AnonymBruker Skrevet i går, 18:28 #1 Skrevet i går, 18:28 Jeg skulle ordne meg forsikring og ringte rundt til forskjellige forsikringsselskap og de tok kredittvurdering. På det ene fikk jeg 4 der 5 var høyest. På det andre fikk 52 der 100 var høyest og godkjent Hvorfor ble det sånn? Noen som vet hva det betyr her? Anonymkode: 3c843...23e
Snok1 Skrevet i går, 18:33 #2 Skrevet i går, 18:33 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skulle ordne meg forsikring og ringte rundt til forskjellige forsikringsselskap og de tok kredittvurdering. På det ene fikk jeg 4 der 5 var høyest. På det andre fikk 52 der 100 var høyest og godkjent Hvorfor ble det sånn? Noen som vet hva det betyr her? Anonymkode: 3c843...23e Kredittratingselskapene har gjerne en forklaring av deres vurderinger. Sjekk hjemmesidene.
TomKrus Skrevet i går, 18:37 #3 Skrevet i går, 18:37 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skulle ordne meg forsikring og ringte rundt til forskjellige forsikringsselskap og de tok kredittvurdering. På det ene fikk jeg 4 der 5 var høyest. På det andre fikk 52 der 100 var høyest og godkjent Hvorfor ble det sånn? Noen som vet hva det betyr her? Anonymkode: 3c843...23e Du må snakke med de som har kredittvurdert deg, de kan ha forskjellige vurderingskriteria og det er bare saksbehandlere der som kan svare deg. Og hvor dypt har de gravd og hvor mye vet de. Det avgjør svarene de gir deg. Om du har 10 kredittkort og ikke du b bruker de ? Det er gjeld du har ! Husk det.
AnonymBruker Skrevet i går, 18:49 #4 Skrevet i går, 18:49 Snok1 skrev (15 minutter siden): Kredittratingselskapene har gjerne en forklaring av deres vurderinger. Sjekk hjemmesidene. Jeg gikk på siden til der jeg hadde 52, men da kostet det 49 kr å gå inn på kredittscore. Og det vil jeg ikke betale for. Anonymkode: 3c843...23e
AnonymBruker Skrevet i går, 18:55 #5 Skrevet i går, 18:55 TomKrus skrev (16 minutter siden): Du må snakke med de som har kredittvurdert deg, de kan ha forskjellige vurderingskriteria og det er bare saksbehandlere der som kan svare deg. Og hvor dypt har de gravd og hvor mye vet de. Det avgjør svarene de gir deg. Om du har 10 kredittkort og ikke du b bruker de ? Det er gjeld du har ! Husk det. Takk! Kan være jeg ringer og høre hva de sier. Ble jo nyggerig på at den ene var jeg høyt opp og den andre i midten. Hvorfor. Anonymkode: 3c843...23e
AnonymBruker Skrevet i går, 18:56 #6 Skrevet i går, 18:56 De enkelte selskapene gir ikke ut detaljer om hvordan de kommer fram til sin interne score. 52 er lav risiko og anbefales innvilget. Anonymkode: fbecc...9c5
TomKrus Skrevet i går, 18:58 #7 Skrevet i går, 18:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De enkelte selskapene gir ikke ut detaljer om hvordan de kommer fram til sin interne score. 52 er lav risiko og anbefales innvilget. Anonymkode: fbecc...9c5 Og har de bestemt seg får du neppe endret på det heller. Om det ikke er åpenbare feil der da. Selv uten penger har jeg fått innvilget en viss kredit, fordi jeg da aldri hadde misligholdt gjeld. Og det betyr ekstremt mye.
AnonymBruker Skrevet i går, 19:01 #8 Skrevet i går, 19:01 TomKrus skrev (Akkurat nå): Og har de bestemt seg får du neppe endret på det heller. Om det ikke er åpenbare feil der da. Selv uten penger har jeg fått innvilget en viss kredit, fordi jeg da aldri hadde misligholdt gjeld. Og det betyr ekstremt mye. Jeg gikk for det selskapet som ga meg 4 og lav risiko, men undret bare på hvorfor det ble så forskjell 🤔 Jeg fikk godkjent hos det andre også selvom lavere score. Anonymkode: 3c843...23e
AnonymBruker Skrevet i går, 19:08 #9 Skrevet i går, 19:08 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gikk for det selskapet som ga meg 4 og lav risiko, men undret bare på hvorfor det ble så forskjell 🤔 Jeg fikk godkjent hos det andre også selvom lavere score. Anonymkode: 3c843...23e 100-skalaen ser på små forskjeller. Hvis du har flyttet i løpet av de siste år kan det være nok til å endre score. Hvis du har et kredittkort med ubrukt ramme påvirker det igjen basert på hvor stor kreditten er. Så kan det være at noen vurderer antall kredittrammer du har tilgjengelig mens andre ser på sum. 52/100 og 4/5 er lav risiko og egentlig ingen forskjell. Anonymkode: fbecc...9c5
AnonymBruker Skrevet i går, 19:10 #10 Skrevet i går, 19:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100-skalaen ser på små forskjeller. Hvis du har flyttet i løpet av de siste år kan det være nok til å endre score. Hvis du har et kredittkort med ubrukt ramme påvirker det igjen basert på hvor stor kreditten er. Så kan det være at noen vurderer antall kredittrammer du har tilgjengelig mens andre ser på sum. 52/100 og 4/5 er lav risiko og egentlig ingen forskjell. Anonymkode: fbecc...9c5 Takk for oppklarning. Da ble jeg litt klokkere 😊 Anonymkode: 3c843...23e
AnonymBruker Skrevet i går, 19:24 #11 Skrevet i går, 19:24 Har forsikringsselskaper startet med kredittvurdering? Har jeg aldri opplevd…. Anonymkode: ccce8...37f
AnonymBruker Skrevet 7 minutter siden #12 Skrevet 7 minutter siden AnonymBruker skrev (På 3.7.2026 den 20.49): Jeg gikk på siden til der jeg hadde 52, men da kostet det 49 kr å gå inn på kredittscore. Og det vil jeg ikke betale for. Anonymkode: 3c843...23e 52 av 100 betyr at du er kredittverdig. Sjekk Horde appen, den gir en forklaring hva de forskjellige kredittskårene vil si. Anonymkode: 2dcf0...0af
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #13 Skrevet 3 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 52 av 100 betyr at du er kredittverdig. Sjekk Horde appen, den gir en forklaring hva de forskjellige kredittskårene vil si. Anonymkode: 2dcf0...0af Sorry, appen gir ikke bra nok svar, prøv heller denne: https://tfbank.no/tf-bank-blogg/hva-er-kredittscore Anonymkode: 2dcf0...0af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå