AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Min sønn konfirmerte seg i vår og fikk en mac av sin fadder, og alle i selskapet syntes dette var en veldig flott gave. Fadderen er godt bemidlet, så å gi en mac gjør ikke et stort innhugg i hans økonomi, men vi syntes jo at det var en altfor flott gave likevel. Giveren er litt høy på seg selv og sa høyt i konfirmasjonen at å gi konfirmanten en skikkelig presang, var det minste han kunne gjøre. Når min sønn skulle bruke macen etter et par dager, var det allerede lagt snarveier til på skrivebordet og det sto også "God morgen Lise" på skjermen. Lise er datteren til giveren av macen. Anonymkode: 3871a...893
SPOCA Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Jeg ville ikke klaget på gaven, siden det er generøst å gi en Mac, men det er spesielt å gi brukt Mac som konfirmasjonsgave (synes jeg). Jeg ville latt det passere, men spesielt er det jo.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Ja, det er da en flott gave. Anonymkode: c7b23...c57
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Appleprodukt er ikke for alle, så der er første fallgruve. Liker dønnen din i hele tatt Apple? Han får jo ikke byttet til noe skikkelig i og med at den er brukt. Anonymkode: 82a02...523
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Appleprodukt er ikke for alle, så der er første fallgruve. Liker dønnen din i hele tatt Apple? Han får jo ikke byttet til noe skikkelig i og med at den er brukt. Anonymkode: 82a02...523 Han har brukt pc hele tiden og vært fornøyd med det, men har hatt et par iphoner som han har arvet. Det som er litt merkelig her er at jeg snakket med min sønns fadder en stund før konfirmasjonen, og sa at jeg tenkte på å gi min sønn en pc i konfirmasjonsgave og spurte om han hadde peiling, og kunne gi meg noen råd med tanke på hvilken modell jeg skulle velge. Han sa da at han var en apple fan, og hadde kun brukt det og kunne ikke gi råd Ts Anonymkode: 3871a...893
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Appleprodukt er ikke for alle, så der er første fallgruve. Liker dønnen din i hele tatt Apple? Han får jo ikke byttet til noe skikkelig i og med at den er brukt. Anonymkode: 82a02...523 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har brukt pc hele tiden og vært fornøyd med det, men har hatt et par iphoner som han har arvet. Det som er litt merkelig her er at jeg snakket med min sønns fadder en stund før konfirmasjonen, og sa at jeg tenkte på å gi min sønn en pc i konfirmasjonsgave og spurte om han hadde peiling, og kunne gi meg noen råd med tanke på hvilken modell jeg skulle velge. Han sa da at han var en apple fan, og hadde kun brukt det og kunne ikke gi råd Ts Anonymkode: 3871a...893 Min sønn synes det er stas med mac Ts Anonymkode: 3871a...893
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Det var ganske uvanlig. Dersom han hadde kjøpt en brukt Mac og vært ærlig på at den var brukt, hadde det vært redelig. Gjenbruk blir mer og mer vanlig, i min omgangskrets både gir og mottar vi brukt innimellom. Men har ikke opplevd det til konfirmasjon. Forutsetningen måtte i så fall være at Macen er i god stand og ikke for gammel, samt at konfirmanten ønsket seg en Mac/giveren vet at gaven vil falle i smak. Men å gi bort noe de har liggende hjemme, fordi de selv kanskje skal oppgradere selv (?) er bare veldig rart. Og at han ikke sier noe om det. De fleste ungdommer får vel Pc på skolen? Ønsker sønnen din seg Mac? Anonymkode: 71ca0...a33 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni En person som ikke engang er i stand til å formatere maskinen før man gir den videre er ikke en jeg ville stolt veldig på angående maskinvalg. Brukte gaver kan være helt fint det, særlig i tilfeller hvor det gjelder ting man ikke får tak i nå. Men å gi en brukt mac og framstille seg selv som et fantastisk menneske er jo litt rart.. Anonymkode: 03dcd...8af
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni Det er bare å kjøre gjenoppretting så er den like fin som ny Anonymkode: 64801...546 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni Hvis den er bare såvidt brukt, så synes jeg ikke det er så rart. Snakker vi om slitt, så blir det noe annet. Anonymkode: 3cd0a...081
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni mereo skrev (1 minutt siden): Burde tømt den før man ga den bort i det minste. Absolutt Ts Anonymkode: 3871a...893
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni TS HER Jeg glemte å ta med i hovedinnlegget at denne macen hadde hans datter fått da hun begynte på en videregående skole, det vil si de hadde betalt 1000 eller 1500 kroner for den. Hun sluttet etter kort tid Ts Anonymkode: 3871a...893
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni Jeg ville, var jeg deg, sendt en melding til giver (og hans kone/barnets mor) «Hei, så at Lise har vært logget inn og brukt Macen og at dere ikke har nullstilt den etterpå. Sønnen min har brukt den før han sa fra til oss voksne, men jeg er litt ubekvem med at det jo kan være private greier på den. Skal jeg bare nullstille selv, eller vil dere og Lise gå gjennom og sikre seg noe før vi tar den ordentlig i bruk?» Og så sender du. Ubehag påføres velfortjent. Anonymkode: 58efe...d16 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni En brukt Mac er jo en veldig flott konfirmasjonsgave. Spesielt om de har m-chip. Anonymkode: 64801...546 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Det viktigste er vel om den er en relativt ny, ok modell, og om alt fungerer? Så er det bare å formatere den og starte fra scratch. Synes ikke det var så galt. Kanskje du skulle sendt en melding til fadderen og spurt om "det er noe Lise trenger fra macen før dere formaterer den, siden det ser ut som om hun har brukt denne tidligere?" 🤭 Anonymkode: 05b86...228 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS HER Jeg glemte å ta med i hovedinnlegget at denne macen hadde hans datter fått da hun begynte på en videregående skole, det vil si de hadde betalt 1000 eller 1500 kroner for den. Hun sluttet etter kort tid Ts Anonymkode: 3871a...893 Her i Vestland fylkeskommune, så koster det 6000kr om man velger Mac, og 4000 om man tar en annen type. Anonymkode: 3637e...681 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni Synes det er greit, men man bør bli gjort oppmerksom på at det er brukt - mtp garanti, og om man ønsker å evt. bytte den inn i noe annet. Sistnevnte er ikke engang mulig ved brukte varer, så dette bør man til og med forhøre seg om er aktuelt å få i gave før det gis. Og så bør det åpenbart ha blitt gjort til "så ny som mulig". Akkurat som at man vasker klær før man gir det videre, vasker bilen før den selges, nedvask av hus før overtakelse osv... Det er ikke vanskelig å sette en pc til fabrikkinnstillinger. Anonymkode: b259b...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni Er jo en flott gave. Men burde da ha slettet alt som var på den. Våres fikk jaktrifler som var brukt i konfirmasjon. Og begge her er utrolig glade i de, selv om de vet de er brukt Anonymkode: 2fe15...db4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå