Gå til innhold

Eurobonus, er det noe vits?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig sett på biletter innenlands og tenkte da å bruke bonus poeng for å kjøpe de, det ble en del poeng + ca 700kr i avgifter for 2 personer. Har skjekket samme type biletter hos andre flyselskaper og de kostet 700-1100kr Så det jeg lurer på er om det er vits i å spare opp denne bonusen i det hele tatt? Virker nesten som at det går ut på det samme kanskje tom mer fornuftig å heller ta ut trumf bonus enn å overføre den til eurobonuspoeng. Mulig jeg ikke har satt meg inn nok i systemet.

Anonymkode: 0a1ef...cb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid det lønner seg å bruke poeng, nei. Du sier det ble en del poeng, var det egentlig bonusbilletter du så på, eller var det vanlig billett kjøpt for poeng? For innenlandsbilletter skal t/r koste 10.000 poeng pr. pers. + skatter/avgifter. Har du betalt mer enn det, var det ikke bonusbillett. Det er uansett lurt å sjekke hva en vanlig billett koster og sammenligne før man booker.

Det er også greit å ta med betingelsene i vurderinga. Billigste billettype kjøpt for penger kan ikke refunderes, mens bonusbilletter kan refunderes mot et lite gebyr. Bonusbillettene inkluderer også håndbagasje, ikke bare liten sekk til å ha under setet.

Ja, det er ganske mye å sette seg inn hvis man skal få best mulig utbytte av poengene. De som går all in her (bl. a. meg) sparer poeng først og fremst for å kunne reise business på long haul.

Anonymkode: b23cd...182

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer Eurobonus-poeng, men det er veldig sjelden jeg flyr SAS. Norwegian kommer som regel mye billigere ut her hvor jeg bor (Trondheim), pluss at hvis man skal til London eller mange andre storbyer kjører Norwegian direkteruter, mens med SAS må man mellomlande i Oslo.

MEN jeg har SAS kredittkort som gir med eurobonus-poeng. Får som regel et par gratis flyturer i året på disse poengene.

Anonymkode: 9df95...eca

Skrevet

Mulig jeg husker feil, men er det ikke best å bruke bonuspoeng til å oppgradere billettype? 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (3 minutter siden):

Mulig jeg husker feil, men er det ikke best å bruke bonuspoeng til å oppgradere billettype? 

I følge ekspertene på Eurobonusjeger-fbgruppa er dette en dårlig deal, sammenlignet med å kjøpe hele billetten for poeng. Dette spørsmålet er oppe i gruppa ganske ofte. 

Anonymkode: b23cd...182

Skrevet

Eurobonus kredittkort etc er bra for de med høyt forbruk og barn utenfor skole, eller ingen barn.  Å finne billetter i ferier er vanskelig (men mulig). Jeg skal snart si opp mitt amex kort. For mye stress.

Anonymkode: a5108...4ca

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...