i retten, bli møtt med kommentar som: "Waco, må begynne å ta littegranne ansvar selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Waco:

Hvis ei tenåringsjente tagger på Sinnataggen og blir tatt av poltiet, hva tror du skjer da? Hva mener du bør skje?

Hvis en 15 år gammel gutt lurer på om han er homofil, hva homofil sex er og forteller en eldre bekjent om dette, og denne mannen voldtar ham, hva mener du da bør skje med mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her snakk om barn - ikke voksne mennesker. Man kan være moden og alt det der, men man er ikke voksen når man er 15 år, og langt fra voksen når man er 13.

Voksne kvinner tar ansvar, de, fordi de har mulighet til å konsekvensene av sine handlinger, men det har ikke barn i like stor grad - rett og slett fordi de er barn og ikke har ervervet seg nok erfaring enda.

Der er barna som ble voldtatt.

Det er ikke deres ansvar eller skyld at de ble voldtatt.

Og hvordan i himmelens navn kan en dommer sette en grense mellom

- ingen motstand

- for lite motstand

- nok motstand

- for mye motstand

Det er vel ikke motstand som er avgjørende for om en voldtekt er voldtekt?????? Det er vel overgrepet som er voldtekten???????

Jeg regner med at denne dommen blir anket, og så håper jeg at det blir satt igang noen dommerkurs snarest, for de holdningene som kommer til uttrykk her er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig at en slik dom kan bli avsagt i år 2002!  Hva slags kompetanse sitter disse dommerne med?  Hvor mye motstand skal man gjøre,da?  Hvor går grensa for eksperimentell sex, da, det er i hvertfall ikke nok å hyle og skrike for å si at man ikke vil.  Vi får begynne å ta med hagle på by'n.  De tar vel et nei for et nei hvis de får en kule i skallen? :evil:

Helt enig!!!

Disse dommerne må seriøst tenke med feil hue! De driter jo rett og slett i at jenta ble voldtatt.

Jeg blir virkelig pissed! :evil: :evil:

Nei, vi må nok begynne å bevæpne oss, som Wondergirl sier. Etterhvert blir nok det den eneste løsningen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Vi får begynne å ta med hagle på by'n.  De tar vel et nei for et nei hvis de får en kule i skallen? :evil:

Personlig foretrekker jeg pumpehagle :kul:

Jeg har trukket pistol mot en person en gang i mitt liv og har ikke mye lyst til å gjøre det igjen.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...