AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli 2 voksne og 2 barn på 9 og 11 år. Fly og bosted er betalt. Hvor mye trenger man på mat, drikke og annet i 9 dager? Bor på glamping, så frokost blir nok som oftest spist i husvognen, men vi liker å spise ute når vi først er på ferie. En dag i Venezia by og alt det har å by på skal også inkluderes. Tenker 25-30000? For lite eller nok? Liker ikke å snu på krona når jeg er på ferie. Anonymkode: 5bc2e...d1b
Aristoteles Skrevet 3. juli #2 Skrevet 3. juli Nord i Italia så ville jeg tenkt 1000 per person per dag. 2
frenchygirl Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Jeg hadde nok tenkt 5000 hver dag totalt for dere hvis du ikke liker å snu på krona. Selv har jeg et budsjett på 800 kroner dagen når jeg reiser alene, men det betyr å snu på krona det da. Så 45.000 for dere, er mitt tips. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #4 Skrevet 3. juli Vi brukte 42.000 på 9 dager 5 personer, men større enn dine barn. Det var dyrt der, og vi hadde middag hjemme i huset da 2 av disse dagene. Ikke noe særlig shopping, mest kos som is, dessert, middag, strand, frukt ol. Anonymkode: 07048...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #5 Skrevet 3. juli Høres ut som det kan gå bra - kommer jo an på hvor mye alkohol de voksne drikker - det koster jo litt. Reiste litt fra Napoli og rundt opp til Milano i fjor, og det var ikke så mye billigere enn i Norge på verken mat eller drikke. Et stort pluss er dog at pizza er billlig - og det er jo virkelig lokal mat, så i Naipoli spiste jeg det til lunsj hver eneste dag. Pasta er heller ikke så dyrt. Ellers er det en del forskjell på prisnivået på typiske turiststeder byer/bydeler/restauranter og steder der de lokale gjerne spiser. Anonymkode: d912d...30a 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #6 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): 2 voksne og 2 barn på 9 og 11 år. Fly og bosted er betalt. Hvor mye trenger man på mat, drikke og annet i 9 dager? Bor på glamping, så frokost blir nok som oftest spist i husvognen, men vi liker å spise ute når vi først er på ferie. En dag i Venezia by og alt det har å by på skal også inkluderes. Tenker 25-30000? For lite eller nok? Liker ikke å snu på krona når jeg er på ferie. Anonymkode: 5bc2e...d1b Vi var i italia i fjor og Venezia var sykt overprriset!! Bare så dere er forberedt.. Vi var to voksne og brukte mer men vi sparte ikke, ikke at vi sløste men ja. Ett tips for Venezia er å unngå å spise på de "typiske" turistfellene som for eksempel på restaurantene rundt markusplassen / kirken eller de ved "the grand canal" for eksempel. Ett annet er å ikke velge kanaltur med de som ligger like nedenfor der men gå litt innover i byen og velge fra smugene innenfor. OG en dag i Venezia er lite for der er det mye å se! Så planlegg dagen i forkant 😊 Anonymkode: 6664e...7e1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Er Nord i Italia her, synes nesten det er norske priser. Kanskje litt billigere her å spise ute enn hjemme, men en middag for fire koster fort 1000-13000 Anonymkode: bc2ee...ace 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli Tusen takk for tips. Trodde jeg var langt over budsjett på 30.000 kr. Men bør nok ha litt mer enn det. Litt alkohol blir det, men kun i små mengder og ikke noe som burde påvirke budsjettet. Anonymkode: 5bc2e...d1b
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (På 3.7.2026 den 19.56): Vi var i italia i fjor og Venezia var sykt overprriset!! Bare så dere er forberedt.. Vi var to voksne og brukte mer men vi sparte ikke, ikke at vi sløste men ja. Ett tips for Venezia er å unngå å spise på de "typiske" turistfellene som for eksempel på restaurantene rundt markusplassen / kirken eller de ved "the grand canal" for eksempel. Ett annet er å ikke velge kanaltur med de som ligger like nedenfor der men gå litt innover i byen og velge fra smugene innenfor. OG en dag i Venezia er lite for der er det mye å se! Så planlegg dagen i forkant 😊 Anonymkode: 6664e...7e1 Tusen takk for tips 👍 Anonymkode: 5bc2e...d1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå