AnonymBruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Naboene har ofte hunden sin løs utenfor hos seg. Det er ikke gjerde der eller noe. De har en langline der som de har bundet fast, men hunden er som regel helt løs. Den er lydig og holder seg kun i området sitt, men i dag gikk jeg forbi der med min hund. Nabohunden var løs, og helt alene utenfor. Ytterdøren dems var åpen, men det var ingen mennesker der. når jeg passerte med min hund så begynte den å bjeffe. Hunden min stoppet opp og da gikk den mot oss å bjeffet. Hunden min ga et bjeff tilbake. Jeg sa NEI, også gikk jeg videre med min hund. Nabohunden bjeffet et par ganger til, fulgte etter oss i 15-20 m, så stoppet den. jeg kjente at den situasjonen var litt ubehagelig. Min hund er ikke aggressiv, men han er dominant. Jeg kjenner ikke nabohunden, så jeg vet ikke med den, men begge hundene er store hunder (ca 35-40 kg) og jeg er ei dame på 50 kg. Om de to braker løs, min i bånd og den løs, så kan det være skummelt. er jeg en skikkelig bitch om jeg går til naboen og ber de om å ha hunden i bånd, eller skaffe seg et gjerde? Jeg synes det er skikkelig uansvarlig å ha hunden sin løs slik. Spesielt siden det ikke var noen der. Ingen kom ut mens det pågikk heller. Jeg har nettopp flyttet til nabolaget. Anonymkode: 4149b...5b1 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Selvfølgelig må du si fra Anonymkode: cbe35...28e 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Det er båndtvang, og naboen bryter norsk lov. Selvfølgelig sier du ifra. Dessverre gir ofte den slags hunde-eiere blaffen i norsk lov, eller vil på trass sjenere naboer og andre. Da bør det anmeldes. Anonymkode: a411d...915 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Jeg ville ha sagt ifra, med vinklingen at din hund er dominant og at selv om du har den i bånd så er du ikke 100% trygg på at noe aldri kan skje. Siden hunden generelt er lydig, så ønsker jeg å tro at dette rett og slett er tankeløst av eier, fordi det "alltid har gått bra", enn at eier med overlegg prøver å være kjip og ikke bryr seg. Derfor ville jeg tatt det opp på en hyggelig måte først. Hvis du blir møtt med null forståelse er det en helt annen sak. Anonymkode: b9fa5...4bb 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni Kan du ikke ta med hunden, så kan de hilse ordentlig på hverandre? Anonymkode: d7b60...160
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan du ikke ta med hunden, så kan de hilse ordentlig på hverandre? Anonymkode: d7b60...160 Joda, kunne sikkert ha gjort det, men jeg er ganske folkesky, så jeg unngår det om jeg kan. Hunden min har sine hundevenner han leker med, vi trenger ikke flere. og uansett om de hilser på hverandre så endrer ikke det mitt syn på at hunden burde enten være inngjerdet eller stå i bånd. Løse hunder har ikke noe i et byggefelt å gjøre. Anonymkode: 4149b...5b1 1 3
Capricorn Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Jeg hadde sagt ifra. Har opplevd at løse hunder har fulgt etter meg og min hund. Det er ingen hyggelig opplevelse og helt unødvendig når de egentlig skal være i bånd eller sikret med gjerde. 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Naboene har ofte hunden sin løs utenfor hos seg. Det er ikke gjerde der eller noe. De har en langline der som de har bundet fast, men hunden er som regel helt løs. Den er lydig og holder seg kun i området sitt, men i dag gikk jeg forbi der med min hund. Nabohunden var løs, og helt alene utenfor. Ytterdøren dems var åpen, men det var ingen mennesker der. når jeg passerte med min hund så begynte den å bjeffe. Hunden min stoppet opp og da gikk den mot oss å bjeffet. Hunden min ga et bjeff tilbake. Jeg sa NEI, også gikk jeg videre med min hund. Nabohunden bjeffet et par ganger til, fulgte etter oss i 15-20 m, så stoppet den. jeg kjente at den situasjonen var litt ubehagelig. Min hund er ikke aggressiv, men han er dominant. Jeg kjenner ikke nabohunden, så jeg vet ikke med den, men begge hundene er store hunder (ca 35-40 kg) og jeg er ei dame på 50 kg. Om de to braker løs, min i bånd og den løs, så kan det være skummelt. er jeg en skikkelig bitch om jeg går til naboen og ber de om å ha hunden i bånd, eller skaffe seg et gjerde? Jeg synes det er skikkelig uansvarlig å ha hunden sin løs slik. Spesielt siden det ikke var noen der. Ingen kom ut mens det pågikk heller. Jeg har nettopp flyttet til nabolaget. Anonymkode: 4149b...5b1 Klart du skal snakke med naboen og si at løse hunder er hverken greit eller lovlig. Selv om de sier at hunden er både rolig og snill, så kan man aldri stole 100% på at det ikke skjer noe. Den kan plutselig gjøre utfall mot både dyr og mennesker. Det kan komme barn forbi som kan "terge" den opp, og da kan farlige situasjoner oppstå. Jeg har selv to små hunder (under 10 kg) og lar dem kun være løse i min egen innegjerdede hage. Har møtt på mange løse hunder på tur som har gjort utfall, og da er alltid unnskyldningen fra eieren at beklager, jeg skjønner ingenting for den er da alltid så snill. Sånne uvettige folk skulle aldri hatt hund. De ødelegger for andre som tar hundehold seriøst og som holder lover og regler. Anonymkode: 83fbb...c00 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni Anmeld før noen anmelder på grunn av angrep. Anonymkode: 6f2d4...e00
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anmeld før noen anmelder på grunn av angrep. Anonymkode: 6f2d4...e00 Anmelde? Det er litt drastisk. I alle fall siden det var første gang det skjedde. Anonymkode: 4149b...5b1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anmeld før noen anmelder på grunn av angrep. Anonymkode: 6f2d4...e00 Er du en av de som slipper ut en håndfull katter? Du kan jo legge et brev i postkassa deres, TS, hvis du er konfliktsky. Anonymkode: c1c04...43c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Naboene har ofte hunden sin løs utenfor hos seg. Det er ikke gjerde der eller noe. De har en langline der som de har bundet fast, men hunden er som regel helt løs. Den er lydig og holder seg kun i området sitt, men i dag gikk jeg forbi der med min hund. Nabohunden var løs, og helt alene utenfor. Ytterdøren dems var åpen, men det var ingen mennesker der. når jeg passerte med min hund så begynte den å bjeffe. Hunden min stoppet opp og da gikk den mot oss å bjeffet. Hunden min ga et bjeff tilbake. Jeg sa NEI, også gikk jeg videre med min hund. Nabohunden bjeffet et par ganger til, fulgte etter oss i 15-20 m, så stoppet den. jeg kjente at den situasjonen var litt ubehagelig. Min hund er ikke aggressiv, men han er dominant. Jeg kjenner ikke nabohunden, så jeg vet ikke med den, men begge hundene er store hunder (ca 35-40 kg) og jeg er ei dame på 50 kg. Om de to braker løs, min i bånd og den løs, så kan det være skummelt. er jeg en skikkelig bitch om jeg går til naboen og ber de om å ha hunden i bånd, eller skaffe seg et gjerde? Jeg synes det er skikkelig uansvarlig å ha hunden sin løs slik. Spesielt siden det ikke var noen der. Ingen kom ut mens det pågikk heller. Jeg har nettopp flyttet til nabolaget. Anonymkode: 4149b...5b1 Desverre mange tullinger som mener de har rett til å ha de løs og driter i andre! Både på fjelltueer, hagen sin og ellers.. Møkkalei av å bli løpt ned eller og redd for bitt ... Få bånd hundene deres! Anonymkode: 69e03...847 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er du en av de som slipper ut en håndfull katter? Du kan jo legge et brev i postkassa deres, TS, hvis du er konfliktsky. Anonymkode: c1c04...43c Jeg var inne på tanken, men å legge et brev i postkassen dems blir bare teit. De vil uansett forstå at det er meg, da jeg er den eneste nedenfor dem som har hund (som MÅ gå forbi de sitt hus, har ingen andre veier å gå.) Så da er det vel mer voksent å si det til de. Jeg er egentlig ikke konfliktsky, jeg var tidligere veldig sosial og glad i mennesker, heller ikke redd for å si meningen min, men jeg orker ikke dårlig forhold til naboene. Jeg velger derfor å se om det skjer igjen, da må jeg i såfall si noe. Anonymkode: 4149b...5b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå