AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:08 #1 Skrevet onsdag kl. 11:08 Hei! Vi skal til varmere strøk om en ukes tid, og jeg gleder meg masse unntatt til den fryktelig irriterende soleksemen jeg får hvert år. Her jeg bor er det ingen mulighet til å «herde» huden før avreise dessverre. Er det noen som har noen magiske triks for å unngå soleksem? Eller for å behandle den når den først oppstår? Anonymkode: 1cb53...bbd
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:11 #2 Skrevet onsdag kl. 11:11 Ta betakaroten. Start nå! Anonymkode: d267e...602 1
Mokkilokki Skrevet onsdag kl. 11:17 #3 Skrevet onsdag kl. 11:17 Sørg for og ha en solkrem som ikke er så vannbasert. Får du eksem så er kortison best men da må du ikke være i solen bør ha solkrem under. Ikke vær i solen hvis du får utbrudd sitt i skyggen. Bruk høy solfaktor. Snakk eventuelt med apoteket om råd.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:24 #4 Skrevet onsdag kl. 11:24 Jeg hadde soleksem i mange år, som forsvant da jeg begynte med allergitabletter. Må starte på de rundt påsketider. Helt tilfeldig at jeg oppdaget det, da jeg opprinnelig begynte med tablettene mot nettopp allergi. Anonymkode: 0582d...bd5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:30 #5 Skrevet onsdag kl. 11:30 Hvilken solkrem har du brukt tidligere? Jeg trodde i mange år at jeg hadde soleksem, men så viste det seg at jeg reagerer på en del solkremer ute i solen 🙈 Reagerer ikke før jeg har vært ute en stund, så tok lang tid før jeg forsto sammenhengen. Anonymkode: ae12a...c65
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:37 #6 Skrevet onsdag kl. 11:37 Cetrizin og 50uv. Anonymkode: 72247...537
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:07 #7 Skrevet onsdag kl. 12:07 Tusen takk for tips alle sammen! Betakaroten kan jeg ikke bruke nå siden jeg er gravid, men cetrizin kan jeg ta! Skal huske på betakaroten til neste sommer, det var nytt for meg at det kan ha effekt. Jeg har brukt å bruke derma sin solkrem, ofte startet med 50 de første dagene og så gått over til 30, men mulig jeg burde bruke 50 hele tiden. Anonymkode: 1cb53...bbd 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:17 #8 Skrevet onsdag kl. 12:17 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk for tips alle sammen! Betakaroten kan jeg ikke bruke nå siden jeg er gravid, men cetrizin kan jeg ta! Skal huske på betakaroten til neste sommer, det var nytt for meg at det kan ha effekt. Jeg har brukt å bruke derma sin solkrem, ofte startet med 50 de første dagene og så gått over til 30, men mulig jeg burde bruke 50 hele tiden. Anonymkode: 1cb53...bbd Bruker bare 50, med cetrizin og 50uv har jeg ikke hatt utbrudd på 2 sommere. Anonymkode: 72247...537 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:41 #9 Skrevet onsdag kl. 12:41 Prøv å dekke til områder med soleksem om mulig Anonymkode: 65404...2be
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:05 #10 Skrevet onsdag kl. 21:05 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde soleksem i mange år, som forsvant da jeg begynte med allergitabletter. Må starte på de rundt påsketider. Helt tilfeldig at jeg oppdaget det, da jeg opprinnelig begynte med tablettene mot nettopp allergi. Anonymkode: 0582d...bd5 Jeg har også hatt god erfaring med allergitabletter Anonymkode: ce389...50f
Hvitveis90 Skrevet fredag kl. 14:39 #11 Skrevet fredag kl. 14:39 (endret) Tar dere allergimedisin forebyggende? Eller først når man har fått en reaksjon? 😊 Endret fredag kl. 14:40 av Hvitveis90 Jeg ønsket å endre
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Hvitveis90 skrev (13 timer siden): Tar dere allergimedisin forebyggende? Eller først når man har fått en reaksjon? 😊 Begynner i mai og tar ut sommeren. Anonymkode: 72247...537 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå