Kvist Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Som tittelen sier har jeg altså en sjokoladekake fyllt med sjokoladeganache i fryseren, den er også delvis dekket med kremen. Tenkte å ta den opp av fryseren og ha på mer sjokoladeganache utenpå, samt å pynte den. Skal serveres i bryllup på lørdag. Når bør jeg ta den opp og hvor tint bør den være før jeg har på mer sjokolade? Kaka er 28 cm i diameter og består av to kaker hver delt i tre lag stablet oppå hverandre, altså totalt seks lag kake med krem i mellom. Den er høy! Vi tro den trenger litt tinetid... Tine i kjøleskap, kjeller (ca 12 grader) eller romtemperatur? Og skriver jeg sjokoladeganache riktig? Mener sjokoladekrem laget av masse 70% sjokolade som er kokt sammen med kremfløte til det blir deilig glatt, tykt og vanvittig godt.
Kvist Skrevet 25. april 2006 Forfatter #2 Skrevet 25. april 2006 Ingen som vet? Jaja, tar den opp fra fryseren i morra jeg og setter den i kjøleskap for å tine. Så får vi se om den er tint til fredag morgen, da tar jeg i såfall på glasur og pynt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå