AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Var på et arrangement forleden og så en gutt ca. 11 - 12 år og la merke til jeansene han brukte og vet de koster fra ca.3000 for nye! De kan selvsagt være brukt / arvet? (Men så helt nye ut) Selvfølgelig kan foreldre bruke penger på hvilket tøy de ønsker! Men syns det er mye for bukser som kanskje bare kan brukes ett år, før de vokser ut av de! Anonymkode: 8f19c...e7f
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni Jeg tjener godt, og prioriterer ikke jeans til kr. 3000+ hverken til meg selv eller ungdommen. Men jeg klarer ikke å opparbeide noe engasjement rundt problemstillingen om hva andre folk måtte ønske å bruke penger på. Eneste unntaket var om foreldrene til et barn med jeans til kr. 3000 også klaget på at det er dyrt med klær. Anonymkode: ccfc7...52d 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni Buksa koster bare 3000kr. I absolutt forstand ikke så mye, men for en bukse er det dyrt. Man kjøper den og har 3000 mindre til andre ting. Noen folk bruker faktisk opp alle penga sine hver måned, så er det påfyll den femtende. Anonymkode: d4fb8...5f6
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Arvede/brukte klær kan også se helt nye ut, men selv om jeg tjener godt, så hadde jeg ikke brukt så mye penger på klær på meg selv engang. Jeg tenker at det jo de som har valgt denne prioriteringen, og mulig de bruker mye penger ellers også. Hva folk gjør med pengene sine får de bestemme selv. Jeg prioriterer annerledes, og foretrekker heller at sønnen min arver det jeg har etter meg istedenfor for å bruke de opp på unødvendige ting. Anonymkode: b38e3...051 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stakkars unge. Anonymkode: 35f10...a00 Hvorfor det? Han er sikkert happy for buksene 😎 Anonymkode: 8f19c...e7f
SPOCA Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni Det er dyrt, men når jeg tenker tilbake så er det jo ikke noe bedre enn da vi ønsket oss Miss Sixty-bukser og Buffalo-sko på ungdomsskolen. Jeg husker jeg måtte spare selv, men de buksene var ikke billige. De kostet vel mellom 1500-2000 kr den gang, og det er 26 år siden.(..) Slike trender har det alltid vært, og slik vil det nok alltid forbli. Pappa har gode minner om 2002-bukser som heller ikke var billige. Ungdom følger moten, og det er ikke noe nytt ved det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni Om de er flinke til å selge dem etterpå vil den reele prisen være mindre. For noen er det status å ha dyre klær til barna sine. De har kanskje ikke så mye annet positivt å vise til. Anonymkode: a3a50...bb1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni Min sønn har alltid hatt dyre klær, men han har få plagg. Siden har var knøttliten har han vært veldig selektiv. Var veldig godt da han oppdaget at Jack and Jones jeans passet godt for han. Selv trives jeg godt i billigklær, så vi alle går vi i det vi trives i, ikke etter pris. Jeg stusser mer over folk som gledelig svir av på seg selv men ungene må ta til takke med billig enten de liker det eller ei. Her i huset er vi likeverdige. Anonymkode: 83955...fc7
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni Betyr prisen at buksa ikke er laget av en 9 åring i Taiwan, så er det verdt prisen. Anonymkode: 96643...277
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Betyr prisen at buksa ikke er laget av en 9 åring i Taiwan, så er det verdt prisen. Anonymkode: 96643...277 Men da sitter plutselig en taiwaneser uten stabil inntekt, og må kanskje trekke på gata. Anonymkode: 35f10...a00
Vibelator Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stakkars unge. Anonymkode: 35f10...a00 Enig Dyre vaner og vanskelige og snu den dagen man skal betale alt selv 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni Merkelig å henge seg opp i prisen på hva andre har på seg. Anonymkode: 705b7...2a1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Skjønner ikke at det er et problem for deg hva andre bruker pengene sine på? Anonymkode: b153a...9e5
Fru Uperfekt Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Var på et arrangement forleden og så en gutt ca. 11 - 12 år og la merke til jeansene han brukte og vet de koster fra ca.3000 for nye! De kan selvsagt være brukt / arvet? (Men så helt nye ut) Selvfølgelig kan foreldre bruke penger på hvilket tøy de ønsker! Men syns det er mye for bukser som kanskje bare kan brukes ett år, før de vokser ut av de! Anonymkode: 8f19c...e7f Mine har cosplay kostymer som koster mer. Og det til tross for at de stort sett er hjemmesydde. Vi bruker bare penger forskjellig 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #18 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner ikke at det er et problem for deg hva andre bruker pengene sine på? Anonymkode: b153a...9e5 Nei, det er ikke det - mere en refleksjon! 😊 Anonymkode: 8f19c...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #19 Skrevet 30. juni Kunne aldri ha kjøpt en så dyr bukse til min 8åring da han fremdeles kan finne på å snurre rundt på knærne på gulvet (= slitte bukseknær). Han leker også en god del ute og sparker ball, klatrer i trær osv. Fort gjort at man kan få en rift eller to i tøyet da. Anonymkode: 24508...2ed 3
-jk- Skrevet 1. juli #20 Skrevet 1. juli For noen betyr ikke pris noe som helst. Er du god for f.eks 80 millioner har det rett og slett ingen interesse om buksa til 8-åringen koster 300,- eller 3000,-. Da kjøper man bare det man (eller guttungen) har lyst på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå