AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Noen som er på Gardermoen i dag? https://www.vg.no/nyheter/i/M7E8lm/lange-koeer-i-passkontrollen-paa-oslo-lufthavn Hva er den lengste passkø du har opplevd, har du noen gang mistet flyet pga det? Jeg undres litt over den saken, siden de ett sted sier de stilte seg opp 0340, og et annet sted "over en time før avgang", som var kl 6. Det står også 200 meter kø, så henger ikke helt ihop. Kan love at det hadde blitt mer enn 200 meter hvis det tok over to timer å komme frem i køen i skoleferien. Og hvis det faktisk tok flere timer vil jeg tro at alle må ha mistet flyene sine, ikke bare noen få familier. Hvor lenge ventet de som kom med flyet? Er passkontrollen i det hele tatt åpen så tidlig? Får man noe på forsikringen hvis man kan dokumentere at man sto i kø flere timer? Passkontrollen er i hvert fall ikke flyselskapenes ansvar, men har opplevd at fly har ventet når det har vært lange køer. De må balansere hensynet med de som skal rekke noe i andre enden. Anonymkode: b2e7c...28c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Nå er saken oppdatert, og politiet opplyser at køen aldri var mer enn 30 minutter. Må nok moderere seg i kravet til forsikringsselskapene disse som påsto de var i kø fra 0340 og ikke rakk flyet kl 6. Vet at tiden føles lang når man står i kø, men altså... Anonymkode: b2e7c...28c 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå er saken oppdatert, og politiet opplyser at køen aldri var mer enn 30 minutter. Må nok moderere seg i kravet til forsikringsselskapene disse som påsto de var i kø fra 0340 og ikke rakk flyet kl 6. Vet at tiden føles lang når man står i kø, men altså... Anonymkode: b2e7c...28c Ja, men hvis man er ærlig, kommer man jo ikke i avisa 😉 Anonymkode: 18f25...ba8
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, men hvis man er ærlig, kommer man jo ikke i avisa 😉 Anonymkode: 18f25...ba8 Ja, kanskje bra "familiefaren" ikke sto frem med navn og bilde. Det sto at det var fire familier, totalt 11 personer som ikke rakk flyet selv om de til slutt fikk snike i køen. Norwegian "smalt igjen gatedøren" rett foran dem. Men da hadde flyet allerede ventet 10 ekstra minutter. Og alle andre passasjerer rakk tydeligvis flyet uten problemer. Jeg reiser mye selv og har stor sympati for folk som mister ferier på grunn av uforutsette hendelser, men ikke klag til avisa og lyv om omstendighetene. Disse folkene har sannsynligvis surret rundt i et par timer og så oppdaget for sent at det var kø. Anonymkode: b2e7c...28c 2
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #5 Skrevet 48 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Disse folkene har sannsynligvis surret rundt i et par timer og så oppdaget for sent at det var kø. Jeg tenker at om man vanligvis fly innenfor Schengen og ikke er vant til å forholde seg til at man må gjennom passkontroll er det fort gjort å glemme å legge inn tid til det eller å beregne for lite tid. Holdt på å gå på den smellen for noen år siden. Var første gangen jeg skulle fly til et ikke-Schengen land direkte fra OSL og måtte gjennom passkontroll der. Ble sittende litt for lenge på O'Learys og fikk sjokk da jeg kom ned og så den lange køen til passkontrollen. Rakk flyet med et nødskrik, var "gate closing" da jeg kom dit. Anonymkode: 8c613...34e
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #6 Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tenker at om man vanligvis fly innenfor Schengen og ikke er vant til å forholde seg til at man må gjennom passkontroll er det fort gjort å glemme å legge inn tid til det eller å beregne for lite tid. Holdt på å gå på den smellen for noen år siden. Var første gangen jeg skulle fly til et ikke-Schengen land direkte fra OSL og måtte gjennom passkontroll der. Ble sittende litt for lenge på O'Learys og fikk sjokk da jeg kom ned og så den lange køen til passkontrollen. Rakk flyet med et nødskrik, var "gate closing" da jeg kom dit. Anonymkode: 8c613...34e Ja, man bør alltid holde seg i nærheten så man kan følge med på om det blir kø i passkontrollen. Man blir nok også litt godt vant fordi det sjelden er noe særlig kø å snakke om der. Og området på innsiden av kontrollen er såpass kjedelig at mange ikke vil gå gjennom for tidlig. Men i ditt tilfelle innrømmer du jo at du ble sittende litt for lenge, du kontaktet forhåpentligvis ikke avisa for å fortelle at du hadde stått i kø i flere timer 😅 Anonymkode: b2e7c...28c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå