noregrets Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Heisann. Oppfattes kanskje som en merkelig problemstilling, men poster her for å i det minste få luftet det. Kanskje det treffer noen eller noen har løsningen. Uansett. Mann som har hatt stomi i lengre tid. Og, ærlig talt.. noen ganger hater jeg det, men det funker stort sett veldig bra. Har 'alt' i livet, så kan egentlig ikke klage. Uansett, jeg har og har hatt et aktivt sexliv både før og etter operasjon. Det som 'plager' meg er at jeg aldri blir kvitt denne selvbevisste følelsen rundt stomien i disse situasjonene.. og det føles alltid begrensende og legger en demper personling, i mer eller mindre grad. Usikker på hva jeg vil ha ut av denne posten.. kanskje noen har erfaringer fra lignende.
Macro Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Hvorfor kan du ikke klage? Jeg tenker det er helt innafor klage når man mister en funksjon alle andre tar for gitt. Mannen min hater insulinpumpa si og hele jævla diabetesen med jevne mellomrom. Ja for all del, det er gode løsninger i 2026 men ingenting slår å ha en normalt fungerende kropp. Klag alt dere vil og trenger. Det er helt innafor. 8 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Macro skrev (12 minutter siden): Hvorfor kan du ikke klage? Jeg tenker det er helt innafor klage når man mister en funksjon alle andre tar for gitt. Mannen min hater insulinpumpa si og hele jævla diabetesen med jevne mellomrom. Ja for all del, det er gode løsninger i 2026 men ingenting slår å ha en normalt fungerende kropp. Klag alt dere vil og trenger. Det er helt innafor. Enig, det er en giftig tone i sosiale medier og nettet generelt at en skal være knallhard og deale med alt som kommer, men når man har en skavank som tar plass og energi så er det ikke bare bare. Anonymkode: f01c2...57b 4 2
Maleficenta Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni noregrets skrev (24 minutter siden): Heisann. Oppfattes kanskje som en merkelig problemstilling, men poster her for å i det minste få luftet det. Kanskje det treffer noen eller noen har løsningen. Uansett. Mann som har hatt stomi i lengre tid. Og, ærlig talt.. noen ganger hater jeg det, men det funker stort sett veldig bra. Har 'alt' i livet, så kan egentlig ikke klage. Uansett, jeg har og har hatt et aktivt sexliv både før og etter operasjon. Det som 'plager' meg er at jeg aldri blir kvitt denne selvbevisste følelsen rundt stomien i disse situasjonene.. og det føles alltid begrensende og legger en demper personling, i mer eller mindre grad. Usikker på hva jeg vil ha ut av denne posten.. kanskje noen har erfaringer fra lignende. Hvorfor er det DU som blir selvbevisst når det er han som har stomi? Er det fordi du syns det er ekkelt? 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Hva er det som gjør at du tenker på/er selvbevisst rundt det? Er det lukt? Ideen om at hun synes det er enkelt å se på? At du må gjøre forberedelser for at stomien ikke skal være i veien, eller hva? Jeg har ingen erfaring med stomi, så jeg spør fordi jeg lurer, og fordi det alltid er greit å reflektere rundt slikt. Har du en fast partner som du ikke trenger å tenke at ikke vil ha deg bare pga du har stomi? Eller er det nye partnere som kanskje ikke vet/kan så mye om det? Er det mulig å ha et slags bånd/korsett aktig greie som gjør at du ikke trenger å tenke på at den synes/lukter/er i veien? Noe fleksibelt tøyremse som du bare kan åle deg inn i før selve akten? Anonymkode: d44d1...778 1
Plexi Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Maleficenta skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det DU som blir selvbevisst når det er han som har stomi? Er det fordi du syns det er ekkelt? Det er han som skriver. 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Maleficenta skrev (8 minutter siden): Hvorfor er det DU som blir selvbevisst når det er han som har stomi? Er det fordi du syns det er ekkelt? Det er jo ts som har stomi…. Anonymkode: e9f79...4d2 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Skjønner deg godt. Jeg har det ikke selv, men skifter andres stomi i jobben min. Synes ikke det er ekkelt, men hadde nok ikke taklet det så godt på meg selv. Men så har jeg null selvtillit da. Anonymkode: 8dfd6...3cb 1
noregrets Skrevet 28. juni Forfatter #9 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva er det som gjør at du tenker på/er selvbevisst rundt det? Er det lukt? Ideen om at hun synes det er enkelt å se på? At du må gjøre forberedelser for at stomien ikke skal være i veien, eller hva? Jeg har ingen erfaring med stomi, så jeg spør fordi jeg lurer, og fordi det alltid er greit å reflektere rundt slikt. Har du en fast partner som du ikke trenger å tenke at ikke vil ha deg bare pga du har stomi? Eller er det nye partnere som kanskje ikke vet/kan så mye om det? Er det mulig å ha et slags bånd/korsett aktig greie som gjør at du ikke trenger å tenke på at den synes/lukter/er i veien? Noe fleksibelt tøyremse som du bare kan åle deg inn i før selve akten? Anonymkode: d44d1...778 Takk for at du spør. Usikker på om jeg svarer deg dobbelt men.. Det er ingen luktproblemer eller lignende. Og som du foreslår, så har jeg type disse tingene som jeg bruker for å dekke til etc. Det er vel heller følelsen av å være unormal og at den du er med tenker mer på det en de uttrykker. Kanskje er jeg også litt farget av lengre forhold der jeg har stått for det meste av iniatitiv. Er ellers godt trent/tar vare på meg selv, så da er det lett å skylde på stomien kanskje. 1
Virrevirrevapp Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni Kan dere snakke sammen om hvordan dere kan gjøre det lettere for deg/dere?
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni Jeg har også stomi og forstår godt hva du mener, og merker forskjell fra før jeg hadde stomi. Den opptar dessverre litt for mye av tankene mine mens jeg egentlig skal ha fokus på det vi holder på med. Det er vanskelig å være helt avslappet synes jeg. Jeg lurer også på om partner egentlig tenker noe negativt om den. Han sier at han ikke bryr seg, men jeg er fortsatt litt usikker. Utstyret er såpass godt nå at det skal ikke lukte og posen tåler veldig mye, så sånn sett er det ikke noe problem, men jeg synes det er kjipt at det av og til kommer lyder. Stort sett så lever jeg fint med å ha stomi, men av og til skulle jeg ønske at ikke måtte ha stomi. Anonymkode: 4fe5b...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Jeg har også stomi. Og en partner som ikke bryr seg om den. Jeg hater ikke stomien i seg selv, men grunnen til at jeg har fått den. Det er det som ødelegger mitt selvbilde. Det å ha stomi er (i alle fall for meg) veldig problemfritt sånn til info om noen som leser dette måtte lure. Det er ikke så ille som man kan se for seg før man får det. Men jeg synes ikke jeg er ekkel selv om jeg har stomi. Alle har tarm. Med en svart stomipose er det ikke så rart å se på heller synes jeg. Dessuten er jo posene stort sett tomme. Man skifter når det kommer noe i den. Jeg tviler på at kjæresten din bryr seg om den. Husk at kvinner (oftere) tenner mer på opplevelsen og mannen enn det rent visuelle. Stomien din er nok ikke en del av akten i hennes hode. Så ikke la den bli en del av ditt. Anonymkode: 4ad7b...f7f 1
Maleficenta Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo ts som har stomi…. Anonymkode: e9f79...4d2 Åja misforstod litt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå