AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #1 Skrevet i går, 09:25 Merker at jeg sitter for mye i hverdagen, har diverse småplager som kan knyttes opp mot mye sitting. Har kontorjobb, så sitter jo mye på jobb, men får ikke gjort så mye med det. Skrivebord man kan heve/senke er dessverre ikke aktuelt på kort sikt. Er aktiv utenom jobb, sykler til og fra jobben og trener 5-6 ganger i uken løping, styrke og sykling, men merker at det blir ikke nok til å motvirke all sittingen. Sitter jo faktisk en del på fritiden også, for eksempel ved måltider og en film eller serie med samboer før vi legger oss. Dette har jeg ikke lyst å kutte helt ut, blir for rart å stå og spise middag liksom, men kan jo kutte ned på serietitting. Dere andre kontorrotter, hva gjør dere for å holde dere aktive og unngå å sitte så mye? Anonymkode: 6237a...44a
Roci Skrevet i går, 09:32 #2 Skrevet i går, 09:32 Har skrivebord som kan heves, slik at jeg kan veksle mellom å sitte og stå. Og så prøver jeg å ta en 10-15 squats så ofte jeg kan Leste et sted at dersom man tar 15 squats hver time gjennom hele arbeidsdagen så tilsvarer det 10 000 skritt, men aner ikke om det stemmer. Det viktigste er at det er en måte å være mindre stillesittende på.
Laraa Skrevet i går, 09:35 #3 Skrevet i går, 09:35 Jeg vet det er litt utenom tema, men et nyttig og relatert tips uansett 😉 Kjøp deg korsryggpute. Den former seg etter ryggen og passer ypperlig til lange flyreiser også. Utenom det, pleide jeg å strekke meg hver halvtime da jeg jobbet på kontor. For meg var de strekkene mer effektiv enn å gå fram og tilbake. Men der er gjerne folk forskjellige
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå