Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er utdannet vernepleier, ser det søkes etter vernepleier i en bolig. Står ingenting om turnus i stillingen, men står at de i skrivende stund tilbyr heldøgnstjenester. Skal jeg bare gå ut i fra at det er turnus? Hvordan pleier turnusen å være i boliger? 

Anonymkode: 4fc50...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turnus er ofte tredje hver helg, kveld og dagvakter. Og så egne nattevakter. 

Anonymkode: cf14b...3f2

• Liker 1
Skrevet

Jobber som vernepleier i bolig. Jobber nesten bare langvakter etter eget ønske. Hver fjerde helg. Aldri natt.

Anonymkode: 98747...1e4

Skrevet

Ofte er det tredelt turnus:
Dagvakt 0745-1500 (kanskje slik at en må begynne 0700, resten begynner 0745)
Kveldsvakt 1445-2215 (eller 2230/2245)
Nattvakt 2215/2230-0800

Velger man å ikke gå natt så får man vel ofte arbeidshelg hver tredje helg. Det sammenfaller med å være den uken man jobber 6 vakter. Uken etter jobber man 4 vakter. Og den tredje uken 5 vakter.

Noen steder kan det være langvakter på dag på lørdag og søndag. Det gir mer stabilitet i staben på helg, og de fast ansatte slipper å jobbe hver 3. helg. Da blir det kanskje helgejobb hver 4. helg.

Min erfaring er at alle uker må man påregne å få en sen-tidlig kombinasjon. (Jobbe til 2245 på senvakt, så hjem og sove etter beste evne - for deretter å starte 0745 på tidligvakt).

Anonymkode: 095c8...15f

Skrevet

Kan man kun jobbe nattevakter også?

Anonymkode: a36b2...94d

Skrevet

Du bør kontakte personen som står oppgitt i annonsen og spørre om turnusen. Dette kan nok løses på mange måter, avhengig av behov. 

Anonymkode: 9216e...9ab

Skrevet

I boligen jeg jobber arbeider de som jobber 100% dag og kveld. Det er egne nattevakter. De jobber fra kl 07-15(noen begynner av og til 07:15), og fra 14:30 til 22 eller 22:15. Alle jobber hver tredje helg. 

Anonymkode: 45a3d...69d

Skrevet

Har alltid vært egne nattvakter i de boligene jeg har jobbet i. Som regel helsefagarbeidere eller assistenter som har vært nattevakt.

Anonymkode: e7a57...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...