Gå til innhold

Singel og voksent barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som plutselig står ved et veiskille å opplever at man har mer tid å bruke på seg selv etter at barn er blitt voksne og selvstendige? 
Jeg er singel. Jeg lurer på hva jeg skal bruke resten av livet på. Jeg vil jo alltid være mamma, men nå har jeg plutselig alt for mye egentid. 

Hvordan føltes det for dere? Hvordan endret livet seg? 

Anonymkode: 56e2e...93e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trist😕

Omtrent på samme tid som sønnen min forlot redet, døde kjæresten min som jeg hadde hatt de siste 13 årene, så det ble et ekstra tomrom kan du si

Anonymkode: 97a75...92e

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trist😕

Omtrent på samme tid som sønnen min forlot redet, døde kjæresten min som jeg hadde hatt de siste 13 årene, så det ble et ekstra tomrom kan du si

Anonymkode: 97a75...92e

Huffda 

Skrevet

Enten råtner du ellers horer du ;)

Kjerringen sier du bør få deg en boob job og komme deg ut på byn.

Skrevet

Det høres tomt ut, skjønner at den overgangen ikke er lett ❤️ men kanskje det kan være litt spennende også? Bli kjent med seg selv på nytt og få en mulighet til å skape seg et nytt kapittel i livet 🥰

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (2 minutter siden):

Den mentaliteten har jeg ikke har noe til overs for. Jeg er da mye mer enn en kvinnekropp. Har for eksempel et sinn. 

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Den mentaliteten har jeg ikke har noe til overs for. Jeg er da mye mer enn en kvinnekropp. Har for eksempel et sinn. 

Mener selvfølgelig at enten går du ut og nyter livet ellers finner du deg til ro med å sitte hjemme alene og se på tv. Er helt opp til deg.

Skrevet

Dette problemet tyder på lite fantasi, først og fremst. Få deg en hobby eller fem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mister ikke sinnet dit av å kose deg med kvinnekroppen din. 

For meg så er det få ting som gir like mye mening i livet som hobbyer med høyt mestringspotensialet. F.eks maling, skriving, etc. 

Anonymkode: cc651...c55

AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt fantastisk ut. Nå er det på tide å finne seg en hobby. 

Anonymkode: 3b947...39b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det flere som plutselig står ved et veiskille å opplever at man har mer tid å bruke på seg selv etter at barn er blitt voksne og selvstendige? 
Jeg er singel. Jeg lurer på hva jeg skal bruke resten av livet på. Jeg vil jo alltid være mamma, men nå har jeg plutselig alt for mye egentid. 

Hvordan føltes det for dere? Hvordan endret livet seg? 

Etter mange år med barn i huset har du tydeligvis glemt deg selv. Oppsøk gamle interesser, skaff deg nye. Nyt den tiden du har nå. 

Jeg gledet meg til ungene skulle flytte hjemmefra fra den eldste var 16. Det ble 9 år, men du, så herlig det er. Nå styrer jeg dagene selv, komme og går når jeg ønsker, treffer venner, trener, jobber overtid, uten at jeg må hjem til noen som venter. Og ikke minst økonomisk. Det koster å ha hjemmeboende tenåringer

Anonymkode: 32cfe...212

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne kjøpe ting til meg selv, reise dit jeg vil. Drite i p lage middag hver dag. Var tøft det første året, nå nyter jeg det.

Anonymkode: 6b3f2...638

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i samme veiskille singel og voksent barn som flyttet hjemmefra for å gå på skole. 

Jeg fikk barn veldig ung også allerede som tenåring så har ikke hatt noe voksent liv alene før så for første gang i livet bor jeg helt alene. Jeg gruet meg veldig men heldigvis begynte jeg gjøre litt ting for meg selv før han flyttet begynte blant annet på yogakurs nå gleder jeg meg til det begynner til høsten igjen så jeg har det faste møtepunktet også sosialt i løpet av uken. 

Stor overgang men foreløpig går det bedre enn fryktet som andre er inne på det er også en stor frihet følelse merker at jeg har det mer romslig økonomisk og ja den friheten om å ikke må lage middag vær dag osv 😆🤭 

Har også begynt å sove naken så små endringer når man kun har seg selv å ta hensyn til. Men tror nok første året er største forskjellen har gått ca en måned nå skal og på min aller første sommerferie helt alene. Jeg har og nå spist feks omelett til middag en hel uke for har ikke giddet noe annet og kan nå bruke opp alt i huset før jeg reiser pluss sparer penger på mat. 

Lurer på hvordan dette vil utvikle seg er absolutt en ny epoke i livet for første gang ikke ta hensyn til noen annen enn meg selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror ikke det har vært en kvinne i livet ditt siden du bodde hos foreldrene dine.

Anonymkode: 593ca...38f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ca et år igjen før jeg er i samme sko. Av tre barn er det nå kun det siste som bor hjemme. H*n var akkurat på en måneds reise, og jeg nøt hvert eneste sekund. Det skal sies at mine har kommet spredt, så jeg har hatt hjemmeboende barn i over 30 år. Jeg gleder meg veldig til å kunne eie min egen tid igjen. Som du skriver: middag eller ikke, hva man spiser, hvor man reiser - ikke minst det å kunne reise bort og komme tilbake til nøyaktig det samme man dro fra. Jeg jobber, trener, har flere ulike hobbyer utenfor huset osv, så jeg bare gleder meg. Kanskje jeg til og med "gidder" å begynne å date igjen når jeg ikke lenger trenger å ta hensyn til en ung voksen som henger hjemme det meste av tiden.

Spør du meg har du alle muligheter åpne nå - grip dem med begge hender! :D

Anonymkode: 8beb0...496

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...