AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Har sett litt på noen stillingsannonser, der det var krav om minst to referanser. Jeg har vært så lenge på samme arbeidsplass at det kun er den som vil være aktuell å hente referanse fra, hvordan løser man det da? Kan man bruke andre enn leder som referanse? Eventuelt hvem? Anonymkode: 0fc90...6f4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Kollegaer. Selv vært referanse for noen av mine. Anonymkode: 3da68...1a2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kollegaer. Selv vært referanse for noen av mine. Anonymkode: 3da68...1a2 Vil det ikke være negativt hvis leder ikke er oppført som referanse? TS Anonymkode: 0fc90...6f4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Leder bør absolutt være referanse, men hvis du må oppgi to, så kan en god kollega være den nr 2. Anonymkode: c7831...067
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Du forklarer saken for de du søker stilling hos. Du kan typisk ofte oppgi ledere fra tidligere arbeidsplasser for å høre hvordan du er som person og hvordan du lar deg lede. Er ikke som om du endrer personlighet i løpet av livet selv om du jobber med nye ting. Anonymkode: 893f0...efe
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Leder bør absolutt være referanse, men hvis du må oppgi to, så kan en god kollega være den nr 2. Anonymkode: c7831...067 Ikke leder men er ansatt hos nå, de trenger ikke vite at man søker. Anonymkode: 893f0...efe
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vil det ikke være negativt hvis leder ikke er oppført som referanse? TS Anonymkode: 0fc90...6f4 Nei. Ha leder som referanse er ikke det man bør ha så lenge leder ikke vet man søker andre jobber. Det vet arbeidsgivere. Anonymkode: 3da68...1a2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Leder bør absolutt være referanse, men hvis du må oppgi to, så kan en god kollega være den nr 2. Anonymkode: c7831...067 Leder bør ikke oppgies hvis den ikke vet man søker. Skaper usikkerhet der man er og ledere rr sjeldent de som er med deg når du jobber. Anonymkode: 3da68...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Jeg har aldri brukt nåværende leder som referanse, og har heller aldri sett noen i min bransje gjøre det. Det er heller ikke noe vi forventer fra kandidater som søker jobber hos oss. Men hvis du har hatt samme leder i ti år, bør du finne andre i en lederstilling på arbeidsplassen din som kan si noe vettugt om deg, f.eks. noen du har jobbet med i matrise, i prosjekt e.l. Anonymkode: 94aee...352 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå