Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe gøy å finne på der? Jeg vurderer å reise dit i mai neste år :) Er glad i shopping, strand og mat! Og hvis det er noen spennende museer så liker jeg det og. Ser det er vin-smaking ved Etna, er det verdt å ta den turen? Skal ikke leie bil og bare være der en langhelg eller max en uke. 

Anonymkode: be313...b1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der. Utrolig god mat, og fin lido bak togstasjonen. Men en  utrolig skitten by. Asken fra Etna ligger over alt, folk har kultur for å kaste søppel fra seg på gata, ikke plukke opp hundebæsj etc. I tillegg flyter søppelposer i gatene og over alt. 
Men klarer man å se forbi dette har byen sin sjarm. 
Vi gikk ikke på noen museer eller lignende, så jeg kan ikke si noe om det.

Anonymkode: 82aa6...a44

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe gøy å finne på der? Jeg vurderer å reise dit i mai neste år :) Er glad i shopping, strand og mat! Og hvis det er noen spennende museer så liker jeg det og. Ser det er vin-smaking ved Etna, er det verdt å ta den turen? Skal ikke leie bil og bare være der en langhelg eller max en uke. 

Meget sleten by. Anbefales ikke.

Sicilia er helt konge, men kom deg videre til en av de koseligere stedene. Kun bruk flyplassen i Catania 🇮🇹

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler absolutt alle andre steder på Sicilia før Catania! Som andre sier er det en grå, møkkete storby med søppel som flyter og mye lukt i varmen. Med mindre det er noen spesifikke butikker du vil besøke ville jeg heller ha brukt tiden andre steder.

Anonymkode: 36458...a05

AnonymBruker
Skrevet

Er det så ille i Catania altså? Hvilke andre byer kan dere anbefale da, innenfor 1 times kjøring fra flyplassen?

Jeg har tidligere vært i Taormina og det var helt fantastisk. Det var så vakkert at jeg begynte å grine haha! Men utrolig dyrt så kunne tenke meg noe annet neste gang. Var også innom Giardini-Naxos som jeg også likte godt, vurderer det litt. Vil bo på et lite koselig hotell med gangavstand til et sentrum, der det er et godt utvalg i restauranter/butikker og nærhet til strand. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er det så ille i Catania altså? Hvilke andre byer kan dere anbefale da, innenfor 1 times kjøring fra flyplassen?

Jeg har tidligere vært i Taormina og det var helt fantastisk. Det var så vakkert at jeg begynte å grine haha! Men utrolig dyrt så kunne tenke meg noe annet neste gang. Var også innom Giardini-Naxos som jeg også likte godt, vurderer det litt. Vil bo på et lite koselig hotell med gangavstand til et sentrum, der det er et godt utvalg i restauranter/butikker og nærhet til strand. 

Ortigia er koselig. 

Anonymkode: 82aa6...a44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...