AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Jeg er en person som har gjort mye rart i fortiden. Er snart 30 år gammel. Har blitt mer voksen de siste årene gor effekter mye rundt min egen fortid. Er så mye jeg angrer på. Det preger meg veldig og jeg får mye angst over hvor dum og uansvarlig jeg har vært. Jeg har ikke forstått feilene mine før nå. Jeg skammer meg veldig og dagdrømmer om å kunne gå tilbake i tid og begynne på nytt. Mange av de feilene jeg gjorde i tenårene hjemsøker meg fortsatt i dag. Mange sier at man bare skal gi faen i fortiden, for den kan ikke endres. Men det er ikke så enkelt. Mange jeg har rundt meg har ryddig fortid. Ikke så mye å angre på. Mens jeg, på grunn av egen dumhet, er preget av feil jeg gjorde for 10 år tilbake.. Anonymkode: d6d3f...2e4 2
punkyB Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Jeg tenker du må prøve å ikke tenke for mye på dette. Er det noen som har blitt påvirket av dette kan du evnt. prøve å snakke med de for å forklare/unnskylde - ellers bare dropper du å tenke mer på de. Bruk de som lærdom slik at du forhåpentligvis ikke gjentar de 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Hva slags feil er det snakk om da? Anonymkode: a4e9d...e52
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Gjort er gjort du kan ikke endre på det nå. Ikke ødelegg nåtiden og fremtiden på grunn av tull og tøys som er gjort for lenge siden. Anonymkode: 6121a...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Høres ut som om du bør prate med psykolog, ihvertfall når du sier at det fortsatt preger deg. Anonymkode: ed91f...dd5
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli Du er et menneske. Du gjør feil. Jeg tror ikke det stemmer at alle rundt deg ikke har gjort feil i fortiden. Du bare vet ikke om det. Du kaster bort tiden på å tenke på noe du ikke kan endre. Mitt tips: hver eneste gang tankene dine går til fortiden og feilene du har gjort. Stopp!! Si til deg selv: nei nå gjør jeg det igjen. Nå må jeg styre tankene over til noe som er konstruktivt. Anonymkode: 784c7...b71 2
AprilLudgate Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli Har dine feil vært noe som gikk utover andre? Isåfall er det lov å be om unnskyldning. 5 1
piggrokken Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli Alle har gjort noe de angrer på i fortiden, men man kan ikke dvele ved det. Det som er gjort er gjort. Resten av livet ditt starter nå, og du kan gjøre noe med det. Det er lett og si, vanskelig å gjøre, men det er opptil deg selv å bestemme hva du gjør med livet ditt. Tenk hvor fint du KAN få det om du starter nå 😀 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #10 Skrevet 1. juli Men du kan ikke gå tilbake og "rette opp". Så da må du leve med det på en måte som ikke skader deg selv nå. I dag. Det kan godt hende at de du kjenner har gjort mange dumme ting i ungdommen, men at de rett og slett ikke er så preget av det i dag, og ikke prater om det. Anonymkode: 24391...a42
AnonymBruker Skrevet 1. juli #11 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er en person som har gjort mye rart i fortiden. Er snart 30 år gammel. Har blitt mer voksen de siste årene gor effekter mye rundt min egen fortid. Er så mye jeg angrer på. Det preger meg veldig og jeg får mye angst over hvor dum og uansvarlig jeg har vært. Jeg har ikke forstått feilene mine før nå. Jeg skammer meg veldig og dagdrømmer om å kunne gå tilbake i tid og begynne på nytt. Mange av de feilene jeg gjorde i tenårene hjemsøker meg fortsatt i dag. Mange sier at man bare skal gi faen i fortiden, for den kan ikke endres. Men det er ikke så enkelt. Mange jeg har rundt meg har ryddig fortid. Ikke så mye å angre på. Mens jeg, på grunn av egen dumhet, er preget av feil jeg gjorde for 10 år tilbake.. Anonymkode: d6d3f...2e4 Du har gjort det du kan, du har vokst som person, dine følelser angående fortiden betyr at du kan og vet bedre i dag, du har gjort alt du kan med dette. Du får ikke gjort annet enn å ta bedre valg, se fremover, vær den bedre utgaven av deg selv som du er i dag. Anonymkode: 24ab7...168
AnonymBruker Skrevet 1. juli #12 Skrevet 1. juli Absolutt alle har gjort dumme ting i barndommen eller ungdommen.... om du kjenner du bør si unnskyld til noen for å komme videre - så gjør det 😊 men ellers... prøv å komme deg videre ❤️ om det er helt umulig bør du snakke med noen. Anonymkode: ee684...41e
AnonymBruker Skrevet 1. juli #13 Skrevet 1. juli "Størst av alt er skammen." Du må tilgi deg selv. Hva ville du sagt hvis en venninne eller en du har kjær hadde åpnet seg til deg slik du gjør nå? Gi deg selv samme kjærlighet du ville gitt en du er glad i. Anonymkode: 4dae2...a77 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #14 Skrevet 1. juli Jeg var akkurat i samme situasjon som deg. Brukte mye tid og angret sykt mye på ting jeg gjorde før jeg ble rundt 20 år. Nærmer meg selv snart 30 og brukt mye tid på å tilgi meg selv og på en måte klare å eie fortiden min. Jeg også følte meg veldig preget av det og at det bare tok over tankene mine heletiden, ønsket så sterkt at jeg bare kunne gå tilbake å endre alt. Så jeg valgte til slutt å gå i samtaleterapi (dette året faktisk), beste pengene jeg har investert i meg selv. Var nylig at jeg endelig kom til et punkt hvor jeg har gitt slipp på mesteparten skammen og bare eier min historie og fortid. For uannsett hvor hardt man ønsker å endre ting man har gjort er det umulig, og man kommer seg aldri videre med de tankene. Så min anbefaling er å snakke ut med noen og da samtaleterapi. Anonymkode: 75e70...1ed 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva slags feil er det snakk om da? Anonymkode: a4e9d...e52 Ts her. Jeg var veldig vulgær. Jeg lå med to som jeg ikke var i forhold med. Har ellers ligget med en jeg var i forhold med. Klinte med flere menn ute på byen og fikk dårlig rykte. Jeg var veldig oppmerksomhetssyk, fordi jeg hadde dårlig selvtillit. Jeg var i forhold med en som absolutt ikke var bra for meg, og jeg er fremdeles redd for ham. Han har aldri gjort noe fysisk mot meg, men han drev med psykisk mishandling og manipulering. Vi slo opp for 10 år siden, men for 5 år siden sendte han meg melding. Siden den gang lever jeg i angst for at han kan sende meg melding på nytt. Angrer veldig over dette forholdet. Har ikke datet noen siden den gang. Anonymkode: d6d3f...2e4 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli #16 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Jeg var veldig vulgær. Jeg lå med to som jeg ikke var i forhold med. Har ellers ligget med en jeg var i forhold med. Klinte med flere menn ute på byen og fikk dårlig rykte. Jeg var veldig oppmerksomhetssyk, fordi jeg hadde dårlig selvtillit. Jeg var i forhold med en som absolutt ikke var bra for meg, og jeg er fremdeles redd for ham. Han har aldri gjort noe fysisk mot meg, men han drev med psykisk mishandling og manipulering. Vi slo opp for 10 år siden, men for 5 år siden sendte han meg melding. Siden den gang lever jeg i angst for at han kan sende meg melding på nytt. Angrer veldig over dette forholdet. Har ikke datet noen siden den gang. Anonymkode: d6d3f...2e4 Du er for hard med deg selv. Anonymkode: 24ab7...168 1
AprilLudgate Skrevet 1. juli #17 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Jeg var veldig vulgær. Jeg lå med to som jeg ikke var i forhold med. Har ellers ligget med en jeg var i forhold med. Klinte med flere menn ute på byen og fikk dårlig rykte. Jeg var veldig oppmerksomhetssyk, fordi jeg hadde dårlig selvtillit. Jeg var i forhold med en som absolutt ikke var bra for meg, og jeg er fremdeles redd for ham. Han har aldri gjort noe fysisk mot meg, men han drev med psykisk mishandling og manipulering. Vi slo opp for 10 år siden, men for 5 år siden sendte han meg melding. Siden den gang lever jeg i angst for at han kan sende meg melding på nytt. Angrer veldig over dette forholdet. Har ikke datet noen siden den gang. Anonymkode: d6d3f...2e4 Jeg skjønner du angrer på han voldelige, men hvordan er 3 «angreligg» og div klining på byen en periode vulgært tenker du? Dette har «alle og mora deres» gjort. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #18 Skrevet 1. juli Jeg er 20 år, da jeg gikk på vgs gikk jeg i klasse med "Maria" som også var ei skikkelig tøyte. Kløft og rouge i kinnene, bittesmå singleter og blondekanten av bh tøt ut i alle vinkler. Hun elsket å fortelle meg om alle guttene hun drev på med, at hun hadde hatt sex med 3 gutter på en og samme kveld, osv. Jeg vet ikke hva hun driver på med nå, lever livets glade dager og jobber sikkert på en Rituals eller Zara. For å være ærlig synes jeg det bare er kult med folk som lever livet, gjør det de vil, og har det gøy. Ikke angre på opplevelsene, ta med deg lærdommen og gå videre. Det er ikke farlig å være litt utsvevende, du har ikke drept noen eller stjålet. Anonymkode: 18015...692
AnonymBruker Skrevet 1. juli #19 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ts her. Jeg var veldig vulgær. Jeg lå med to som jeg ikke var i forhold med. Har ellers ligget med en jeg var i forhold med. Klinte med flere menn ute på byen og fikk dårlig rykte. Jeg var veldig oppmerksomhetssyk, fordi jeg hadde dårlig selvtillit. Jeg var i forhold med en som absolutt ikke var bra for meg, og jeg er fremdeles redd for ham. Han har aldri gjort noe fysisk mot meg, men han drev med psykisk mishandling og manipulering. Vi slo opp for 10 år siden, men for 5 år siden sendte han meg melding. Siden den gang lever jeg i angst for at han kan sende meg melding på nytt. Angrer veldig over dette forholdet. Har ikke datet noen siden den gang. Anonymkode: d6d3f...2e4 Det første du sier er noe jeg og ca 80% av venninnene mine har holdt på med i ungdommen. ONS og klinings på byen. Og de 2 venninnene mine som var "skikkelige" sier faktisk at de angrer på at de ikke var litt mer carefree når de var unge. Hun ene tar det igjen i slutten 30-årene, i stor stil....Fint for henne, men hun kan ikke skylde på ungdommens dumskap sånn vi kan. Forholdet har du i hvert fall ingenting å skamme deg over. Det er han som skal skjemmes av oppførselen, ikke du. Anonymkode: 24391...a42 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #20 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er for hard med deg selv. Anonymkode: 24ab7...168 Signerer dette helhjertet. Til Ts, dette er ikke noe å bruke tid på lenger. Tror det kan være nyttig å snakke med profesjonelle sånn at du får hjelp til dette. Anonymkode: a7787...d07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå