AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Brudd etter hans utroskap, hvor han smittet meg med kjønnssykdommer (ble oppdaget slik), hvor han nektet å diskutere hva som hadde skjedd og hvorfor, men istedenfor ble svært ufin i flere måneder før jeg ga opp dialog, og oss. Han flyttet ut i sinne da jeg sa at jeg holdt på å bli skikkelig deprimert av situasjonen. (Respons fra ham: "Og hva skal jeg liksom gjøre med det?" Vel jeg håpet til det siste på en slags dialog.) Han har gjennom forholdet alltid truet med brudd og skilsmisse ved sinne, og denne gangen tok jeg ham seriøst (selv om visste at han ikke var det). Pakket sammen hans ting og leverte dem til ham med ordene "Du har gått fra meg. Jeg tar deg seriøst denne gangen." Realiteten jeg må forholde meg til er at jeg fremdeles elsker ham, men at det er sant at jeg holdt på å bryte helt sammen, og jeg har innsett at det ikke er håp, siden han på ingen måte takler dialog, og heller blir ugrei. Sorg ved brudd går over, mens å leve i situasjonen vil bli en vedvarende sorg, og gå utover min helse. Vi har barn, og dessuten mye praktisk og økonomisk å ordne opp i. Vi må derfor snakke og treffes, og han har nå fått kjølt ned hode og dessuten innsett at jeg ikke ber ham komme tilbake, så det vil nok bli sweettalk og (iallefall tilsynelatende) anger. Jeg spiller derfor diverse dialoger inni hodet for å komme frem til hva jeg bør si, men blir ikke helt enig med meg selv. Er det innafor å si at jeg ikke lenger elsker ham, selv om det strengt talt er en løgn? Er det bedre å si sannheten, at min helse faktisk ikke tåler å prøve mer? At det var reelt at jeg holdt på å bryte sammen, og jeg helt faktisk ikke klarer mer av hans oppførsel? Bør jeg si det jeg i forbannelse tenker, at "Ok, så nå har du fått horet rundt en stund som singel, og vært sjarmerende og grei mot andre kvinner, men nå savner du trygge meg og familielivet, og forventer at jeg tar dritten med både hva du har stukket pikken inni og at du kan tillate deg å være en sur drittsekk NEI TAKK?" Målet er å parkere forsøk på å få komme tilbake, men jeg plages av å lyve, jeg frykter at han ikke vil ta det med min helse alvorlig nok, og er redd for at siste alternativ skaper ugrei tone. (Men han har mest å vinne på å ikke rable ved at jeg er så direkte. Han kommer nok til å furte en stund, men han trenger god dialog med meg videre mer enn jeg trenger det.) Så hva er best "strategi"? Løgn, myk ærlighet, eller hard ærlighet? Anonymkode: e0d3e...a14 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Du trenger ikke si en dritt til eksen. Blokker, så psykolog. Anonymkode: 5dfe5...581 8 1
Frk. Viaggio Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Om målet er å parkere hans forsøk på å få komme tilbake, så hold deg kun det du må: Økonomi Praktiske ting Samvær og annet nødvendig rundt barna Alt annet, om hans kjønnsorgans ferieturer og dine motstridende følelser kan du blåse ut om til venninner, eller på dette forumet. 8 2 11
AprilLudgate Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Tenker du skal fokusere på det praktiske, for det å trigge ham med sannhet/løgn eller hva innbyr bare til hans gnål og rot. »Jeg vil ikke diskutere oss når vi skal møtes, vi er ferdige. På møtet tirsdag skal vi diskutere følgende; 1,2,3 praktiske ting og barna. Dette kan det være lurt å gjøre i samarbeid med FVK. 5 7
BeeKind Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Så utrolig vond situasjon 💔 Jeg tenker at det beste ofte er å si minst mulig, tydeligst mulig. Du trenger ikke forklare eller gi han en grunn! Du kan bare si «jeg er ikke interessert i å prøve igjen». Når vi begynner å forklare, angripe, utdype eller forsvare så åpner det opp for innvendinger. Men å bare helt kort og greit gi den helt nødvendige beskjeden, det stopper samtalen. ønsker deg lykke til, og sender deg en klem ❤️ 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke si en dritt til eksen. Blokker, så psykolog. Anonymkode: 5dfe5...581 Jeg kan ikke blokkere. Vi har barn og må få ordnet opp i alt som er felles. Samt alt som er hans utgifter, men som trekkes fra min konto, siden jeg har styrt økonomi. Psykolog står på planen. Dette har vært tøffere enn min psyke og kropp har tålt godt. Anonymkode: e0d3e...a14 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Frk. Viaggio skrev (3 minutter siden): Om målet er å parkere hans forsøk på å få komme tilbake, så hold deg kun det du må: Økonomi Praktiske ting Samvær og annet nødvendig rundt barna Alt annet, om hans kjønnsorgans ferieturer og dine motstridende følelser kan du blåse ut om til venninner, eller på dette forumet. Jeg kan prøve, men det har jeg gjort til nå, og det virker som han oppriktig tror at vi bare har en pause. Hvilket medfører at han liksom trenerer alt. Anonymkode: e0d3e...a14
Frk. Viaggio Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan prøve, men det har jeg gjort til nå, og det virker som han oppriktig tror at vi bare har en pause. Hvilket medfører at han liksom trenerer alt. Anonymkode: e0d3e...a14 Da gir du ham en frist, og sier at fra den datoen stoppes alle betalinger fra din konto. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli AprilLudgate skrev (5 minutter siden): Tenker du skal fokusere på det praktiske, for det å trigge ham med sannhet/løgn eller hva innbyr bare til hans gnål og rot. »Jeg vil ikke diskutere oss når vi skal møtes, vi er ferdige. På møtet tirsdag skal vi diskutere følgende; 1,2,3 praktiske ting og barna. Dette kan det være lurt å gjøre i samarbeid med FVK. FVK er vi ferdige hos. Han nektet å prate der også. Dette er strategien jeg har valgt så langt, men kommet ingen vei, fordi han da bare sier "Du må ikke gå så fort frem." når jeg vil ha enighet om barn, økonomi og diverse praktisk. Inneforstått (og også med tillegg jeg prøver å overhøre) at han tror vi skal finne sammen igjen. Anonymkode: e0d3e...a14
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli Frk. Viaggio skrev (3 minutter siden): Da gir du ham en frist, og sier at fra den datoen stoppes alle betalinger fra din konto. Det er en del mer omfattende enn det. Han har betalt meg tilbake for hans private utlegg. Det er et mindre problem enn alt vi eier sammen, som han ikke vil ta tak i. Anonymkode: e0d3e...a14
AprilLudgate Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): FVK er vi ferdige hos. Han nektet å prate der også. Dette er strategien jeg har valgt så langt, men kommet ingen vei, fordi han da bare sier "Du må ikke gå så fort frem." når jeg vil ha enighet om barn, økonomi og diverse praktisk. Inneforstått (og også med tillegg jeg prøver å overhøre) at han tror vi skal finne sammen igjen. Anonymkode: e0d3e...a14 Åh herregud for et nek av en fyr. Eier dere sammen? Isåfall hadde jeg igangsatt prosess med å få megler på befaring, og orientert om datoen. Så må du ta et møte med banken for veiledning i hvordan du skal håndtere diverse riktig nå som økonomi skal splittes. Dette sender du også mail+sms om utfallet av og gir en dato for når kontoene er splittet og han må håndtere egne utgifter. 5
AprilLudgate Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en del mer omfattende enn det. Han har betalt meg tilbake for hans private utlegg. Det er et mindre problem enn alt vi eier sammen, som han ikke vil ta tak i. Anonymkode: e0d3e...a14 Hva eier dere sammen utenom bolig? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det innafor å si at jeg ikke lenger elsker ham, selv om det strengt talt er en løgn? Du trenger ikke å si noe som helst om dine følelser for han. Hold deg saklig til kun det praktiske som MÅ ordnes. Det økonomiske og praktiske og samværsrelaterte ting. Om han prøver å sweettakle, ignorer det. Om han fortsetter, bare slå det ned og vær hard og brutal og si det rett ut at du tar han ikke tilbake om han omså er den siste mannen på jorda. Siden dere har vært hos fvk, søk hos nav om bidrag. Ikke tro at han vil ha privat ordning. Ta nav for den utvida barnetrygda med en gang. Be han ordne seg ny adresse, eller så må dere flytte. Alt etter hva slags samværsordning dere skal ha. Anonymkode: aacad...7fe 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli BeeKind skrev (12 minutter siden): Så utrolig vond situasjon 💔 Jeg tenker at det beste ofte er å si minst mulig, tydeligst mulig. Du trenger ikke forklare eller gi han en grunn! Du kan bare si «jeg er ikke interessert i å prøve igjen». Når vi begynner å forklare, angripe, utdype eller forsvare så åpner det opp for innvendinger. Men å bare helt kort og greit gi den helt nødvendige beskjeden, det stopper samtalen. ønsker deg lykke til, og sender deg en klem ❤️ Takk! ❤️ Ja det er en skikkelig fæl situasjon, og jeg trenger at vi kommer videre, mens det å bare holde meg til det praktiske ikke har ført frem. Jeg føler nærmest at han holder alt vi må ordne opp i som gissel, for å hindre at bruddet blir så endelig. Ved å trenere det kan han bevare en illusjon om at det er en vei tilbake, for vi har ikke kuttet alle lenkene. Derfor begynner jeg å føle meg desperat etter å si noe som får ham til å forstå at det ikke finnes en vei tilbake. Vi er ødelagt! Anonymkode: e0d3e...a14 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli Hvorfor i alle dager skal føre lange dialoger med ham om dine innerste tanker når du i HI skiver at du har gitt opp dialog og hele fyren? Hold deg til det praktiske, fordeling og barn. Tankene dine kan du ha for deg selv. Jeg tenker at alle forstår at du går fra en som har smittet deg med kjønnssykdom etter utroskap. Anonymkode: f71ae...a2d 3 5
BeeKind Skrevet 2. juli #16 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! ❤️ Ja det er en skikkelig fæl situasjon, og jeg trenger at vi kommer videre, mens det å bare holde meg til det praktiske ikke har ført frem. Jeg føler nærmest at han holder alt vi må ordne opp i som gissel, for å hindre at bruddet blir så endelig. Ved å trenere det kan han bevare en illusjon om at det er en vei tilbake, for vi har ikke kuttet alle lenkene. Derfor begynner jeg å føle meg desperat etter å si noe som får ham til å forstå at det ikke finnes en vei tilbake. Vi er ødelagt! Anonymkode: e0d3e...a14 Jeg forstår det!! ❤️ Og det er så lett å kjenne på det, at hvis du bare får sagt den riktige tingen på rett måte sånn at det går inn, DA vil han skjønne det. Men det tror jeg ikke, hvis han har bestemt seg for å gjøre seg vanskelig så er det ikke noe du kan si som vil nå inn. Du må bare fortsette å være hard, gjenta igjen og igjen «jeg er ferdig, vi er ferdig, vi skal ikke prøve igjen, jeg vil ikke mer». Du trenger ikke ha noen grunn, det at du ikke vil mer er grunn nok! Når han sier at du går fort frem, så si at ja du ønsker å få bli ferdig med disse tingene og ikke ha det hengende over deg. Han setter deg i en utrolig vanskelig situasjon, og det er så dritt 💔 men ikke la deg bli følelsesmessig involvert og begynn å snakke om følelser og forholdet osv, det er nok det han vil! Han vil at du skal gi opp det praktiske og komme inn på å snakke om dere to igjen. Ikke la det skje! 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Skrevet 2. juli AprilLudgate skrev (4 minutter siden): Hva eier dere sammen utenom bolig? Vi eier heldigvis ikke boligen jeg bor i sammen. Den har jeg særeie på. Vi eier imidlertid et par andre eiendommer sammen, samt at han eier en ferieleilighet der jeg har mye ting jeg vil ha tilbake. En bil også. Så har vi en konto som dessverre står i hans navn, men innholdet skal deles. Anonymkode: e0d3e...a14
AnonymBruker Skrevet 2. juli #18 Skrevet 2. juli Hva elsker du ved ham som lyver, bedrar, fornekter, stonewaller og smitter deg med kjønnssykdom? Eller tør du ikke å være alene? Anonymkode: 2d554...6e3 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli #19 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal føre lange dialoger med ham om dine innerste tanker når du i HI skiver at du har gitt opp dialog og hele fyren? Hold deg til det praktiske, fordeling og barn. Tankene dine kan du ha for deg selv. Jeg tenker at alle forstår at du går fra en som har smittet deg med kjønnssykdom etter utroskap. Anonymkode: f71ae...a2d Ja, virker som at alle andre enn han forstår det godt. Problemet er at jeg kommer ingen vei med det økonomiske og praktiske alene. Anonymkode: e0d3e...a14
AnonymBruker Skrevet 2. juli #20 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi eier heldigvis ikke boligen jeg bor i sammen. Den har jeg særeie på. Vi eier imidlertid et par andre eiendommer sammen, samt at han eier en ferieleilighet der jeg har mye ting jeg vil ha tilbake. En bil også. Så har vi en konto som dessverre står i hans navn, men innholdet skal deles. Anonymkode: e0d3e...a14 Advokat. Anonymkode: 883fa...953 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå