Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i 2 år. Vi har et bra sexliv som stadig blir bedre. Han er god til å plukke opp hva jeg liker. Men han er utrolig privat. Jeg har prøvd å spørre flere ganger om hva han liker, fantasier han har osv. Han har kommet med noen veldig lite spesifikke fantasier typ "sex i bunad". Men han deler veldig lite av seksualiteten sin på en måte? Jeg kan f.eks. fortelle ham at jeg har fantasert om han når jeg onanerer, men han har aldri fortalt meg ett ord om egen onani. Han viser heller ikke sånn veldig tydelig hva han liker når vi har sex, selv om jeg jo skjønner at han er tent og liker det jeg gjør. Men han bruker aldri ord for å si noe om det i etterkant, og lager f.eks.lite lyder når vi har sex.

Jeg er vant til å snakke veldig åpent, typ etter sex snakker vi om hva vi likte helt spesifikt. Jeg har også aldri vært flau over å fortelle over alt jeg blir tent av, men nå merker jeg at jeg blir mer og mer innestengt. Vi sexter aldri..jeg har prøvd, men får ikke så mye respons tilbake annet enn typ "jeg også!"

Jeg har til og med prøvd å spørre om han syns det er flaut å snakke om sex, men da sa han nei. Han kan godt snakke om det, men det blir som sagt fra et veldig overordna, ikke-personlig perspektiv. Ikke med ordet "du" og "jeg"... 

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan gjøre ham litt mer åpen? Det virker som han er veldig tent av meg, han tar insj nærmest hver gang vi er sammen. Men jeg vil gjerne snakke litt mer, for å forstå enda bedre hva han liker! 

(Jeg spør underveis i sexen også. Typ "liker du dette"?.)

Anonymkode: 2aa88...cc1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke dette veldig typisk for mange mannfolk? Min partner er dessverre også sånn, det er litt kjipt men får leve med det. Vi har vært sammen i 5 år og har et barn sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Agatha skrev (Akkurat nå):

Er ikke dette veldig typisk for mange mannfolk? Min partner er dessverre også sånn, det er litt kjipt men får leve med det. Vi har vært sammen i 5 år og har et barn sammen. 

Mulig.. kanskje jeg har vært godt vant med at alle mine dater/kjærester i fortida har vært veldig åpne!

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er han ellers da, med andre ting, som følelser og det å snakke om mennesker?

Anonymkode: 0db63...fb1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at han ikke har så mange fantasier eller ønsker. Jeg er ikke spesielt fantasifull når det kommer til sex. Og har veldig få ønsker om å teste ut sex her og der. 

Anonymkode: 770a8...bcf

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Da er det vel bare slik han er, da.

• Liker 2
Skrevet (endret)

mange menn opplever egen seksualitet som skamfull gjennom det moderne samfunnet og opplever at de må skjule den delen av seg selv. hvem er det som har gjort de så skamfulle over egen seksualitet? ikke seksuelt attraktive kvinner som uttaler seg offentlig og som får bred støtte av andre slike kvinner.

Endret av megda
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er han ellers da, med andre ting, som følelser og det å snakke om mennesker?

Han er nok ikke verdens beste på å snakke om følelser på en nær og oppriktig måte heller. Der blir det også ganske distansert. 

Jeg så en video som handla om hvordan damer kan få kjærestene sine til å åpne seg mer opp. Bare gjenta de småtingene de forteller med en empatisk stemme. Jeg skal prøve det!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er nok ikke verdens beste på å snakke om følelser på en nær og oppriktig måte heller. Der blir det også ganske distansert. 

Jeg så en video som handla om hvordan damer kan få kjærestene sine til å åpne seg mer opp. Bare gjenta de småtingene de forteller med en empatisk stemme. Jeg skal prøve det!

Ja, gjør det! Henger nok sammen. Er sikkert enklere om du får han til å åpne om mindre sensitive ting først. Det å snakke om andre er en ypperlig måte å ufarliggjøre noe man egentlig sier om seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han ikke har noe særlig fantasiliv men bare synes det er fint som det er. Synes ikke du skal presse på, det må han få bestemme. Hadde syns det var sykt invaderende om partner fortsatte å mase etter at jeg hadde svart. Da er det ditt behov og ikke hans.

Anonymkode: 273b2...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten i 2 år. Vi har et bra sexliv som stadig blir bedre. Han er god til å plukke opp hva jeg liker. Men han er utrolig privat. Jeg har prøvd å spørre flere ganger om hva han liker, fantasier han har osv. Han har kommet med noen veldig lite spesifikke fantasier typ "sex i bunad". Men han deler veldig lite av seksualiteten sin på en måte? Jeg kan f.eks. fortelle ham at jeg har fantasert om han når jeg onanerer, men han har aldri fortalt meg ett ord om egen onani. Han viser heller ikke sånn veldig tydelig hva han liker når vi har sex, selv om jeg jo skjønner at han er tent og liker det jeg gjør. Men han bruker aldri ord for å si noe om det i etterkant, og lager f.eks.lite lyder når vi har sex.

Jeg er vant til å snakke veldig åpent, typ etter sex snakker vi om hva vi likte helt spesifikt. Jeg har også aldri vært flau over å fortelle over alt jeg blir tent av, men nå merker jeg at jeg blir mer og mer innestengt. Vi sexter aldri..jeg har prøvd, men får ikke så mye respons tilbake annet enn typ "jeg også!"

Jeg har til og med prøvd å spørre om han syns det er flaut å snakke om sex, men da sa han nei. Han kan godt snakke om det, men det blir som sagt fra et veldig overordna, ikke-personlig perspektiv. Ikke med ordet "du" og "jeg"... 

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan gjøre ham litt mer åpen? Det virker som han er veldig tent av meg, han tar insj nærmest hver gang vi er sammen. Men jeg vil gjerne snakke litt mer, for å forstå enda bedre hva han liker! 

Hørres ut så ett drømme senario, me har vore sammen i 15år. Anar endo ikkje om/når hu onanere. Snakke generelt lite om sex og fantasia, var litt meir før men er slutt på det no

Anonymkode: 8f11f...206

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men han sa jo konkret hva han liker? Han liker bunad og tenker kanskje sexen er bare sexen? Det kan kanskje tyde på at han er en som blir tent av hva du har på av andre ting også. Som å løfte på sommerkjolen. Strømper. Situasjonell lekenhet? 

Anonymkode: 69d5a...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som samboeren min. Masse initiativ, kjempehard, knuller meg og kommer alltid. Men også først og fremst opptatt av min nytelse. 

Deler ekstremt (!) lite. Han skylder på at han er introvert og aldri hatt for vane å dele. 

Han har etter hvert innrømt at i tillegg til å fantasere om meg og oss så har han fantasier om tidligere partnere. 

Ellers null nada.

Han vil bo sammen, tilbringe så mye tid som mulig sammen, gifte seg med meg, alt sammen. Men å dele noe.. neida...

Anonymkode: d6cbc...a9c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du forandre ham?

Anonymkode: 9d249...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Som mann har jeg lært meg at å svare på slike spørsmål ikke fører noe godt med seg. Kun kvinnens fantasier som teller til syvende og sist.

Anonymkode: 1022f...7d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne, og jeg er helt lik som din mann. 

Samboeren min spurte hvorfor jeg ikke tenkte og da svarte jeg som sant er " jeg er veldig fornøyd slik det er, Trenger ikke fantasere eller bedre noe jeg allerede synes fungerer". 

Hadde det ikkje fungert. Da hadde jeg nok tenkt annerledes. 

Han virker tilfreds med min besvarelse. 

Anonymkode: c2e2b...eaa

Skrevet

Jeg elsker å ha sex, men jeg syns det er vanskelig å sette ord på alt og det å være direkte. Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å være mer direkte. Jeg har derimot vært ærlig om at jeg syns det er vanskelig, og det er enklere for meg å si mer når partneren ikke pusher på for mye, jeg blir bedre 😅 sånn føles det for en som syns det kan være vanskelig😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann  er litt lik, han blir flau av rollespill og klarer ikke helt sette ord på det slik jeg gjør. Tror det er like normalt som at man kan snakke om det. 

Anonymkode: ac118...23b

Skrevet
Agatha skrev (14 timer siden):

Er ikke dette veldig typisk for mange mannfolk?

Nei.

Min erfaring er at menn er langt mer åpne og spesifikke enn kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
megda skrev (På 4.7.2026 den 17.47):

mange menn opplever egen seksualitet som skamfull gjennom det moderne samfunnet og opplever at de må skjule den delen av seg selv. hvem er det som har gjort de så skamfulle over egen seksualitet? ikke seksuelt attraktive kvinner som uttaler seg offentlig og som får bred støtte av andre slike kvinner.

Her tror jeg du er ute etter å mate din egen fiendtlige agenda. 

Forholdet til kropp og seksualitet, stammer gjerne helt fra barndommen. I verste fall ble det gjort skamfullt og forbudt, men bare det å ikke ha en familie, eller venner som diskuterer sex, gjør at språket og begrepene ikke er tilstede. Det er heller ikke gitt at alle har nysgjerrighet og trang til utforskning. 

Anonymkode: 88af4...973

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...