AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hva jobber dere innen og er det ting dere gjør eller ikke gjør av prosedyrer? Jeg er selv sykepleier og har jobbet på sykehus, sykehjem og hjemmesykepleien. Det er veldig ulikt fra sted til sted hva en hjelpepleier/helsefagarbeider, (evnt omsorgsarbeider) har lov å gjøre. På sykehuset fikk de omtrent ikke lov å gjøre noe annet enn stell, mating, sårstell, mens i hj.spl utførte de engangskateterisering, skylle kateter, adm av medikamenter, inhalasjoner, insulin osv. På sykehjemmet var det også en del ting de kunne gjøre, men noen ønsket ikke ta crp, NEWS, blodsukker fordi de anså dette som en sykepleieroppgave, og det var lenge mellom hver gang de fikk gjøre det. Hvordan er det der du jobber? Syns du at du får gjort nok eller for mye? Anonymkode: b6537...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Jeg er hjelpepleier med 35 års fartstid,og har vært gjennom div prosesser, fra å utføre nesten alt en sykepleier gjør, til at hj.pl. ble fratatt mange arbeidsoppgaver, til at vi nå får gjøre det meste igjen, det eneste jeg ikke gjør er intramuskulære injeksjoner, og dosering. Jeg synes at jeg får gjort nok av prosedyrer og arbeidsoppgaver. Anonymkode: 2bf1d...0ac
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden På sykehus her legger de veneflon, enste de ikke gorde var å komme med medisiner. Det var sykepleier som gjorde. Selv jobbet jeg inne psykriatri, der ga vi også medisiner. Eneste forskjell på jobben var at sykepleiere ordnet med medisiner, ellers jobbet vi likt. Anonymkode: a5e64...0a7
Beneath the Moon Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Jeg er helsefagarbeider i hjemmesykepleien, vi gjør flere prosedyrer blant annet, NEWS målinger, sårstell, engangskateterisering, skylle kateter, legemiddelhåndtering sette injeksjoner som Klexane og Insulin, ta kapilære blodprøver, og mye mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå