AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Har alle dere som er overvektige prøvd det ? Syns så mange jeg kjenner har starta og de blir jo tynne ! Varer det for evig ? Burde ikke alle som er 20-30 kilo for mye gjort det da ? Anonymkode: 2609c...562
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Når en slutter er stor sjanse en går opp igjen. De jeg kjenner har fårt beskjed de må gå på det resten av livet. Så bare på sønnen her som fikk behandling. Var med i et prosjekt fra han var 17 år. Han har mangel på metthets hormon, ene sprøyta en bruker har dette hormonen. Da det ble skjerpet inn hvem som kunne få på blåresept, ble og det prosjekter han var med i slutt og fikk da ikke medisiner på blåresept. Selv om han ikke spiste mer en mens han gikk på medisiner og var mer aktiv, så gikk vekt opp. Og ernæringsfysiolog sa han ikke kan gå på mindre kalorier en han gjør i forhold til aktivitet. Legen og ernæringsfysiolog sa at de var rimlig sikre på at flere av de dem hadde hatt i prosjektet muligens ville bli slankeopererte i stede for. Sønnen har kontakt med 2 stykker som var med som nå ska opereres til høsten. Altså slik ting er enten må en betalte 3000kr i mnd eller få oprasjon. Rimlig sprøtt som legen sa. Anonymkode: 6dcfb...443
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Min venninne tok slankeoperasjon og ble slank. Opererte bort løs hud og gikk opp igjen. Nå har hun gått på slankesprøyter og har blitt slankere og skal på nytt fjerne løs hud. Det kan ikke være så bra for kroppen å holde på sånn? Anonymkode: 39b62...fdf
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min venninne tok slankeoperasjon og ble slank. Opererte bort løs hud og gikk opp igjen. Nå har hun gått på slankesprøyter og har blitt slankere og skal på nytt fjerne løs hud. Det kan ikke være så bra for kroppen å holde på sånn? Anonymkode: 39b62...fdf Utvilsomt mye bedre for kroppen å bruke to forsøk på å bli slank enn å være såpass overvektig at slankeoperasjoner og slankesprøyter er indikert i flere tiår ekstra. Anonymkode: ab6bd...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #5 Skrevet 58 minutter siden Er man en av de som ikke får noen bivirkninger, som meg, så burde alle gå på det, ja. Selv om det bare er for å holde vekten. Hvorfor ikke liksom? Det er ingen ære i å la være. Anonymkode: 71612...3b6
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #6 Skrevet 56 minutter siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har alle dere som er overvektige prøvd det ? Syns så mange jeg kjenner har starta og de blir jo tynne ! Varer det for evig ? Burde ikke alle som er 20-30 kilo for mye gjort det da ? Anonymkode: 2609c...562 Reduksjonen i appetitt varer normalt så lenge man går på medisinene. Effekten avtar ikke merkbart så lenge man fortsetter, men appetitten fyker rett opp igjen hvis man slutter. Så kan selvfølgelig folk oppleve det litt forskjellig. Noen blir så lykkelige over hvor godt det føles å være lettere at de klarer å stå i økt appetitt hvis de av en eller annen grunn slutter. Eller at man blir så slått i bakken av reduksjonen i appetitt at man etter en stund, når sjokket har lagt seg, spiser litt mer igjen. Eller at man legger om kostholdet til det bedre når man ikke lenger trøstespiser i ren resignasjon. Eller at man, når man eventuelt slutter med sprøytene og får tilbake tilsvarende appetitt som før, synes den økte appetitten er så voldsom at man virkelig hiver innpå enda mer enn man gjorde i utgangspunktet. Vektnedgang (og -oppgang) er jo en del psykologi også. Men kroppslig sett funker det så lenge du går på det, uten at effekten avtar nevneverdig, og samtidig henger ikke effekten igjen når du har sluttet. Anonymkode: ab6bd...2ad
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #7 Skrevet 38 minutter siden Jeg går på det. Forventningen er å ta medisinen livet ut, men da på en vedlikeholdsdose. Har gått ned 10 kg på 12 uker, legen sier at jeg kan forvente å gå ned 27 kg (gjennomsnittet), men at vi må ha et to-års-perspektiv. Anonymkode: f1bae...3f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå