Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Jeg tok p-pillen min fredag kveld ca kl 23.00. Neste p-pille tok jeg kl. 08.00 på søndags morgen, altså 33 timer etter den forrige.. Står at jeg skulle ta den neste som normalt samme kveld.. Men glemte å ta den igjen, så tok den nå i morges, det gikk nå ca 22 timer fra den forrige.. Går det bra så lenge det ikke er mere enn 36 timer mellom hver pille eller kan det gå galt siden grensen nesten overskrides? Skal definitivt skjerpe meg, pleier å være mer presis
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Ja, står det ikke 36 timer i pakningsvedlegget da?
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Ja, står det ikke 36 timer i pakningsvedlegget da? ← Jo, står det.. Men tenkte effektiviteten ble nedsatt kanskje?
Gjest 2324 Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 Så lenge det ikke er mer enn 36 timer mellom hver pille kan du ta det helt med ro.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Jeg ville ikke tatt det med ro. Roter du med pillen to dager på rad bør du bruke annen prevensjon i tillegg etter min mening. Det er iallfall det eneste helt sikre. Det kommer jo an på hvilken uke du er i også, hvor stor risikoen er. Men husk at roter du med pillen i 1 uken etter perioden, og hadde sex i den pillefrie uken kan du ha blitt gravid.P-piller er tross alt bare sikre ved helt riktig bruk.
Gjest 2324 Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Til siste gjest, så lenge man går utover de 36 timene er det ikke noe problem. Effekten blir ikke nedsatt før det.
*Doriz* Skrevet 26. april 2006 #7 Skrevet 26. april 2006 (endret) Eg har rota med pillane MAAANGE ganga.. å aldri blitt gravid.. Men eg anbefala ikkje å være uforsiktig av den grunn.. Viss enn er usikker er jo det anbefalt å bruke andre prevensjonsmiddel i tillegg.. berre for å være på den sikre sida Endret 26. april 2006 av *Doriz*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå