Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har rett her, meg eller ektefelle? 

Hadde egentlig sett frem til en rolig kveld med ei bok og ett glass rødt da ektefelle skal se fotball uansett..

Skjønner at fotball mobiliserer mye forventninger om sosialt samhold og har forsøkt å vise litt interesse når ektefelle forteller om antall scoringer, hvem som vinner hva, Haaland osv osv, men bryr meg egentlig ikke en døyt.

I kveld toppet det seg da ektefelle sitter å roper ut kommandoer og forventer at jeg skal ro sammen med han synkront i sofaen. Jeg har gjort dette ved ett par anledninger tidligere men synes rett og slett det blir for mye. Han sa jeg var en gledesdreper og full jubel resulterte i full krangel når jeg satte ned foten og sa at dette ble siste gangen med felles roing i sofaen hjemme hos oss. Har litt dårlig samvittighet nå over det hele og lurer på om jeg bare skal gå med på det til dette marerittet er over eller stå ved det jeg har sagt? 

Anonymkode: 61c6a...3ea

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett. Alle som ser på fotball, tar feil.

Anonymkode: bf725...ffd

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nå ga du meg i det minste en god latter! Synes jeg ser deg og gubben. 😆😂🤣

Anonymkode: 333ef...638

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er litt sånn her også. 

Forball er jo like døvt og overfladisk som Chanel moteshow.. likevel hadde alle himlet med øyene og trukket «overfladisk»kortet hvis vi tvang husholdet til å se Victoria secret eller Chanel show med oss..

Anonymkode: bbe56...1e9

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ser han ikke på fotball med kompiser? 

Anonymkode: 5fe07...5e9

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei uff, synes synd på mannen din. Første og potensielt siste VM med Norge, og istedenfor å investere litt i interessen hans og vise litt engasjement, er du egentlig bare nedlatende.

Anonymkode: 0b714...e6b

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg. Det er utrolig gøy når Norge vinner, men det begynner å bli påtvungent og barnslig. Jeg føler meg så negativ som sier det, men hvis vi må feire på en bestemt måte, er det ikke gøy lenger.

Anonymkode: e2fd7...c5b

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Så lenge du ikke nekter han å se på kampen (les. Rope høyt til Tven), så skal du i hvertfall ikke ha dårlig samvittighet. Du kan lese bok i et annet rom om det er det du vil. Bare si at du ikke er interessert. Må han se sammen med noen, kan han vel dra til/invitere en kompis eller 3. 

(Hvis du stikker kjepper i hjula for at han kan se med venner derimot,  da kan du ha dårlig samvittighet. Selv vi som bryr oss nøkken om fotball forstår jo at dette er stort for mange). 

Endret av Ugline
  • Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde egentlig sett frem til en rolig kveld med ei bok og ett glass rødt da ektefelle skal se fotball uansett..

Skjønner at fotball mobiliserer mye forventninger om sosialt samhold og har forsøkt å vise litt interesse når ektefelle forteller om antall scoringer, hvem som vinner hva, Haaland osv osv, men bryr meg egentlig ikke en døyt.

I kveld toppet det seg da ektefelle sitter å roper ut kommandoer og forventer at jeg skal ro sammen med han synkront i sofaen. Jeg har gjort dette ved ett par anledninger tidligere men synes rett og slett det blir for mye. Han sa jeg var en gledesdreper og full jubel resulterte i full krangel når jeg satte ned foten og sa at dette ble siste gangen med felles roing i sofaen hjemme hos oss. Har litt dårlig samvittighet nå over det hele og lurer på om jeg bare skal gå med på det til dette marerittet er over eller stå ved det jeg har sagt? 

😆🇧🇻

Anonymkode: 0f718...e28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er litt sånn her også. 

Forball er jo like døvt og overfladisk som Chanel moteshow.. likevel hadde alle himlet med øyene og trukket «overfladisk»kortet hvis vi tvang husholdet til å se Victoria secret eller Chanel show med oss..

Anonymkode: bbe56...1e9

Dette er helt sant. Eller, synes eksemplene dine er litt dårlige. Men kvinnelige interesser blir generelt sett ned på å interessere seg for, selv om fotball er minst like overfladisk.

Med det sagt, ro nå bare, kvinne! Det er gøy og koster deg lite.

Anonymkode: 280f5...48b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å se en fotballkamp enn å sitte å drikke alkohol.

Du må se fra start.

Anonymkode: cc8bf...7b3

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

La nå mannen få lov til å ha denne gleden

Det er 28 år siden sist Norge var med i VM, og denne roingen er fjollete samtidig som den er samlende.

Her har mannen tatt på katten en fotballtrøye i babystørrelse😹

Forøvrig fikk jeg meg en god latter av innlegget ditt😆

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner snakker generelt for mye og dette er et godt eksempel. Vi trenger ikke deres meninger hele tiden. «Speak when spoken too» er en god huskeregel.

Anonymkode: 5a0d2...1a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er selvfølgelig bare tull, nok er folk dumme, men sitter de hjemme og glaner på fotball og ror!

Anonymkode: aff61...23b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinner snakker generelt for mye og dette er et godt eksempel. Vi trenger ikke deres meninger hele tiden. «Speak when spoken too» er en god huskeregel.

Anonymkode: 5a0d2...1a8

Ja, deg orker jeg ihvertfall ikke å hverken snakke til eller snakke med, ikke om heller. 

Anonymkode: aff61...23b

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan klarer du å lese deg igjennom en fotballkamp? 

Da hadde jeg tatt med meg rødvina og boken på soverommet. 

Jeg synes dette ro-uten-årer-greiene er noe ordentlig tøys. 
Hadde jeg sittet i stortingssalen så hadde jeg lagt armene i kors og latt være. 

Men hjemme i stua med en overlykkelig mann (og unger?) da hadde jeg slengt meg på, eller filmet de, eller heiet. 

Det hadde kostet meg færre kalorier enn å skulle starte en krangel.

Anonymkode: 0453c...e29

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner deg men synes samtidig du skal gripe denne fantastiske muligheten til samhold med gubben. Lev deg inn i spillet, kommenter og ro (sett evt et max antall repetisjoner per roing). Det er mest sannsynlig snakk om kun 1 kamp til. When life gives you lemon osv.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ha, ha, strålende innlegg! 😂😂😂

Takk for en god latter. Ser for meg synkron-roing i sofaen med en sjefete mann og en motvillig kvinne… 😂

Anonymkode: 67e48...a59

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Ugline skrev (19 minutter siden):

Så lenge du ikke nekter han å se på kampen (les. Rope høyt til Tven), så skal du i hvertfall ikke ha dårlig samvittighet. Du kan lese bok i et annet rom om det er det du vil. Bare si at du ikke er interessert. Må han se sammen med noen, kan han vel dra til/invitere en kompis eller 3. 

(Hvis du stikker kjepper i hjula for at han kan se med venner derimot,  da kan du ha dårlig samvittighet. Selv vi som bryr oss nøkken om fotball forstår jo at dette er stort for mange). 

Enig - sitt i et annet rom, les bok, slapp og kos deg. 

Han kan ikke kreve at du skal være med å ro, ærlig talt 😅

• Liker 7
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...