Gå til innhold

Folk uten personlighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil heller diskutere med Tore Tvedt, SIAN og Rød Ungdom enn dem som skriver "folk er forskjellig", "folk får gjøre som de vil" og "Jeg liker all slags musikk". ".. bryr meg ikke om hva folk går i, men den kjolen var STYGG!"

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fornuft, aksept, realistiske holdninger til at folk er ulike, vennlighet er også personlighetstrekk.

Å like flere typer musikk er jo bare gunstig? Kan også bare bety de ikke er noen som vil være ærlig om musikk smaken sin. Jeg lager musikk men kunne godt vært noen som sier jeg liker mye forskjellig over å si spesifikke sjangre. 

Anonymkode: 22b00...676

AnonymBruker
Skrevet

Har man et lyttende øre, så forstår man flere musikk sjangre, man liker da et mye bredere spekter av musikk. Dette har med klokskap å gjøre. 

Anonymkode: a6ffc...d0a

AnonymBruker
Skrevet

For all del, noen mennesker har ingen personlighet. Hadde de vært et krydder så ville de vært mel, liksom. Men det er deilig med folk som ikke har sterke meninger om alt. Folk som faktisk kan tenke at folk er forskjellige og ikke lar seg provosere eller engasjere av ting som ikke er så viktig.

så lenge de bryr seg om noe, kan reflektere på ett litt dypere plan, og har interesser utover bare Netflix og trening, så må de ikke være aktivister for å være interessante. 

Anonymkode: c5009...fc3

• Liker 3
Skrevet

Det du beskriver, er jo ikke å ikke ha personlighet. Det er snakk om å tolerere at andre har andre meninger enn en selv. Så er det ikke alt man gidder å diskutere med alle, heller.

Anonymkode: 07a5a...eda

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er nokk en person med stor personlighet, tar mye plass, men til og med jeg kan si at det er en venne-ick når noen skal mene noe om alle andre sitt liv og utseende HELE tiden, spesielt når det aldri/sjeldent er noe positivt som skal sies. Da tar jeg meg selv i å si «folk er forskjellige» «de om det» da jeg ikke ønsker å fore trollet. Orker ikke bruke energien på det.

Kommer heller ikke til å bruke mye energi på det mennesket; den type usikkerhet og manglende innhold i eget liv er smittsomt. Hvis en tar seg selv i å snakke om ALLE ANDRE store deler av uken så vitner det om et meget uinteressant liv, ellers så hadde du hatt for mye å fortelle om deg selv og ditt til å bry deg om hva alle andre foretar seg. 

Endret av Snickersogtwist
  • Nyttig 1
Skrevet
Snickersogtwist skrev (7 minutter siden):

Jeg er nokk en person med stor personlighet, tar mye plass, men til og med jeg kan si at det er en venne-ick når noen skal mene noe om alle andre sitt liv og utseende HELE tiden, spesielt når det aldri/sjeldent er noe positivt som skal sies. Da tar jeg meg selv i å si «folk er forskjellige» «de om det» da jeg ikke ønsker å fore trollet. Orker ikke bruke energien på det.

Kommer heller ikke til å bruke mye energi på det mennesket; den type usikkerhet og manglende innhold i eget liv er smittsomt. Hvis en tar seg selv i å snakke om ALLE ANDRE store deler av uken så vitner det om et meget uinteressant liv, ellers så hadde du hatt for mye å fortelle om deg selv og ditt til å bry deg om hva alle andre foretar seg. 

Godt poeng! Det er egentlig det som er å ikke ha noe personlighet selv 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Godt poeng! Det er egentlig det som er å ikke ha noe personlighet selv 😅

Jepp, og det ødelegger hjernen din. Når man går hele uken å vurderer og dømmer andre sine liv så internaliserer du dette tankesettet og tror alle gjør det samme med deg, uten å ta høyde for at folk flest er opptatt med sitt eget, voila så har du forstadiet til sosial angst. 

Vik fra meg energivampyrer ✝️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...