Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som når hun drikker alkohol er veldig følsom mot kritikk. For et par uker siden var det en ukjent person som sa til henne at hun så gammel ut. Hun tok det veldig til seg og begynte gråte litt (hun var litt full), og sa at det bragte ho tilbake til en situasjon med ei tidligere venninne som hadde sagt noe negativt om utseendet hennes for over 25 år siden. Er det virkelig slik at noen bærer på slikt i så mange år, og lar det påvirke dagen i dag? Må legge til at hun er nok veldig opptatt av å holde seg ung og se fresh ut, men synes det er trist at hun lar totalt ukjente ødelegge en hel kveld for henne. Hvordan kan hun eventuelt bearbeide det som skjedde for så mange år siden?

Anonymkode: 6bd24...083

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke prøv å fikse andre mennesker. Det er like velkomment som å si de ser gamle ut

Anonymkode: 39519...a53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange kan huske mye rart når man er full, å si at det påvirker veldig. Jeg ville ikke nødvendigvis gått ut fra at dette er noe hun bærer på i hverdagen når hun er edru. 

Anonymkode: 66557...020

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også grått litt hvis noen sa det til meg. Og følt meg dum, og kanskje prøvd å bortforklare det med traumer fra fortiden, eller skylde på noe annet. Sannheten er at jeg har komplekser og er lei meg for å se eldre ut enn jeg er. Ikke si slemme ting til folk, burde være moralen her. Støtt veninnen din, forsvar henne overfor idoten som sa det, si at hun ser fantastisk ut, istedet for å kreve at hun kommer over fortiden. Som forsåvidt også kan være full av sjelelige sår, særlig om man er litt forfengelig og følsom, noen av oss er det.  Husker at en venninne sa jeg så tjukk ut, det er 40 år siden nå. Enkelte ting brenner seg inn.  

Anonymkode: 87bb8...0d6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror mange kan huske mye rart når man er full, å si at det påvirker veldig. Jeg ville ikke nødvendigvis gått ut fra at dette er noe hun bærer på i hverdagen når hun er edru. 

Anonymkode: 66557...020

Nytter det og gråte over alt??? 

Hvorfor er det kun enkelte ting som er lov og si

Du ser ung ut er lov

Du ser gammel ut er ikke lov

Du er slank er lov

Du er stor er ikke lov

Hvorfor tåler folk så sykt lite? 

For di er ødelagt av SoMe 

AnonymBruker
Skrevet

Noen klarer bare aldri å gi slipp og gå videre (snakker ikke om traumer her). 

Min eks sendte inn bekymringsmelding til bv på 24 sider, hvor han har tatt for seg hele historien vår (hans versjon) og frem til i dag. Det er 12 år siden jeg gikk. 

Det ble undersøkelsessak med aller minste inngripen og avsluttet. Det er ingenting å bekymre seg for i mitt hjem, han skulle bare "ta meg" fordi jeg krever fullt bidrag.

Anonymkode: df28f...9e2

AnonymBruker
Skrevet

Alt satt til side, å til en fremmed person at den ser gammel ut er en sosialt tilbakestående ting å gjøre. Vi får tro dette var en veldig ung person som ikke vet bedre. Var det en voksen..sånt sier man bare ikke.

Anonymkode: 0ce32...fa5

Skrevet
Vibelator skrev (2 timer siden):

Du ser ung ut er lov

Du er slank er lov

Du er stor er ikke lov

Hva i alle dager er poenget med å si til noen at de ser gamle ut eller at de er store, da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vibelator skrev (3 timer siden):

Du ser ung ut er lov

Du er slank er lov

Du er stor er ikke lov

Å komme med frekkheter sånn uten videre var ikke greit før SoMe heller. Har man noenlunde sosiale antenner er det ikke nødvendig å påpeke at noen ser gamle ut, feite eller hva det nå er. Ja, man kan selvsagt ha sin mening, men man kan holde deg for seg selv. 

Anonymkode: 888f5...aff

• Liker 1
Skrevet

Vel, spørsmålet er om hun virkelig bærer på det som ble sagt til henne til vanlig eller om det kom bare frem når hun var full?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i barnehage som 19åring,ei mor kom bort til meg og sa jeg var stygg/dum.Det kom helt ut av det blå.Det er 27år siden og ja jeg husker det som det var i går.

Anonymkode: 67dcb...d71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...