AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Vi er på ferie i sør-Europa, og mannen og jeg er uenig om sovetider på barna. Spesielt på eldste som er 12,5 år. Jeg mener hun fint kan få lov å være oppe til sent på kvelden, og kan styre selv tid hun blir trøtt (blir som regel før kl 23). Mannen derimot vil ha henne i seng kl 21. Hva er vanlig? Anonymkode: 192a8...72d
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli 12,5 år her også. Blir sene kvelder. Jeg kunne ønske at vi holdt oss til rutiner, men senere kvelder når det skjer noe spesielt, sånn som fotballkamper. Men jeg har blitt nedstemt. Anonymkode: 700dd...467
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Snart 13 åring må vel få være oppe så lenge hun vil selv. Vi hadde ikke noe leggetid på sydenferie i den alderen. Hadde hun vært 3 hadde jeg skjønt han ville ha henne i seng kl 21, men en snart 13 åring nei… Anonymkode: 2b144...5cd 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Her er vi strenge på leggetidene til de minste. De trenger faste rutiner. Syns dog det er drøyt strengt å tvinge en snart 13 åring i seng klokken 21 i ferien. Anonymkode: f3b20...360 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Utrolig kjipt å være såpass stor at man selv kan si at man vil legge seg, men så må man i seng klokken 21 når man er på ferie også. Uten diskusjon. Tenk å være i sør Frankrike, sitte i hagen mad familien, spise god mat og bare slappe av! Kanskje tegne eller lese litt mens lyden av sirisser, prat og kanskke litt musikk fyller sommerkvelden. Å få lov til å finne roen og kjenne på friheten av sommer etter en lang og innholdsrik dag. Uten at de voksne sjekker klokken hele tiden for å fortelle deg at du må gå på rommet. La barnet få ha det litt gøy da! Anonymkode: 57a08...fb1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er på ferie i sør-Europa, og mannen og jeg er uenig om sovetider på barna. Spesielt på eldste som er 12,5 år. Jeg mener hun fint kan få lov å være oppe til sent på kvelden, og kan styre selv tid hun blir trøtt (blir som regel før kl 23). Mannen derimot vil ha henne i seng kl 21. Hva er vanlig? Anonymkode: 192a8...72d I seng kl 21 i ferien for en tolvåring var da veldig strengt.. min på 11,5 er gjerne oppe til 22.30-23 nå, men sover ut på morgenen. Anonymkode: 0404d...d59 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Her legger barna seg 21.00. Kan spille på mobilen i 30 min. Lese kan de gjøre til de sovner. Vi er som regel på farta hver dag så vi står opp 0900 ca. Så 12 åringen trenger søvnen og hvilen. Samme med 9 åringen. Jeg merker selv at barna har godt av faste rutiner. De dagene det blir seinere er eldste sur på en sild dagen etterpå. Da ødelegger hun for alle. Så rutiner er et must her i huset 👍 Anonymkode: c7497...eb1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå