AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:02 #1 Skrevet torsdag kl. 10:02 De siste 10 år har jeg gjort så store endringer i livet. Tatt en universitetsutdannelse, fått en krevende(men trygg ) jobb. Flyttet fra ex etter 22 år. Kommet meg ut av kvinnefella ved å klare å kjøpe hus selv. Tar meg av barn 50/50. Hatt et langdistanseforhold i 3 år. Nå et år som singel. Og jeg merker at piffen går litt ut av meg de ukene jeg er alene. Jeg er innflytter her jeg bor...jeg har mange bekjente og gode kolleger, men lite ( les ingen) nære venner. Det er så mye jeg føler jeg burde: trene, pusse opp, designe hagen på nytt, date, ha en kjæreste å finne på ting med, ha venniner å drikke kaffe med. Men i det siste har det blitt mer og mer at jeg ikke orker noe etter jobb de ukene jeg er alene, spiser, tar et glass vin og legger meg tidlig. Og det er så trist.. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte heller, alt er et tiltak. Blodprøver hos fastlegen viser ikke noe unormalt. Anonymkode: 1569e...bb4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:16 #2 Skrevet torsdag kl. 10:16 Kanskje har du for store forventninger til hva er liv skal inneholde? Du er voksen så du vet at andres liv ikke er så "innholdsrikt" som det framstår på some. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): spiser, tar et glass vin og legger meg tidlig. Jeg synes ikke det høres trist ut. Mange kunne nok ønske seg en slik situasjon, men løper som gale i hamsterhjulet mens en udugelig partner stikker på gymmen i tre timer. Kanskje du kan melde deg inn i ei turgruppe? "Alle disse dagene, ikke visste jeg at det var selve livet" Anonymkode: 08471...f3f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:25 #3 Skrevet torsdag kl. 10:25 Hvis du er litt "midt i livet" så hører jo en del av dette til perimenopause, og det vil ikke legen se på blodprøver. Den standarden de har for "ok" blodprøver er også lav på mange ting, som jern, b12 og d- vitamin. Du kan med fordel ta ekstra av alt det, og sørge for å aldri ligge nær minimum. Du kan også sette deg opp en slag plan over det du gjerne har lyst til. Jeg er i samme situasjon selv, og alt koster liksom mer enn før av energi. Jeg ser over hva jeg vil ha gjort hver søndag, sjekker værmelding, og setter opp litt for hver dag etter jobb mandag til torsdag. Helgene vil jeg ha til akkurat det jeg føler for. Er det fint vær så jobber jeg litt i hagen. Er det dårlig så tar jeg litt husarbeid inne. Etterpå koser jeg meg. Da føles kosen mer fortjent og kroppen faktisk litt lettere enn om jeg bare synker sammen etter jobb ☺️ Jeg har også hormonbehandling for perimenopause, og uten dem var jeg helt skakkjørt et år. Anbefaler en tur til gynekolog hvis du tror det kan være det Anonymkode: 9fc27...e68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå