AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Feriepengene er kommet, og etter at er brukt på det jeg tenkte, sitter jeg igjen med 15000. Tenker å plassere i fond og/eller boliglån. Bufferkobto er allerede full. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 1667f...9e7
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Lån. Mange sier det lønner seg å ha gjeld. Jeg heller mot gjeldsfrihet Anonymkode: d389b...afc
Summeer Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli Jeg har delt det som var "mer enn normal utbetaling" på fondssparing, en god slump til pt-timer, og på høyrentekonto. Vi har kjøpt et leilighetsprospekt som skal betales om 18 mnd, så det er ikke sikkert at pengene skal være investert i en lenger tidshorisont for min del.
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Sitter også igjen med litt, så vurderer å splitte - 2/3 deler til fond og 1/3 del til boliglån. Anonymkode: 26a1b...7c9
inc88 Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 21.57): Lån. Mange sier det lønner seg å ha gjeld. Jeg heller mot gjeldsfrihet Anonymkode: d389b...afc Det lønner seg å ha gjeld. Du kan putte pengene i rentefond eller "bonds" etc. med høyere stabil avkastning enn du betaler i rente. Da går du både i pluss økonomisk og du har pengene tilgjengelig om du trenger dem. Boliglån er den billigste kapitalen du får.. spesielt om du er smart og binder når det er lav rente.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå