Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er i en vanskelig situasjon nå, tok en graviditetstest fordi jeg ikke fikk mensen og fikk positiv test på sekundet. 

Jeg bor sammen med samboeren min i en studentbolig og han skal begynne på siste året på masteren sin til høsten. jeg har slitt med helseproblemer så jeg har fått utsatt batchelorinnlevering til denne høsten.

Begge to har deltidsjobber men ingen fast jobb. vi eier ikke bolig men vi har en stor egenandel som kan brukes når vi skal kjøpe bolig.

Sliter virkelig med å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, har alltid drømt om å få barn og har en deltidsjobb der jeg er tett på dem. Så jeg ser hvor slitsomt og meningsfult det kan være å ha barn. Men det er også veldig dårlig timing for oss, vi har ingen fast bolig eller økonomi.

Anonymkode: 7984c...c7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har helseproblemer så store at du ikke kan levere bacheloroppgaven på normert tid? Likevel vurderer du å sette et barn til verden? Når barnet er der kan du ikke søke utsettelse pga dårlig helse, du må ta oppgavene som følger med dag og natt 24/7. 

Dette er virkelig ikke tidspunktet for å stifte familie.

Men snart kommer abortmotstanderene på banen, stakkars deg. 

Anonymkode: 1adb7...ec4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du bør melde deg opp på fag til høsten sånn at du har rett på fødselsstipend fra Lånekassen! 
Ellers må du vurdere om helseproblemene er så ille at du ikke kan ta vare på et barn. Sånn ut over det vil det alltids ordne seg. Det viktigste er kanskje at forholdet er stabilt, og at du har lyst på barnet?

Anonymkode: 47d66...75f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har helseproblemer så store at du ikke kan levere bacheloroppgaven på normert tid? Likevel vurderer du å sette et barn til verden? Når barnet er der kan du ikke søke utsettelse pga dårlig helse, du må ta oppgavene som følger med dag og natt 24/7. 

Dette er virkelig ikke tidspunktet for å stifte familie.

Men snart kommer abortmotstanderene på banen, stakkars deg. 

Anonymkode: 1adb7...ec4

De helseproblemene kan jo være forbigående for alt du vet. 🙄 Det trenger ikke nødvendigvis være så alvorlig for at man leverer bachelor litt forsinket, det er helt vanlig. Hun trenger jo ikke være lammet fra halsen og ned, vet du. 

Anonymkode: 47d66...75f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var en hjertesykdom som nå er klarert.

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier samboeren din da?

Anonymkode: 5c64d...a31

• Liker 1
Skrevet

Klart det er dårlig timing når både du og han skal avslutte gradene deres neste skoleår og har en så usikker økonomi.Bruker dere ikke prevensjon?  Barnet vil vel eventuelt komme midt i masteroppkjøringen hans, så det må du antakelig beregne blir et sololøp for deg den første tiden, ville jeg tenke.

Hadde utvilsomt tatt abort for min egen del, dette må dere to snakke om. Til syvende og sist bestemmer naturligvis du, så lurt å finne ut hva du synes selv. Det er en stor risiko både for din bachelor og hans master så her synes jeg to samboere må lage en felles plan.

AnonymBruker
Skrevet

Synes først og fremst du skal dele dette med samboeren din. Om han er en fin fyr kan dere ha en god samtale om dette, og komme fram til en løsning. Til syvende og sist er det du som bestemmer. 

Det kommer nok til å gå fint uansett om du beholder eller aborterer. Dere tar begge to høyere utdanning, og får sannsynligvis greie jobber. De første årene med baby er vanskelig og tungt uansett om man er 22 eller 32, det kommer man ikke unna.

Ellers er det både mange fordeler og ulemper med å få barn tidlig. Timing er aldri perfekt uansett.

Jeg har selv barn, men har tidligere tatt abort. Jeg er glad for valgene jeg har tatt i livet, men ser i retrospekt at det ville gått helt fint å få et barn som ung.

Anonymkode: cffa3...8bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det var en hjertesykdom som nå er klarert.

Det kan faktisk komme tilbake under svangerskapet. Dette må du absolutt ta opp .ed fastlegge, og kartlegge om det er fare for deg og barnet ved å beholde. 

Anonymkode: 39afd...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...