Ad hominem Skrevet 3. juli #1 Skrevet 3. juli (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/xreKdj/svenske-medier-svensk-politimann-32-doed-etter-norge-kamp-i-koebenhavn En svensk mann gikk i mellom for å stanse et slagsmål. I stedet ble hans selv offer og drept. Denne saken ser ut til å sette fyr på København. Det som har ligget og ulmet av sinne kan se ut til å eskalere nå. Ulmet fordi gjerningsmannen er av afrikansk opprinnelse og tidligere er dømt for drapsforsøk. Også fordi gjengen han var med og som tydde til vold er av utenlandsk opprinnelse. Endret 3. juli av Ad hominem . 7 1 4
Katten.2.0 Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Det er helt latterlig at mennesker dømt for drapsforsøk settes tilbake i samfunnet hvor det er åpenbart at de ikke fortsatt ikke er riktig naglet. Også viser saken hvor enorme konsekvenser ett enkelt slag kan ha. Ett slag og man har ødelagt utrolig mange liv - inklusive sitt eget. 20 10
alfathealfa Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Noen er mer opptatt av «opprinnelse» ennav volden selv. Det er et drap på Kløfta. Skumle folk derfra 6 7
Perelandra Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette. Perelandra, mod.
Bacteria Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli Katten.2.0 skrev (På 3.7.2026 den 15.38): Det er helt latterlig at mennesker dømt for drapsforsøk settes tilbake i samfunnet hvor det er åpenbart at de ikke fortsatt ikke er riktig naglet. Også viser saken hvor enorme konsekvenser ett enkelt slag kan ha. Ett slag og man har ødelagt utrolig mange liv - inklusive sitt eget. Var vel ikke bare et slag. Ut fra det jeg har forstått var det den omtalte personen som utdelte slaget. Etter at offeret lå på bakken skal det ha vært flere personer som sparket ham i hodet/trampet på hodet hans 😞 Enig i at vedkommende aldri skulle vært satt på frifot. Ex-kjæresten overlevde, men ble lam i begge ben. 11 1
Bacteria Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli (endret) alfathealfa skrev (På 3.7.2026 den 15.42): Noen er mer opptatt av «opprinnelse» ennav volden selv. Det er et drap på Kløfta. Skumle folk derfra Jada. Greia er at det virker som om enkelte av utenlandsk opprinnelse har en annen måte å slåss på, om det gir mening. Det er ikke skandinavisk kultur å fortsette volden når en motpart ligger på bakken, og hvertfall ikke å sparke og tråkke på hodet til vedkommende. Ref også hendelsen i Bergen 17. mai. Dette må det gå an å snakke om uten å bli beskyldt for rasisme umiddelbart. Endret 4. juli av Bacteria 32 1 10
Gunstein123 Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli Ad hominem skrev (På 3.7.2026 den 15.34): Denne saken ser ut til å sette fyr på København. Det som har ligget og ulmet av sinne kan se ut til å eskalere nå. Ulmet fordi gjerningsmannen er av afrikansk opprinnelse og tidligere er dømt for drapsforsøk. Også fordi gjengen han var med og som tydde til vold er av utenlandsk opprinnelse. Står ingenting om opprinnelse i linken din, men VG bruker ikke å bry seg når mørkhudede blir drept av hvite. 😞 2 3
Stonegiant Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli (endret) Har sett bilde overalt på ytrehøyre-SoMe om dagen. Det melkes for å spre hat og rasisme. Ingen poster noe når hvit dreper hvit. Endret 4. juli av Stonegiant 5 3
Bålkaffe Skrevet 4. juli #10 Skrevet 4. juli Callisto83 skrev (2 minutter siden): Sammenligner du virkelig det hendelsesforløpet du linker til, med den grove voldsepisoden som tok livet av en uskyldig mann som ville kose seg å se på en fotballkamp i sommervarmen? VGs overskrift er direkte misvisende. "Svensk politimann død etter Norge kamp i København". Høres ut som han snubla og slo hodet i en stolpe liksom. Ikke slått ned av en afrikansk gjeng som yppet til bråk - i følge en vitne beskrivelse gjengitt i danske aviser. Du kan godt lese innlegget jeg svarte på, konteksten er med der: Bacteria skrev (1 time siden): Jada. Greia er at det virker som om enkelte av utenlandsk opprinnelse har en annen måte å slåss på, om det gir mening. Det er ikke skandinavisk kultur å fortsette volden når en motpart ligger på bakken, og hvertfall ikke å sparke og tråkke på hodet til vedkommende. Ref også hendelsen i Bergen 17. mai. Dette må det gå an å snakke om uten å bli beskyldt for rasisme umiddelbart. 1
Katten.2.0 Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli Bacteria skrev (1 time siden): Var vel ikke bare et slag. Ut fra det jeg har forstått var det den omtalte personen som utdelte slaget. Etter at offeret lå på bakken skal det ha vært flere personer som sparket ham i hodet/trampet på hodet hans 😞 Enig i at vedkommende aldri skulle vært satt på frifot. Ex-kjæresten overlevde, men ble lam i begge ben. Jeg bare refererte til artikkelen. Anser jo det som sannsynlig at mer vold skjedde, men historien er også full av hendelser hvor ett slag har hatt dødelig utfall. Mennesket er merkverdig skjørt i noen tilfeller, hvor i andre tilfeller de tåler tilnærmet alt. Problemet er at man aldri vet utfallet på forhånd. 5 1
Bacteria Skrevet 4. juli #12 Skrevet 4. juli Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Jeg bare refererte til artikkelen. Anser jo det som sannsynlig at mer vold skjedde, men historien er også full av hendelser hvor ett slag har hatt dødelig utfall. Mennesket er merkverdig skjørt i noen tilfeller, hvor i andre tilfeller de tåler tilnærmet alt. Problemet er at man aldri vet utfallet på forhånd. Det har du helt rett i. 😞
Skjold Skrevet 4. juli #14 Skrevet 4. juli Stonegiant skrev (1 time siden): Har sett bilde overalt på ytrehøyre-SoMe om dagen. Det melkes for å spre hat og rasisme. Ingen poster noe når hvit dreper hvit. Statistics, who dem is? Ikke bare viser danske statistikker at innvandrere fra MENA landene er 3,1 ganger så voldelige som etnisk danske, barna til innvandrere er ENNÅ MER VOLDELIGE enn foreldrene; 4,5 ganger så voldelige faktisk (enn danskene, ikke foreldrene). Kilde:UUI, Alm.del - 2023-24 - Bilag 141: Notatet Kriminalitet blandt mandlige indvandrere og efterkommere fra MENAPT-landene Dette er de offisielle statistikkene fra de danske myndighetene (Norge nekter å spore statistikker etter etnisitet). Statistikkene for voldtekt og pedofili er DRAMATISK verre. Om du tror du er et godt menneske fordi du vil fylle Norge med kriminalitet så tro igjen. Folk som vil holde hjemmet sitt trygt er de gode menneskene. Det finnes 50 muslimske land, Google opp hvor mange av de nær å være demokratiske, også Googler du opp hvor mange følger Sharialover 10 1 16
Katten.2.0 Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli Bacteria skrev (2 timer siden): Jada. Greia er at det virker som om enkelte av utenlandsk opprinnelse har en annen måte å slåss på, om det gir mening. Det er ikke skandinavisk kultur å fortsette volden når en motpart ligger på bakken, og hvertfall ikke å sparke og tråkke på hodet til vedkommende. Ref også hendelsen i Bergen 17. mai. Dette må det gå an å snakke om uten å bli beskyldt for rasisme umiddelbart. Som tidligere dørvakt kan jeg fortelle at det er fryktelig naivt å tro at dette ikke er en del av skandinavisk kultur. Det observerte jeg at etnisk nordmenn jevnlig gjorde (og har blitt utsatt for selv av etnisk nordmenn) for snart tyve år siden. 4 4
Katten.2.0 Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli (endret) Men dette er ikke fremmed voldskultur. Norge etnisk nordmenn har drept folk i fylla i alle år. Etter min mening skjedde det dog et skille rundt 2005-2010, hvor det å havne på bakken er en potensiell dødsdom. Det var en grunn til at jeg aldri sparket de gangene jeg ble angrepet på byen, for du øker sannsynligheten for å havne på bakken. De tre gangene jeg har blitt utøvd blind vold mot, som sivil, har vært av etnisk nordmenn. De gangene jeg har blitt trukket kniv mot, har vært av etniske nordmenn. De jeg personlig har sett ta rennefart og sparke slik at de knuser nesa til fyren som ligger nede, har vært etniske nordmenn. Han jeg stanset fra å kvele en som alt var bevisstløs, var en etnisk nordmann. Han som prøvde å drepe meg var en etnisk nordmann. De som har truet meg på livet, har vært etniske nordmenn. Det at du fortsatt, i møte med bevis, hevder at den volden vi ser nå er importert voldskultur sier mye mer om dine forutinntatte holdninger enn realiteten. Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 9. juli av Perelandra 4 1 4
Bålkaffe Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Som tidligere dørvakt kan jeg fortelle at det er fryktelig naivt å tro at dette ikke er en del av skandinavisk kultur. Det observerte jeg at etnisk nordmenn jevnlig gjorde (og har blitt utsatt for selv av etnisk nordmenn) for snart tyve år siden. Jeg jobber i utelivsbransjen nå og absolutt alle hendelser med vold som har skjedd på min arbeidsplass blir begått av etnisk norske personer. Så jeg blir ganske lei av å se og høre det igjen og igjen at utlendinger er de som begår vold, for det er det fakta faen ikke. Her jeg bor er majoriteten av volden utført av etniske norske menn, det er masse slåsskamper, det er blind vold, det er mange tilfeller av folk som slår ned noen og fortsetter å denge løs på de når de ligger nede. Men problemet er alltid "ImPoRtErT vOlDsKuLtUr" ...... 4 5
Skjold Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Men dette er ikke fremmed voldskultur. Norge etnisk nordmenn har drept folk i fylla i alle år. Etter min mening skjedde det dog et skille rundt 2005-2010, hvor det å havne på bakken er en potensiell dødsdom. Det var en grunn til at jeg aldri sparket de gangene jeg ble angrepet på byen, for du øker sannsynligheten for å havne på bakken. De tre gangene jeg har blitt utøvd blind vold mot, som sivil, har vært av etnisk nordmenn. De gangene jeg har blitt trukket kniv mot, har vært av etniske nordmenn. De jeg personlig har sett ta rennefart og sparke slik at de knuser nesa til fyren som ligger nede, har vært etniske nordmenn. Han jeg stanset fra å kvele en som alt var bevisstløs, var en etnisk nordmann. Han som prøvde å drepe meg var en etnisk nordmann. De som har truet meg på livet, har vært etniske nordmenn. Det at du fortsatt, i møte med bevis, hevder at den volden vi ser nå er importert voldskultur sier mye mer om dine forutinntatte holdninger enn realiteten. Kyr dreper flere mennesker enn haier gjør. 3
Katten.2.0 Skrevet 4. juli #19 Skrevet 4. juli Bålkaffe skrev (Akkurat nå): Jeg jobber i utelivsbransjen nå og absolutt alle hendelser med vold som har skjedd på min arbeidsplass blir begått av etnisk norske personer. Så jeg blir ganske lei av å se og høre det igjen og igjen at utlendinger er de som begår vold, for det er det fakta faen ikke. Her jeg bor er majoriteten av volden utført av etniske norske menn, det er masse slåsskamper, det er blind vold, det er mange tilfeller av folk som slår ned noen og fortsetter å denge løs på de når de ligger nede. Men problemet er alltid "ImPoRtErT vOlDsKuLtUr" ...... Yup. Det skal være sagt at den én av knivhendelsene en kollega ble utsatt for var en iraner. Men den som hadde med seg skytevåpen var etnisk norsk. Eneste problemet som skilte innvandrere fra etniske nordmenn var at det var flest innvandrere vi måtte sende hjem for kroppslukt, kontra kun én nordmann. 2
Stonegiant Skrevet 4. juli #20 Skrevet 4. juli (endret) Skjold skrev (11 minutter siden): Statistics, who dem is? Ikke bare viser danske statistikker at innvandrere fra MENA landene er 3,1 ganger så voldelige som etnisk danske, barna til innvandrere er ENNÅ MER VOLDELIGE enn foreldrene; 4,5 ganger så voldelige faktisk (enn danskene, ikke foreldrene). Kilde:UUI, Alm.del - 2023-24 - Bilag 141: Notatet Kriminalitet blandt mandlige indvandrere og efterkommere fra MENAPT-landene Dette er de offisielle statistikkene fra de danske myndighetene (Norge nekter å spore statistikker etter etnisitet). Statistikkene for voldtekt og pedofili er DRAMATISK verre. Om du tror du er et godt menneske fordi du vil fylle Norge med kriminalitet så tro igjen. Folk som vil holde hjemmet sitt trygt er de gode menneskene. Det finnes 50 muslimske land, Google opp hvor mange av de nær å være demokratiske, også Googler du opp hvor mange følger Sharialover Jeg benekter ikke dette. Selvsagt er det et problem. Jeg bare hater at ytre høyre maler et ekstremt skjevt bilde av virkeligheten, de belyser kun én side av saken, for å fremme sin egen undertrykkelsesagenda. Det er splitt-og-hersk, få småfolket til å sloss seg imellom. De skaper ytre fiender slik at vi ikke skal se oppover til dem og skjønne hva de driver med. Saueflokken biter på, stemmer på dem, og det vil skade oss alle i det lange løp. Endret 4. juli av Stonegiant 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå