Gå til innhold

Aseksuell - eller seksuelt underdanig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det slår meg, når jeg leser rundt forbi, at det er en sammenblanding der. Mennesker som ikke har lyst på sex, som ikke tenner på personer, men som plutselig har lyst og tenner dersom de møter noen som tar kontroll.

Har dere erfaring? Vil fortelle? Det behøver ikke være snakk om at du har gått gjennom 78 år av livet og trodd du har vært aseksuell, det kan være andre mer små ting som har slått deg som spesielt. 

Anonymkode: fbcfc...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe med det.

AnonymBruker
Skrevet

Har trodd jeg var aseksuell og klagde på at jeg følte meg som den som bestemte. Men jeg liker ikke utrygghet. Så kunne ikke stemt for min del. 

Tror mest det handler om at jeg ikke ble møtt riktig på andre ting en dominans. Samholdet, humoren, bli lyttet til og sett, få se dem og bli møtt når man gjør, kos og romantikk, gode samtaler, finne på ting sammen forbi å kun se serier. 

Men jeg har ikke møtt noen enda og kvier nok fordi det ikke gikk så nå er terskelen høy. Kanskje derfor de trengte noen som var mer på?

Anonymkode: 7a701...24e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det slår meg, når jeg leser rundt forbi, at det er en sammenblanding der. Mennesker som ikke har lyst på sex, som ikke tenner på personer, men som plutselig har lyst og tenner dersom de møter noen som tar kontroll.

Har dere erfaring? Vil fortelle? Det behøver ikke være snakk om at du har gått gjennom 78 år av livet og trodd du har vært aseksuell, det kan være andre mer små ting som har slått deg som spesielt. 

Nei, å være asexuell har ingen ting med masochisme å gjøre.

Anonymkode: 03fac...535

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
DoorKnob skrev (4 timer siden):

Det er noe med det.

Ja, har stadig hørt noen fortelle om det, og håper på flere historier :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det ville vært nyttig å droppe underdanig og heller snakke om tenne på dominans. Man kan jo være en dominant person og likevel tenne på dominans hos andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja.

Man tenner vel på det man tenner på? 

Jeg som dominant liker "vanlig" sex, men det er jo tamt sammenlignet med å møte en som virkelig tenner på å underkaste seg meg fullt og helt. Det kan ikke sammenliknes, da er det full tenning og wow. 

Min mann kan sikkert framstå som nærmest aseksuell i møte med det han kaller kjedelige damer, han møter jo ikke ofte damer som både vil og kan dominere ham - og i tillegg kjenner ham. Jeg er den første dama han har hatt et sånt forhold til. Han framstår som macho/ dominant og tiltrekker seg lett damer han ikke passer med. Men han sier han alltid har drømt om å bli dominert.

Faktisk aseksuell, da har man lite til ingen tiltrekning til andre personer og sex har liten plass i et eventuelt forhold.  

Anonymkode: 8335c...fd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja.

Man tenner vel på det man tenner på? 

Jeg som dominant liker "vanlig" sex, men det er jo tamt sammenlignet med å møte en som virkelig tenner på å underkaste seg meg fullt og helt. Det kan ikke sammenliknes, da er det full tenning og wow. 

Min mann kan sikkert framstå som nærmest aseksuell i møte med det han kaller kjedelige damer, han møter jo ikke ofte damer som både vil og kan dominere ham - og i tillegg kjenner ham. Jeg er den første dama han har hatt et sånt forhold til. Han framstår som macho/ dominant og tiltrekker seg lett damer han ikke passer med. Men han sier han alltid har drømt om å bli dominert.

Faktisk aseksuell, da har man lite til ingen tiltrekning til andre personer og sex har liten plass i et eventuelt forhold.  

Aldri truffet en mann som er virkelig sub, bare late menn som kaller det å være underdanig å la damen gjøre alt mens de selv legger seg på rygg. Noe som faktisk gjorde meg til deres slave. Ikke interessant!!!!!!!!!

Traff heldigvis en (ekte) switch etterhvert. Fungerer for meg det. 🥰

Anonymkode: 1dae8...9fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min mann kan sikkert framstå som nærmest aseksuell i møte med det han kaller kjedelige damer, han møter jo ikke ofte damer som både vil og kan dominere ham - og i tillegg kjenner ham. Jeg er den første dama han har hatt et sånt forhold til. Han framstår som macho/ dominant og tiltrekker seg lett damer han ikke passer med.

Det du beskriver med mannen din her er kjernen av det jeg ville frem til med denne tråden her.

Man mangler seksuell tenning nærmest som en aseksuell, hvis det man egentlig tenner på ikke er tilgjengelig. Kanskje man ikke en gang har sett det noe sted, man mangler et bilde på det. 

Det er ofte de dominerende typene som tar mye plass i hverdagen, som er underdanige seksuelt, det gjelder både menn og kvinner. Og de tiltrekker, som du sier, gjerne det motsatte av det de innerst inne ville ha hatt. Tror det er med på å forsterke forvirringen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Aldri truffet en mann som er virkelig sub, bare late menn som kaller det å være underdanig å la damen gjøre alt mens de selv legger seg på rygg. Noe som faktisk gjorde meg til deres slave. Ikke interessant!!!!!!!!!

Traff heldigvis en (ekte) switch etterhvert. Fungerer for meg det. 🥰

Som beskrevet over her, det er ofte de som fremstår dominerende i hverdagen, som er de virkelig underdanige seksuelt. Nå har heldigvis du funnet en du liker, ellers kunne det vært et tips å navigere etter dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som beskrevet over her, det er ofte de som fremstår dominerende i hverdagen, som er de virkelig underdanige seksuelt. Nå har heldigvis du funnet en du liker, ellers kunne det vært et tips å navigere etter dette. 

Ja, men det hjelper faktisk ikke å prøve å navigere etter dette når menn lyver og kaller det å være lat og egoistisk for underdanig. Det er to helt ulike ting. 

Så har jeg jo erfaring med at menn lyver mye om sex og prater kvinner de møter etter munnen generelt, og det er vel for å selge seg inn seksuelt. Det blir imidlertid stor nedtur, dårlige opplevelser og stor skuffelse når de har løyet om vesentlige ting. 

Som "Jeg elsker å slikke!", men utelater "En gang i året eller deromkring."

Som "Jeg er sub og elsker å bli dominert", og så betyr det egentlig "Jeg er lat og tafatt, og ønsker at kvinnen skal stå på for min nytelse, uten at jeg trenger å yte tilbake."

Som at "Jeg er kåt 24/7!", og så betyr det "Jeg er kåt 24/7 når det er svært lenge siden jeg har hatt sex, men når jeg har en partner er jeg fornøyd med en gang i uka."

Som "Jeg er svært opptatt av at kvinnen også nyter", men utelukker "... så lenge hun nyter sex akkurat slik jeg vil ha det. Å tilpasse meg henne gidder jeg ikke."

Og så videre. 

Menn må man regelrett erfare seksuelt i praksis, for de er villige til å si nærmest hva som helst for å selge seg inn. Selv direkte løgn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men det hjelper faktisk ikke å prøve å navigere etter dette når menn lyver og kaller det å være lat og egoistisk for underdanig.

Jo, det gjør det.

Men det du kommer med er 99% syt, så jeg kommer dessverre ikke til å ta samtalen videre med deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo, det gjør det.

Men det du kommer med er 99% syt, så jeg kommer dessverre ikke til å ta samtalen videre med deg. 

Dette er mine erfaringer, og jeg har da også forståelse for hvorfor menn lyver slik. Ellers ville de jo aldri "sluppet til". Jeg synes ikke det er syt, men noe det er klokt å være bevisst på, for ellers blir man fort veldig skuffet. 

Menn lærer man først å kjenne seksuelt når man faktisk har sex med dem, og da bør man tolke handlinger mer enn ord. Det hjelper ingenting at en mann sier noe og gjør noe helt annet. Da er det handlingene som teller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er mine erfaringer, og jeg har da også forståelse for hvorfor menn lyver slik. Ellers ville de jo aldri "sluppet til". Jeg synes ikke det er syt, men noe det er klokt å være bevisst på, for ellers blir man fort veldig skuffet. 

Menn lærer man først å kjenne seksuelt når man faktisk har sex med dem, og da bør man tolke handlinger mer enn ord. Det hjelper ingenting at en mann sier noe og gjør noe helt annet. Da er det handlingene som teller. 

Du prater i vei om deg selv og dine ting. 

Tråden har et tema, vil du ikke snakke om det, så finn et annet sted å være;

https://forum.kvinneguiden.no/forum/18-sosial-prat-og-humor/

AnonymBruker
Skrevet
DoorKnob skrev (4 timer siden):

Herregud.

Er glad i dine innslag. 

Anonymkode: 7a701...24e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er aseksuell, men ikke underdanig. Som partner er jeg enten pillow princess (vil tilbes) eller dominant selv. Min aseksualitet er at jeg har ikke noe fysisk behov for sex, og kan fint gå årevis uten, både solosex og partnersex. Men jeg har også gjerne sex med en partner jeg liker, selv om jeg ikke har det fysiske behovet selv. Men å være ace og å være submissiv er ikke en automatisk erlik på noe vis. Aseksualitet er også et stort spektrum med mange underkategorier. Du har aseksuelle som kun er interessert i å få seksuelle ting utført på seg selv, eller å utføre på andre. Du har aseksuelle som kun tenner på å ha sex med fremmede, som mister interessen så fort man kjenner noen (og motsatsen, de som må ha sterke romantiske følelser for noen for å ha lyst). Dette er bare noen av underkategoriene som finnes. 

Anonymkode: ec9ee...1d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Aseksualitet er også et stort spektrum med mange underkategorier. Du har aseksuelle som kun er interessert i å få seksuelle ting utført på seg selv, eller å utføre på andre. Du har aseksuelle som kun tenner på å ha sex med fremmede, som mister interessen så fort man kjenner noen (og motsatsen, de som må ha sterke romantiske følelser for noen for å ha lyst). Dette er bare noen av underkategoriene som finnes. 

Da er det kanskje dette jeg mener da, en underkategori.

Du må huske, de fleste av oss er ikke inne i terminologien. Vi er ikke del av noe miljø. Vi tenker kanskje ikke over det en gang, før vi plutselig skjønner noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er det kanskje dette jeg mener da, en underkategori.

Du må huske, de fleste av oss er ikke inne i terminologien. Vi er ikke del av noe miljø. Vi tenker kanskje ikke over det en gang, før vi plutselig skjønner noe. 

Det er ingen underkategori som spesifikt er å bli dominert. Å ha en kink er noe helt annet. Man kan ha kinks og være aseksuell. Poenget er at aseksuell betyr ikke ingen seksuell lyst eller tiltrekning i det hele tatt for alle (det varierer enormt), og kinks er noe helt annet. Man kan være ace og submissiv, men det betyr overhodet ikke at alle er det. Og selv om man blir fysisk tent, er man fortsatt aseksuell. Man kan være aseksuell og oppleve fysisk kåthet/libido, og orgasmer, og nyte sex. Aseksualitet betyr et forhold til sex, tenning og lyst som er utenfor normen. Men det finnes altså dusinvis av måter å være ace, og du har ikke oppdaget noe mindblowing. Det er vel kjent at man kan være ace og kinky. Man er ikke mindre ace selv om man har kinks man tenner på, for det kommer helt ann på hva slags type ace man er i utgangspunktet. 

Jeg foreslår at du faktisk leser og lærer om dette, istedenfor å komme med teorier på et forum som helt ærlig talt bare bidrar til å skape mer myter og forvirring rundt aseksuelle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen underkategori som spesifikt er å bli dominert. Å ha en kink er noe helt annet. Man kan ha kinks og være aseksuell. Poenget er at aseksuell betyr ikke ingen seksuell lyst eller tiltrekning i det hele tatt for alle (det varierer enormt), og kinks er noe helt annet. Man kan være ace og submissiv, men det betyr overhodet ikke at alle er det. Og selv om man blir fysisk tent, er man fortsatt aseksuell. Man kan være aseksuell og oppleve fysisk kåthet/libido, og orgasmer, og nyte sex. Aseksualitet betyr et forhold til sex, tenning og lyst som er utenfor normen. Men det finnes altså dusinvis av måter å være ace, og du har ikke oppdaget noe mindblowing. Det er vel kjent at man kan være ace og kinky. Man er ikke mindre ace selv om man har kinks man tenner på, for det kommer helt ann på hva slags type ace man er i utgangspunktet. 

Jeg foreslår at du faktisk leser og lærer om dette, istedenfor å komme med teorier på et forum som helt ærlig talt bare bidrar til å skape mer myter og forvirring rundt aseksuelle. 

Jeg har ingen teori, jeg har lest om erfaringer her inne og lignende forumer, altså forumer hvor kun deler handler om sex. 

Menn som kaller seg aseksuelle og som, plutselig, forteller om at de tente på ditt og datt (som i mine øyne har med dominans å gjøre). Kvinner som kaller seg aseksuell og som sier noe som viser at de gjør unntak for dominerende personer. Menn som tenner på unge damer, men ikke på eldre, fordi de ikke er like fine lengre, men så…ohlala…så var hun dominerende og da var alt hipp hurra.

Jeg aspirerer ikke til å lese meg opp eller bli sexolog eller ha et vokabular som du. Hvis du ikke synes jeg gjør ting rett, neivel, men da får du bevege deg videre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...