Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ser etter en sofa som kan være god å sove på for gjester (har familie som kommer langveis fra og gjerne blir i uker av gangen, gamle folk med mye sutring 🙈) og som samtidig funker bra for tenåringer som vil spille, se på tv ol. Stort pluss om det er oppbevaringsplass i sofaen, men ikke noe must. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En får mer vondt i kroppen når en blir eldre, den sovesofaen som er god nok til flere uker for godt voksne finnes ikke. Men kanskje de kan ha deres seng og så endre premissene til at dere kan sove godt på den over flere uker?

Hovden bedinside er sannsynligvis den beste en får tak i med fjærmadrass og ekstra god overmadrass. Dyr, men god. 
Evt gå for skapseng?

Anonymkode: 36336...7b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. En sovesofa som er kjempegod å sove på finnes nok ikke. Vi har en fra skeidar som er svindyr. Den er ok å sitte i og ok å sove på (de harde punktene er på riktig plass), men det er jo ikke som en ekstremt god sofa eller en ekstremt god seng. Jeg har testet mange sovesofaer og det er definitivt en av de bedre, men likevel: for gamle folk er det ikke godt nok om de skal være der i ukesvis.

Kanskje bedre med en ordentlig seng + store puter? Eller evt sånn skapsseng? 

Anonymkode: 004c3...b8e

Skrevet

Ja, det med god som seng er ikke superviktig, de kommer maks en gang i året,  så gidder ikke bruke ekstremt mange tusen på den delen (de får senga vår nå også). Blir mest brukt som sofa, så den må være god å sitte i (for ungdom som ikke sitter pent med beina på gulvet)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med Halmstad fra Ikea. Har den som sofa med sjeselong i stua, og brukte den som ekstraseng før jeg fikk gjesterom. Har hatt min i snart 10 år. 

Anonymkode: 33939...1dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi har denne fra Ikea, god som sofa og også god å sove i synes jeg. Nokså tynn madrass men bunnen m stålfjærer gjør den behagelig. Nå har ikke jeg sovet i den i lange perioder da. 

https://www.ikea.com/no/no/p/vimle-3-seters-sovesofa-med-sjeselong-lejde-gra-svart-s69537292/#content

Ellers støtter jeg forslaget om skapseng, evt daybed. 

Anonymkode: ff3ab...ac2

Takk! Den så jo fin ut også.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er kjempefornøyd med Halmstad fra Ikea. Har den som sofa med sjeselong i stua, og brukte den som ekstraseng før jeg fikk gjesterom. Har hatt min i snart 10 år. 

Anonymkode: 33939...1dc

Ser ikke ut som de har den lenger.

Jeg har også hatt sovesofa fra ikea som var kjempegod å sove på, man kunne velge madrass selv, og den var enkel å slå opp og ned, men den har de heller ikke lenger. 

Skapseng + en annen sofa vil jo ta alt for mye plass og daybed er vel ikke superbehagelig som sofa?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter Hovden. Med en tynn overmadrass i tillegg føles det ut som en helt vanlig seng. Har aldri ligget i en bedre sovesofa. 

Anonymkode: c946c...003

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om en Bjørnen fra Sweef. Aner ikke om den er god å sitte/sove i, da

Anonymkode: 8536a...f46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...