AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:21 #1 Skrevet lørdag kl. 15:21 Er det bare meg som sliter med progressive briller? Fikk mine for 3-4 uker siden men sliter enda med å se klart når jeg snur meg eller ser rundt meg. Når jeg ser på tv eller noe som er i ro ser jeg perfekt, det er i bevegelse det blir vanskelig/uklart. Å gå i ulendt terreng er "livsfarlig". Andre som har hatt det likt eller noen som har gode råd å komme med, så blir jeg glad for det. Er på lang sommerferie og når ikke min optiker på over en måned. Anonymkode: 2e3f8...687
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:29 #2 Skrevet lørdag kl. 15:29 Merket ingenting av progressive briller eller linser. Anonymkode: 33980...758 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:58 #3 Skrevet lørdag kl. 22:58 Det er ikke uvanlig, har du brukt de mye? Anonymkode: 3c489...13e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:00 #5 Skrevet lørdag kl. 23:00 Jeg ga opp etter to år. Ble aldri venner med de progressive brillene, så nå bruker jeg bare vanlige og lever fint med det. Anonymkode: 9512c...e1f 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:12 #6 Skrevet i går, 06:12 Ingen problemer. Kjørte hjem med nye briller på da jeg hadde hentet dem, selv om det ikke anbefales. Fikk et nytt liv med progressive briller, så godt å slippe å veksle mellom lesebriller og andre. Anonymkode: 4bedc...497
Sniff76 Skrevet i går, 06:24 #7 Skrevet i går, 06:24 Bruker du de progressive brillene hele dagen? Jeg har hatt progressive i et års tid. Bruker enstyrkebriller en del i jobben min og kan merke det når jeg bytter til progressive og går rett til en trapp el.l. Men hvis jeg bruker progressive helt fra morgenen av, er det enklere for øynene. Kan det være at du ikke har begynt å bevege hodet nok? At du i steden fortsatt mest beveger øynene for å se deg rundt. Hvis du går i trapper eller bratt terreng, bøy hodet mer ned slik at øynene ser gjennom midt/øvre del av brillene. Samme med sidesynet - hvis styrken går oppover på ytterkant av brillene, kan du "øve" mer på å flytte hodet sidelengs slik at øynene ser ut på midten. 1
Oda Sofie Skrevet i går, 06:31 #8 Skrevet i går, 06:31 Optiker sa jeg måtte gi det 6-8 uker da jeg var tilbake og «klaget» etter 4 uker hvor jeg følte meg svimmel hele tiden. Og ja, det stemte, etter ca 8 uker var det helt topp. Jeg brukte mine mye, men måtte ta de av i trapp pluss når jeg kjørte bil frem til jeg hadde vennet meg til dem. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:37 #9 Skrevet i går, 06:37 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det bare meg som sliter med progressive briller? Fikk mine for 3-4 uker siden men sliter enda med å se klart når jeg snur meg eller ser rundt meg. Når jeg ser på tv eller noe som er i ro ser jeg perfekt, det er i bevegelse det blir vanskelig/uklart. Å gå i ulendt terreng er "livsfarlig". Andre som har hatt det likt eller noen som har gode råd å komme med, så blir jeg glad for det. Er på lang sommerferie og når ikke min optiker på over en måned. Anonymkode: 2e3f8...687 Ja det tar tid, jeg slet VELDIG i starten da jeg fikk mine sist september, men det går veldig greit nå. Eneste som plager meg er dogg, regn, osv ☺️ Ikke gi deg, 3-4 uker er ikke lenge, jeg slet mye fortsatt da selv. - Anonymkode: ba930...58b 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Jeg er på uke 2, og jeg er skikkelig misfornøyd med mine. Svimmel og uvell når jeg er i bevegelse, må ofte ta støtte skritt fordi jeg mister balansen, og blir veldig sliten. Er på ferie nå, men var innom før jeg dro. Skal innom etter ferien også på noe oppfølgingstime, med mindre det plutselig er bra. Anonymkode: 6abc1...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden Kjøpte to par samtidig. Det ene elsker jeg og kan gå med hele dagen. Det andre blir jeg uggen av etter få minutter. Det andre år bikkja opp og det var like greit, ble aldri vant til de. Anonymkode: f1ed2...a6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå