AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:07 #1 Skrevet lørdag kl. 17:07 Har noen andre lagt merke til hvor mye kvaliteten på klær har gått ned? Jeg kjøpte en Cubus tights jeg elsket for en stund siden – den holdt fasongen, fargen og var i et skikkelig godt stoff. Jeg ville kjøpe "samme" tights igjen et år senere slik at jeg hadde to stykk, var den tynnere, mindre i samme størrelse, nuppet fort og den svarte fargen ble raskt grå. Er dette det som kalles skimpflation – at kvaliteten blir dårligere uten at produktet egentlig endrer navn? Anonymkode: d5e66...41e 1 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har noen andre lagt merke til hvor mye kvaliteten på klær har gått ned? Jeg kjøpte en Cubus tights jeg elsket for en stund siden – den holdt fasongen, fargen og var i et skikkelig godt stoff. Jeg ville kjøpe "samme" tights igjen et år senere slik at jeg hadde to stykk, var den tynnere, mindre i samme størrelse, nuppet fort og den svarte fargen ble raskt grå. Er dette det som kalles skimpflation – at kvaliteten blir dårligere uten at produktet egentlig endrer navn? Anonymkode: d5e66...41e Cubus endrer leverandører sine innimellom og ikke alle holder samme standard. Jeg bruker singleter jeg kjøper på Cubus, men det varierer når jeg kan kjøpe disse. Kvaliteten varierer opp og ned. Anonymkode: 48c06...240 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden Cubus sine klær blir tynnere og tynnere. Før var yogabuksene deres gode og kunne brukes vinter, nå ser man igjennom de. Kjøper nå bare bikinier på cubus. Anonymkode: d80fb...875 1 1
NoaideBiehtar Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Syns kvaliteten på Cubus alltid har vært veldig dårlig? 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Dette gjelder alle merker synes jeg, i alle prisklasser. Overgangen til mer bærekraftige materialer har også gjort kvaliteten dårligere. Nudie Jeans er et godt eksempel på dette, de par siste buksene mannen har kjøpt derfra, har fått hull i skrittet etter bare 2 nåneder, selv om buksene koster 1 800 kroner stykke ... Anonymkode: 78a1b...792 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette gjelder alle merker synes jeg, i alle prisklasser. Overgangen til mer bærekraftige materialer har også gjort kvaliteten dårligere. Nudie Jeans er et godt eksempel på dette, de par siste buksene mannen har kjøpt derfra, har fått hull i skrittet etter bare 2 nåneder, selv om buksene koster 1 800 kroner stykke ... Anonymkode: 78a1b...792 Ikke veldig bærekraftig. Anonymkode: 32e76...634
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Jeg kjøpte basic overdeler der for 15år siden som for et par år siden var klare for utskifting. Kjøpte nye overdeler av samme type for 2år siden som ikke holdt mer enn ett år... så nå har jeg ingen av disse overdelene og aner ikke hvor jeg får tak i nye. Anonymkode: d1582...da1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke veldig bærekraftig. Anonymkode: 32e76...634 Nei, nettopp. Så det er frustrerende. Jeg ønsker også mer bærekraftige materialer, men de trenger jo å være varige for å bli ekte bærekraftig, holder ikke at bare produksjonen blir mer bærekraftig. Anonymkode: 78a1b...792
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå