Gå til innhold

Hva er pinlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp til en sak her. Jeg skal bruke et eksempel på noe som er pinlig for ei jente på 10-12 år, men klarer ikke å huske tilbake til den gang da. Det skal ikke være tiss og promp-pinlig, men gjerne noe relatert til skole. Noen som husker hva som fikk dem til å rødme å den alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, det var da så mye som var pinlig i den alderen. Mye i forhold til det andre kjønn og foreldre var pinlig. Feks hvis foreldre kommer og henter en på fest er det pinlig :overrasket:

Gjest Virvel
Skrevet

Alt som har med puberteten å gjøre. Det var også veldig flaut hvis "alle andre" fikk lov til noe, og ikke jeg. Og så begynte jeg å synes det var flaut å lese høyt i engelsktimene, selv om jeg var flink.

Skrevet

Vi gikk tur med 12 åringen her om dagen og da ble hun flau fordi faren hennes snakket høyt når de gikk forbi en gutt. :ler:

Gjest Thalassa
Skrevet
Vi gikk tur med 12 åringen her om dagen og da ble hun flau fordi faren hennes snakket høyt når de gikk forbi en gutt.  :ler:

Det der ble jeg veldig flau over også husker jeg.

Foreldre var veldig flaut generelt, å gå med dem i byen var et mareritt... :ler:

Voksne som begynte å snakke om sex og kondom osv var også veldig pinlig selv om samtalene må til.. :)

Skrevet

Kjempeflaut å se på TV sammen med foreldrene viss noen kyssa på filmen :rodme:

Skrevet

eller når mamma gjordet mye ut av seg mens andre barn så det. Det at hun gikk med høye hæler så det "klakka" da hun gikk det var skikkelig flaut

Gjest Gjesta
Skrevet

ALT er pinlig i den alderen. Å gå med mamma på kjøpesenteret, at mamma maser om hadet-kos, mammas klær, mammas hår, at mamma sier hei til gutter i klassen, at pappa kommenterer pupper som vokser eller sminke eller....

vet du hva, ALT er pinlig i den alderen.... :ler:

Skrevet
ALT er pinlig i den alderen.... :ler:

Joa, men kommer ikke det like mye ann på hvor trygg de er på seg selv da?? Ingen av min har vært flau over oss som foreldre eller famile eller over seg selv.. derimot var det skikkelig flaut både for guttene og jentene at det andre kjønn var forelska i dem når de ikke var det - for DET var HELT tragisk altså...

:sjarmor:

Skrevet

Noe jeg husker som flaut i den alderen: Ble ferska av en klassevenninne i å synge for meg selv mens jeg var inne på skoletoalettet... Husker jeg hørte døra slå igjen, så total stillhet, deretter en lattermild, ertete stemme fra utenfor båsen: "Sitter du på do og SYNGER?" :flau::ler::sjenert:

Skrevet
"Sitter du på do og SYNGER?"  :flau:  :ler:  :sjenert:

Snakk om å finne glede i de enkle ting! :ler:

Gjest LoisLane
Skrevet

* Å bli spurt av en gammel tante i familiselskap om man har fått mensen (gjerne til moren, over hodet på en selv)

* Foreldre som synger

* Foreldre som snakker

* Foreldres hår og klær

* Å få avslørt forelskelsen sin foran mange andre

Skrevet

Å bli sunget bursdagsang for :ler:

(har akkurat vært i nesten-barnebursdag hvor foreldre og besteforeldre insisterte på å synge)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Mensen og pupper var det verste. Og innkjøp av bind og tamponger.

Når det gjelder skolegreier, var det ikke så mye som var pinlig for meg når det gjelder fag, men en del sosiale ting var pinlig. At noen avslørte hvem man var forelsket i, for eksempel.

Skrevet

Pubertet, kropp og mensen

At noen fant ut hvilken gutt jeg var "interessert" i

At mamma sang når jeg hadde venner på besøk

Folk som kyssa på film/TV, særlig om jeg måtte se det sammen med foreldre. Så Dirty Dancing på kino med pappa og trodde jeg skulle dø av skam.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Alt var flaut av det som hadde med sex å gjøre - kyssing på tv, mens jeg så på tv med foreldrene mine :rodme:

Sønnen min syns det var flaut å si at jeg jobbet med barn som hadde tilpasningsvansker, så han sa at jeg var politidame :forvirret::ler:

Det var også veldig flaut at jeg var så ung i forhold til de andre mødrene ;)

Nå er han 15 år og syns det er kjempeflaut at jeg prater høyt på trikken, t-banen o.l.

Endret av Miloine
Skrevet
Alt var flaut av det som hadde med sex å gjøre - kyssing på tv, mens jeg så på tv med foreldrene mine  :rodme:

Det er flaut enda det :sjenert: jeg er snart 30 år da

Skrevet
Det er flaut enda det  :sjenert: jeg er snart 30 år da

:ler::ler2::ler::ler2:

Skrevet

Sønnen min syns det var flaut å si at jeg jobbet med barn som hadde tilpasningsvansker, så han sa at jeg var politidame  :forvirret:  :ler:

:ler: hva sa du da visst :ler: vennenne hans spurte deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...