Gå til innhold

Helvetes mye flått i år!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her plukker vi av katten opptil 20 flått om dagen, levende, de kravler rundt i pelsen etter at han har vært ute, det holder med en tur i hagen i gresset så kravler det villt. Han får medisin så de fester seg ikke på ham, bare faller av inne 🤮 flere som merker mengden flått i år?

Anonymkode: 078f7...662

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Finner flått på bikkja flere ganger per dag. 
Har ikke hatt hund de siste 4 årene, men det var da ikke sånn før?!?

Anonymkode: 8f91c...707

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Finner flått på bikkja flere ganger per dag. 
Har ikke hatt hund de siste 4 årene, men det var da ikke sånn før?!?

Anonymkode: 8f91c...707

Åh jævlig, helt enig, det var ikke sånn før, da gikk katten inn og ut og vi fant flått en sjelden gang. Nå kan jeg ikke gå i hagen i kortbukse før jeg finner de oppover bena på meg selv. Helt sjukt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Vi må få laget et virus mot flått snart. Og bed bugs. Og brunsnegler. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor dere???

Anonymkode: 1a1df...6f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke sett en eneste flått så langt heldigvis 😊 Har ikke dyr da, men går endel på tur i skogen 

(Sunnmøre)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her plukker vi av katten opptil 20 flått om dagen, levende, de kravler rundt i pelsen etter at han har vært ute, det holder med en tur i hagen i gresset så kravler det villt. Han får medisin så de fester seg ikke på ham, bare faller av inne 🤮 flere som merker mengden flått i år?

Ja, jeg syns det har vært ekstremt i forhold til tidligere år. Vi har hund. jeg spotter dem ganske kjapt, før de fester seg som regel. Men slitsomt. Ble bitt av en i april selv, og mannen har hatt et par bitt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo en konsekvens av mengden "vertsdyr", kanskje spesielt rådyr som har usunt store populasjoner i store deler av Norge.

Anonymkode: 96055...d4b

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye flått i år,ja! Nå har jeg ikke hund eller katt lenger,men får de på meg bare jeg går ut i hagen.Her er masse hjort,så det er helt sikkert de som er "synderne".Bor i et kyststrøk på Vestlandet.

Anonymkode: 15531...94e

• Nyttig 2
Skrevet

Ja, hunden her har 10-20 flått kravlende i pelsen etter hver tur i skogen, skikkelig ille. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Jadasikkert29 skrev (2 timer siden):

Har ikke sett en eneste flått så langt heldigvis 😊 Har ikke dyr da, men går endel på tur i skogen 

(Sunnmøre)

Bor på Sunnmøre jeg også. Har to hunder selv og barna mine har hund og katter. Ingen har vært plaget av flått så langt i år. Var mye mer i fjor, men dette går i bølger fra år til år.

Anonymkode: db0d6...856

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Plukker flått av hundene mine hver eneste dag. De har fått medisin mot det. Flåtten biter seg fast, dør og så blir de liksom liggende i pelsen til de faller av eller jeg plukker dem av. Det er motbydelig! Jeg mener det er mer i år enn tidligere år… 

Skrevet

Nei, har faktisk sett veldig lite flått, både på kattene og ellers. Den ene katten får adtab, mens den andre med epilepsi skulle egentlig hatt halsbånd, men vi ventet litt og jeg har fjernet én flått fra ham så langt, så da drøyer vi det. Kanskje medisinene han går på frastøter flåtten på samme måte som flåttmiddelet 🤷‍♀️ Det er lite rådyr og vilt i nabolaget her, så kanskje det hjelper. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt OT men hvilken medisin er det katten får?

Anonymkode: 5fbb7...ce3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt OT men hvilken medisin er det katten får?

Anonymkode: 5fbb7...ce3

Hvis det er meg du spør? Keppra mikstur hver 8.-ish time  :) 

AnonymBruker
Skrevet

Er de så store at man ser de tydelig? Er vel i høyt gress de er?

Tror jeg står over å få hund....

Anonymkode: 35041...bd9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er mye flått i år,ja! Nå har jeg ikke hund eller katt lenger,men får de på meg bare jeg går ut i hagen.Her er masse hjort,så det er helt sikkert de som er "synderne".Bor i et kyststrøk på Vestlandet.

Anonymkode: 15531...94e

Kyststrøk på vestlandet jeg også, og det kryr over alt, håper på en kald vinter men nå tåler jo dritten noen minus og dessverre. Ts.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bor i Bergen og gir katten AdTab.

Har ikke sett en eneste flått på katten så langt i år, men nå er jo flåtter bittesmå og ikke lett å se i mørk pels 

Skrevet

Jeg løper i terrenget og går på fjellet. Har fått på meg flått på alle turer. I går hadde den krøpet nedi en stram sokk til og med... sjukt mye flått ja! 

(Møre og Romsdal)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på østlandet, har sett én flott så langt i år. Har to hunder, bruker ingen midler eller tabletter på dem. Glad dere andre tar støyten 😅

Anonymkode: 9a45c...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...