AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg bor i et gammelt rekkehus som hovedsakelig er en etasje, med langsidene mot nabohusene. Det er ingen boder i første etasje. Jeg har en utebod, men ting blir ødelagt der pga kondens og fukt. I andre etasje er det to små boder. Man må opp en veldig bratt trapp for å komme dit. Yttergang er 1 m2, bad er 3 m2, kjøkken og stue er i ett. Kjøkkenet har ingen høyskap og bare ett overskap. Jeg føler alle rommene mine ser ut som lagerrom. Ting jeg ikke kan plassere noe sted: Støvsuger, vaskebøtte, langkost, brannslukningsapparat, hårføner, medisiner, vifter, varmeovner, sykkelen min. Alle ytterklær og sko er på stua, det er ikke plass i gangen. De små bodene er fulle. Der er beredskapslager, fryseboks, julepynt og annen sesongpynt, klærne som ikke er i sesong, uteputene osv. Trappa er altfor bratt til å kunne bruke plassen der oppe daglig. Har noen forslag til (billige) løsninger? Jeg ønsker å flytte om ikke så lenge. Anonymkode: a5f99...586
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #2 Skrevet 59 minutter siden Bli minimalist, ha mindre ting. Det er det eneste som reelt løser problemet. Elsker det for meg selv. Anonymkode: 5095e...402 1
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #3 Skrevet 55 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bli minimalist, ha mindre ting. Det er det eneste som reelt løser problemet. Elsker det for meg selv. Anonymkode: 5095e...402 Løser det problemet med sykkel, brannslokkingsapparat og støvsuger? Det er jo ting jeg trenger. Jeg har bare ikke noen plass å ha det, så alt er på stua. Ytterjakker og sko trenger jeg også. Siden det ikke er plass i gangen er det på stua. Jeg skjønner ikke helt hvordan minimalistisk livsstil kan løse det. Anonymkode: a5f99...586 1
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #4 Skrevet 44 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Løser det problemet med sykkel, brannslokkingsapparat og støvsuger? Det er jo ting jeg trenger. Jeg har bare ikke noen plass å ha det, så alt er på stua. Ytterjakker og sko trenger jeg også. Siden det ikke er plass i gangen er det på stua. Jeg skjønner ikke helt hvordan minimalistisk livsstil kan løse det. Anonymkode: a5f99...586 Sykkelen kan du da vel ha i uteboden? Brannslukningsapparatet skal jo uansett stå framme klart til bruk og ikke være stuet inn i en bod. Vi har også en bitteliten yttergang på ca 1 km2, men har da likevel mange jakker der. Siden det høres ut som om du bor alene bør du jo få plass til en jakke for hver sesong der. Kvitt deg ellers med alt du ikke trenger er det generelle rådet. Anonymkode: 600b0...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #5 Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sykkelen kan du da vel ha i uteboden? Brannslukningsapparatet skal jo uansett stå framme klart til bruk og ikke være stuet inn i en bod. Vi har også en bitteliten yttergang på ca 1 km2, men har da likevel mange jakker der. Siden det høres ut som om du bor alene bør du jo få plass til en jakke for hver sesong der. Kvitt deg ellers med alt du ikke trenger er det generelle rådet. Anonymkode: 600b0...0cd Beklager, begynte å skulle skrive kvm slik TS gjorde, men skulle så endre til m2. Endte dessverre i farten opp med en mellomting og da ble det helt feil...😂 Anonymkode: 600b0...0cd
BeeKind Skrevet 22 minutter siden #6 Skrevet 22 minutter siden (endret) Forstår frustrasjonen din så godt! Det er så mye ting man trenger men ikke bruker hver dag! Høres utrolig trangt ut. Når vi har bodd trangt uten bod så har løsningen vært å kjøpe store garderobeskap, og bruke det som bod/lagring til støvsuger, mopp, verktøy, ytterklær osv. er det plass til et stort skap på stua noe sted? ser kanskje ikke så fint ut med et malplasert klesskap, men da får du det hvertfall tingene gjemt bort. Endret 22 minutter siden av BeeKind
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #7 Skrevet 22 minutter siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sykkelen kan du da vel ha i uteboden? Brannslukningsapparatet skal jo uansett stå framme klart til bruk og ikke være stuet inn i en bod. Vi har også en bitteliten yttergang på ca 1 km2, men har da likevel mange jakker der. Siden det høres ut som om du bor alene bør du jo få plass til en jakke for hver sesong der. Kvitt deg ellers med alt du ikke trenger er det generelle rådet. Anonymkode: 600b0...0cd Bor med to tenåringer og en hund Uteboden er ikke stor nok til sykkel. Anonymkode: a5f99...586
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #8 Skrevet 19 minutter siden Brannslukkingsapparat er ikke så stort, det hadde jeg satt i gangen. I en så liten gang må du utnytte høyden til taket, så hvis en vegg er mulig å bygge hyller gulv til tak hadde jeg gjort det. Julepynt unntatt tekstiler og elektronikk, støvler og regnklær tåler å stå i uteboden. Tekstiler også hvis du bruker tette bokser. De kan også stables sånn at du får utnyttet plass der. Når jeg hadde så lite kjøkkenskap kjøpte jeg en fin, høy bokhylle som jeg hadde ildfaste former, store skåler og serveringsfat i. Det frigjorde mye plass i skapene til andre ting. En liten kommode kan romme tørrvarer, plastfolie, kaffefilter osv, og det blir også en ekstra flate du kan ha kaffetrakter oppå f.eks. Anonymkode: 9fd96...ee3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå