AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Vi er en liten familie med få å spille på. Nå har min mor KOLS og allergier, og da hun sluttet å røyke for noen år siden, gikk hun dramatisk opp i vekt. Nå er hun nærmest ikke mobil. Hovne og vonde bein pga dårlig sirkulasjon, vanskelig å bevege seg også pga pusten, særlig nå i varmen. Det har gått utrolig fort i retning forverring bare siste året, etter en lungebetennelse i fjor vinter. Skremt over rask progresjon nå. Sliter med å få henne til å gå til legen, selv om jeg tilbyr skyss og å bli med. Hun er bare 71 år, så jeg frykter for tiden fremover når hun allerede er såpass redusert. Jeg har allerede omsorgsrolle for andre og kjenner at jeg er redd jeg ikke har kapasiteten til å bli fulltids pleier for henne. Jeg aner ingenting om hva slags hjelp som er tilgjengelig for henne. Hun er minstepensjonist så det er ikke mulig å kjøpe mye private tjenester. Er det noen som vet hvor jeg kan begynne hen, med å finne riktig hjelp? 😢 Anonymkode: 7f77b...818
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Du begynner med å søke på nettet først, kommunenavn og hjemmetjenester. Oslo kommune for eksempel: Tjenester og hjelpemidler i hjemmet - Helse og omsorg - Oslo kommune Larvik koimmune (bare et eksempel): Hjemmetjenester - Larvik kommune Alta: Hjemmetjenester - ALTA KOMMUNE Så tar du det derfra. Det er kanskje ikke så mye hjelp å få allerede nå, men det kan komme noen fra kommunen og vurdere hjelpebehovet, og da har dere opprettet kontakt, og har et nummer dere kan ringe til ved behov senere. Anonymkode: 32b04...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Jeg var i en ekstrem situasjon selv og klarte ikke passe på pappa i tillegg. Jeg fikk time hos hans fastlege og fikk lagt ut om hans behov og mine manglende ressurser. Da tok fastlegen over alt og fikk satt i gang offentlig hjelp. Anonymkode: b30f6...0f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå