Ellie Italia Skrevet i går, 10:24 #1 Skrevet i går, 10:24 Pga flytting så blir det ikke så mye ferie i år, men jeg prøver likevel å gjøre noen ting for å få feriefølelse selv om jeg er hjemme Kanskje vi kan inspirere hverandre, for jeg trenger flere tips! Her er det jeg har gjort så langt: - vært på hotellfrokost - badet på lokale stranden - spist is - drukket is-te med masse isbiter - hørt på Reiseradioen og drukket kaffe på terrassen - vin på terrassen med venner - lest bok ute 2 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:06 #2 Skrevet i går, 15:06 Gått i shorts på byen og på uteservering. Tatt en tur til en av øyene i Oslofjorden - med niste. Byttet til krepp sengetøy og lett dyne. Røykt en sigar på balkongen. Satt ut urtene fra kjøkkenet ut på balkongen. Spist sommerens råvarer - rabarbra, pakistansk mango, jordbær - drukket rosevin og limonade. Kjøpt og spist masse iskrem. Kjøpt softis ute. Anonymkode: 12c41...8f2 5
Ellie Italia Skrevet 21 timer siden Forfatter #3 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gått i shorts på byen og på uteservering. Tatt en tur til en av øyene i Oslofjorden - med niste. Byttet til krepp sengetøy og lett dyne. Røykt en sigar på balkongen. Satt ut urtene fra kjøkkenet ut på balkongen. Spist sommerens råvarer - rabarbra, pakistansk mango, jordbær - drukket rosevin og limonade. Kjøpt og spist masse iskrem. Kjøpt softis ute. Anonymkode: 12c41...8f2 Ta båten ut i Oslofjorden høres koselig ut, det skal jeg gjøre
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Å glemme passordet til jobben. Å legge meg når jeg vanligvis står opp. Å glemme hvilken ukedag det er. Å begynne på middagen straks jeg har stått opp. At naboen har tatt ferie fra helårs-oppussing. Å lese på kg om folk som er ufrivillig på hytte med svigermor. Anonymkode: e0065...ab7 7
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Er kun en ting som gir meg feriefølelse og det er å reise bort. Å bare være hjemme gir meg ikke den følelsen. Min ferie i år ble en veldig billig uke til Sør-Europa i mai. Anonymkode: 53cc8...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Ellie Italia skrev (12 timer siden): Pga flytting så blir det ikke så mye ferie i år, men jeg prøver likevel å gjøre noen ting for å få feriefølelse selv om jeg er hjemme Kanskje vi kan inspirere hverandre, for jeg trenger flere tips! Her er det jeg har gjort så langt: - vært på hotellfrokost - badet på lokale stranden - spist is - drukket is-te med masse isbiter - hørt på Reiseradioen og drukket kaffe på terrassen - vin på terrassen med venner - lest bok ute - er oppvokst med camping så lukten av innestengt fortelt 😂. Sånn helt i starten av ferien før du har fått lufta ut - Sand mellom tærne -soft is - slush -grillmat eller lukten av det hvis jeg går ute Anonymkode: c8470...b04
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden Jeg kan fint være hjemme og få sommerfølelsen. Bruke solbriller, tasse rundt barbeint, la dørene stå oppe. Drikke morgenkaffen uten og ha all tid i verden til å drikke den og bare gjøre ingenting. Ta av klokka og legge bort mobilen. Grille. Spise jordbær og grønnsaker i sesong Spise is. Dra og bade, hvis du har tilgang på badeplass. Trenger ikke være fint vær for å gjøre det heller. Gå en tur i nærområdet, ta med termos og pledd og sitte på. Anonymkode: c25c9...262 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er kun en ting som gir meg feriefølelse og det er å reise bort. Å bare være hjemme gir meg ikke den følelsen. Min ferie i år ble en veldig billig uke til Sør-Europa i mai. Anonymkode: 53cc8...4c6 Har det også slik. Må reise bort til sol og strand. Der jeg slapper av. Storby, båtturer, og andre ring kan gjøres på langweekend, er ikke avslappende, så er ikke ferie på samme måte. Men ett glss iskald hvitvin hvis sola er sterk nok kan gi meg noen sekunder ac sydenfølelse. Anonymkode: e7752...85a 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Kjøre til et fint sted 1-2 timer hjemmenfra som tilbyr fin natur, fjell eller spiseopplevelse. Anonymkode: c07b5...b48
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Ta båten til Hovedøya og sole seg og bade hver dag været tillater det, spise softis på vei hjem 🌸☀️ Anonymkode: 46396...417 1
tussi84 Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden Slippe å stresse med å gjøre seg klar til jobb, og bhg på morgen. Vi kan bruke god tid til både frokost, påkledning og bare kose oss hjemme jeg og barna, fram til vi går ut en tur på formiddagen. Dra på stranda enten alene, eller hele famiien. Oppleve ting som vi ellers ikke gjør så ellers i året som å dra på en fornøyelspark, eller museum. Se gleden i barnas øyne. - kunne sove lenge annenhver dag de dagene mannen står opp med barna (til 10 med mindre vi skal avgårde tidligere alle sammen) - ingen vekkerklokke. Står opp når barna våkner og det er mellom 07 og 0730. - og ikke ha konkrete planer hver eneste dag, bare gjøre noe spontant etter hva vi har lyst til. - mer tid til å besøke familie og venner. - bade i basseng hjemme sammen med barna.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden Trøndelag her, og har til nå ikke kjent på noe sommer-/feriefølelse 😕 Regnet tar aldri slutt! Feriefølelse for meg er egentlig å skulle dra på tur, men økonomien har ikke tillatt det de siste årene. Samboer er syk og går på aap. Men jeg setter pris på å kunne gå ut med morgenkaffen, sette meg på tretrappa akkurat der hvor de første solstrålene treffer og bare lytte til fuglene. Grillmat er sommer, spise middagen ute. En time på solsenga med podcast. Stelle i hagen. Gjøre noen hobbyprosjekter etter inspirasjon fra Pinterest. Kjøre til en nabokommune som har en eller annen attraksjon. Kanskje de har et galleri, en litt annerledes butikk/bruktbutikk, en fin park. Anonymkode: 2dea5...db5 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Folk er så søre når de ikke får feriefølelsen uten sol! Ferie er fri ! Ikke følge klokka,spise og sove når man vil,drikke kaffe ute osv Anonymkode: 82889...200
HMK Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Sakteliv. Pakke kjølebaggen full av brusbokser, noe godt å spise og dra på stranden med ungene, og bare bli der hele dagen og sole meg, bade og skravle. Ikke ha noen faste planer. Blåse i klokka. Henge tøy til tørk ute, og så er det tørt på et par timer. Jeg hater å reise. Det gir ikke feriefølelse for meg. Kun stress.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk er så søre når de ikke får feriefølelsen uten sol! Ferie er fri ! Ikke følge klokka,spise og sove når man vil,drikke kaffe ute osv Anonymkode: 82889...200 SÆRE Anonymkode: 82889...200
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Folk er så søre når de ikke får feriefølelsen uten sol! Ferie er fri ! Ikke følge klokka,spise og sove når man vil,drikke kaffe ute osv Anonymkode: 82889...200 Det er psykisk. Solen har enormt mye å si for psyken. Så man er ikke sær, man er normal. Anonymkode: e7752...85a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå