Gå til innhold

Hunder som bjeffer hele dagen hver dag flere timer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lager en egen tråd for ikke å avspore den andre. :) Jeg går tur hver dag, et par ganger i uken så går jeg i en annen bydel der jeg alltid hører hunder som bjeffer, helt ekstremt. Det spiller ingen rolle om det er morgenturen eller kveldsturen min, de hundene bjeffer ALLTID like intenst. Kjenner jeg er litt bekymret, nå bor ikke jeg der men jeg regner med naboene til disse menneskene som eier dyra må være rimelig lei av hele ulyden og jeg er ikke akkurat den som er mest opptatt av dyr og da hunder men kjenner jeg at jeg synes det er litt behagelig. Er vant til dyr og den bjeffinga hører ikke helt normal ut og det er jo til alle tider...

Siden vi bor i en stor by og det er folk overalt så regner jeg jo med noen har banket på for å høre med de og sendt klage men finnes det et sted der man melder inn bekymring for dyr? Og der de sjekker dette opp.

Anonymkode: c466e...06d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjøre lydopptak (filme med mobilen) og sende til Mattilsynet. Ta gjerne opptak både morgen og kveld noen dager slik at du får dokumentert at de bjeffer mye. 

Dessverre er Mattilsynet underbemannet så det er ofte bare de mest ekstreme sakene som blir gjort noe med. Men alltid verdt å forsøke.

Alternativt kan kanskje de naboene som bor nærmest ringe til politi og si fra om unødig støy over lengre tid.

AnonymBruker
Skrevet

Finn ut hvem det er og klag? Hadde samme problem her. En bikkje som sto ute døgnet rundt og bjeffa. Gjerne til 03-04 hver natt. Sendte mld og klagde. Det ble slutt på bjeffinga nesten. Litt er jo helt ok, men her var det ofte 10-15 timer i døgnet. Fikk jo ikke sove. 

Anonymkode: 6670b...106

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke slikt at lyden plager meg, jeg bor i en annen bydel og der er det så kontrollert at der får de klage etter en haltivme med bjeffing. :P 

Men kjenner bare jeg blir bekymret for selv om jeg ikke er så begeistret for dyr så kjenner jeg godt til dyr, vi har hatt en del når jeg vokste opp og aldri har jeg vært borti en slik type bjeffing. Når går jeg jo ikke rundt på natten men synes det er rart at det er like ekstremt på kvelden som morgenen. Hører de jo lenge før jeg nærmer meg huset og det er som sagt et tettbygd strøk, jeg hadde jo blir rar i hodet av å bo der man hører jo bjeffinge i flere gater.

Trass min alder så prøver jeg så godt det går å ikke blir en "Karen" men kjenner det er ubehagelig bare. Kjenner jo ingen som bor i det strøket heller men som sagt så tenker jeg at det er umulig at det ikke har blitt meldt inn før.

Anonymkode: c466e...06d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...