Gå til innhold

Erfaring med kosttilskudd i perimenopause?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i 40-åra og begynner å føle på at perimenopause gjør sitt inntog. Ikke ille plaget, men noe er i forandring.

Jeg går på prevensjon som gjør at jeg ikke har mensen, så hvordan syklusen egentlig er, er vanskelig å si. Det jeg merker er tidvis hjernetåke og glemsomhet, konsentrasjonsproblemer, nattsvette og litt hetetokter, vanskeligere å holde vekta osv.

Det florerer av reklamer på diverse kosttilskudd for kvinner som skal hjelpe. Vil gjerne høre om erfaring med slike kosttilskudd. 

Anonymkode: 799d9...b5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke direkte erfaring med å prøve det selv, men har hørt fra gynekolog at det er bortkastet. Det blir som et lite piss i havet som ikke vil gjøre noen særlig forskjell. Hun mener at alle fortjener å få ordentlig behandling av sine plager (hos spesialist).

Anonymkode: ab075...08b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte mer som forebygging frem til ting evt. blir verre. Syns ikke mine «plager» er ille nok til å gå til lege med ennå 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har ikke direkte erfaring med å prøve det selv, men har hørt fra gynekolog at det er bortkastet. Det blir som et lite piss i havet som ikke vil gjøre noen særlig forskjell. Hun mener at alle fortjener å få ordentlig behandling av sine plager (hos spesialist).

Selvfølgelig mener de det…De som presser alle til HRT 

Anonymkode: 6296a...523

AnonymBruker
Skrevet

Tar kalsium og magnesiym glysinat.

Kalsium fordi man får mindre av det, og magnesiym glysinat bedrer søvn.

Anonymkode: ad70b...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Selvfølgelig mener de det…De som presser alle til HRT 

Dette er en helt urimelig påstand. Det er vanskelig nok å få HRT i det norske helsevesenet så den må du litt lenger ut på landet med. Presser noen til HRT gjør de selvfølgelig ikke, men de har så klart god greie på eget fagfelt. Om du ikke stoler på fagfolk med 12,5 år utdanning og mange års erfaring, så får jeg bare ønske lykke til.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er HRT?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er HRT?

Hormoner 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...